Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intreprindere individuala. Cum stabilim impozitul?

15-Mai-2014
18194
Pentru o intreprindere individuala cu activitate de comert cu amanuntul cod CAEN 4719, la 31.12.2013 se inregistreaza urmatoarele date:

- incasari din vanzarea marfurilor 68.452 lei
- lipsa la inventar neimputabila (sau imputabila titularului de I.I., el este si gestionar) 12.152
- plati furnizori marfa 78.650

- marfa stoc initial (01.01.2013) 18.570
- intrari de marfa 100.398 (din care 79.492 pret achitie si 20.906 adaos comercial)
- iesiri de marfa 80.604 (inclusiv lipsa din gestiune)

- stoc final 31.12.2013 38.364 lei

Vom vedea astfel care este impozitul pe venit datorat pentru anul 2013 si care este riscul titularului de I.I. in cazul unui control pentru lipsa din gestiune avand in vedere ca este semnificativa.

Potrivit prevederilor art 48 alin .(1) din Codul fiscal, venitul net din activitati independente se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla, cu exceptia prevederilor art. 49 si 50.

Potrivit prevederilor art 48 alin.( 7) lit. j) nu sunt cheltuieli deductibile cheltuielile privind bunurile constatate lipsa din gestiune sau degradate si neimputabile, daca inventarul nu este acoperit de o polita de asigurare;

Conform prevederilor de la pct. 37 din Normele metodologice de aplicarea , din venitul brut realizat se admit la deducere numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, astfel cum rezulta din evidentele contabile conduse de contribuabili, cu respectarea prevederilor art. 48 alin. (4) - (7) din Codul fiscal.

Reguli generale aplicabile pentru deducerea cheltuielilor efectuate in scopul realizarii veniturilor sunt si urmatoarele:

a) sa fie efectuate in interesul direct al activitatii;
b) sa corespunda unor cheltuieli efective si sa fie justificate cu documente;
c) sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite, inclusiv in cazul cheltuielilor reprezentand plati efectuate in avans care se refera la alte exercitii fiscale.

Avand in vedere aceste prevederi in situatia dvs. modalitatea de calcul va fi urmatoarea:
Venitul net = Venitul brut-( plati marfa +stoc initial -stoc final)
Din cheltuielile rezultate in paranteza scadeti si stocul de marfa lipsa. Stocul initial de marfa ca si stocul final de marfa sa fie evidentiat in aceasta formula de calcul la pretul de achizitie.

Apreciez ca in situatia in care veti avea control, daca stocul de marfa lipsa nu poate fi justificat cu documente din care sa rezulte cauza , (Proces verbal distrugere marfa expirata semnat de catre organe abilitate, in caz de furt, spargere, dovada de la politie etc) acesta va fi considerat venit nedeclarat si se va impozita la pretul de vanzare (inclusiv adaosul comercial) .


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli nedeductibile firme. Sunt deductibile sau nu cheltuielile de sponsorizare?

    • Pentru desfasurarea activitatii comerciale, firmele fac diverse tranzactii de vanzare sau cumparare de produse sau servicii, iar multe dintre aceste cheltuieli pot fi deductibile, insa unele sunt nedeductibile. In acest articol vom vedea ce sunt mai exact cheltuielile deductibile si nedeductibile, exemple in acest sens, dar si in ce categorie intra cele cu privire la cheltuielile de sponsorizare, urmarind o speta importanta pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit.» citeste mai departe aici

  • D100. Cum a fost modificata D100 de ANAF in urma noutatilor din domeniul impozitelor (Ordinul 193/2025)

    • Mai multe noutati au aparut inca de anul trecut cu privire la impozite. Amintim introducerea impozitului minim global, celui suplimentar sau ‘taxa pe stalp’. Iar in acest context, ANAF a modificat printr-un nou Ordin Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, actualizand si instructiunile de completare pentru D100. Este vorba despre Ordinul 193/2025 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr....» citeste mai departe aici

  • TOTUL despre imobilizarile corporale. Legislatie si studiu de caz practic

    • Orice persoana care detine o firma trebuie sa stie mai multe detalii despre imobilizarile corporale, fiindca acestea sunt active care pot fi utilizate in cadrul activitatii companiei respective. In acest articol vom vedea ce sunt acestea mai exact, care sunt diferentele dintre imobilizarile corporale si necorporale, o lista de exemple cu imobilizari corporale, dar si un studiu de caz practiv cu privire la imobilizarile corporale.» citeste mai departe aici

  • Reevaluarea imobilizarilor corporale - cand se face, studiu de caz si reglementari cheie

    • Reevaluarea imobilizarilor corporale este un proces esential atat pentru transparenta situatiilor financiare, cat si pentru o gestionare eficienta a patrimoniului unei entitati. Prin reevaluare, activele precum cladirile, terenurile, echipamentele sau utilajele isi pot modifica valoarea contabila, asigurand o reprezentare mai fidela in bilantul contabil. In acest articol vom analiza in detaliu ce inseamna reevaluarea imobilizarilor corporale si in ce conditii se realizeaza. De asemenea, vom...» citeste mai departe aici

  • [MONOGRAFIE] Leasing operational si reglementari cheie

    • Daca te-ai gandit sa iti faci un leasing operational, trebuie neaparat sa stii ce presupune acesta, dar si care sunt reglementarile cheie in acest caz. Vom vedea in continuarea articolului explicatii pentru aceste lucruri, dar si o monografie contabila pentru leasingul operational.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016