Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Nou Ordin privind finantarea Autoritatilor de management

20-Mar-2013
3070
Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial nr. 143 din 18 martie 2013 a fost publicat Ordinul nr. 326 din 8 martie 2013 privind asigurarea necesarului de finantare al Autoritatilor de management.

Redam mai jos continutul acestuia:

Avand in vedere prevederile:
- Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, aprobata cu modificari prin Legea nr. 362/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararii Guvernului nr. 218/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta;
- Hotararii Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul institutional de coordonare si de gestionare a instrumentelor structurale, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Legii bugetului de stat pe anul 2013 nr. 5/2013;

- Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare,

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 8 alin. (4) din Hotararea Guvernului privind organizarea si functionarea Ministerului Fondurilor Europene nr. 43/2013,

viceprim-ministrul, ministrul finantelor publice, si ministrul fondurilor europene emit urmatorul ordin:

ART. 1
(1) in scopul asigurarii necesarului de finantare solicitat de Autoritatile de management prin cererile de rambursare/fonduri/prefinantare, Autoritatea de certificare si plata din cadrul Ministerului Finantelor Publice analizeaza sumele disponibile din:

a) fonduri primite de la Uniunea Europeana pentru fiecare program operational;
b) contul 54.01.03.00 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente instrumentelor structurale";
c) sume alocate temporar din varsaminte din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, prin hotarari ale Guvernului, conform art. 25 alin. (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2013 nr. 5/2013;
d) sume aprobate in bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, la pozitia globala distincta denumita "Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeana", dupa prima rectificare bugetara.


(2) In cazul in care necesarul de finantare solicitat de Autoritatile de management cuprinde atat cereri de rambursare/fonduri, cat si cereri de prefinantare, Autoritatile de management au obligatia transmiterii catre Autoritatea de certificare si plata a acestor cereri, simultan, pana pe data de 10 a lunii pentru care se solicita finantarea, si a situatiei cererilor de rambursare/prefinantare ale beneficiarilor autorizate la plata de catre Autoritatile de management.
(3) Autoritatea de certificare si plata onoreaza cererile de rambursare/fonduri/prefinantare in ordinea cronologica a primirii acestora.
(4) Onorarea unei cereri de rambursare/fonduri se face cu conditia primirii de catre Autoritatea de certificare si plata a unei declaratii de cheltuieli de la Autoritatea de management, corecta si completa, a carei valoare (fonduri comunitare) sa fie cel putin egala cu valoarea fondurilor transferate pentru rambursare de Autoritatea de certificare si plata in luna precedenta.
(5) Autoritatile de management efectueaza platile de prefinantare si rambursare catre beneficiari in ordinea cronologica a primirii si autorizarii la plata a acestora.

ART. 2
Din fondurile primite de la Uniunea Europeana pentru fiecare program operational, Autoritatea de certificare si plata asigura efectuarea urmatoarelor operatiuni:


a) virarea la bugetul de stat a sumelor primite suplimentar de Romania, conform prevederilor Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, si al ministrului afacerilor europene nr. 1.022/851/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 14^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta;
b) reintregirea sumelor alocate temporar din varsaminte din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului;
c) reintregirea in contul 54.01.03.00 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente instrumentelor structurale" a sumelor utilizate in cazul indisponibilitatii temporare a fondurilor din instrumente structurale;
d) transferarea in conturile Autoritatilor de management a sumelor necesare efectuarii restituirii de catre ordonatorii principali de credite cu rol de Autoritate de management, conform prevederilor art. 13 alin. (3) din Legea nr. 5/2013, precum si a sumelor necesare onorarii cererilor de rambursare/fonduri/prefinantare, in limita sumelor autorizate la plata de catre Autoritatile de management, pe baza solicitarilor primite de la Autoritatile de management.

ART. 3
(1) In cazul in care sumele disponibile din fondurile primite de la Uniunea Europeana
pentru fiecare program operational, dupa efectuarea operatiunilor prevazute la art. 2, asigura partial necesarul de finantare solicitat de Autoritatile de management, Autoritatea de certificare si plata onoreaza:

1. cererile de prefinantare, din urmatoarele surse de finantare, in aceasta ordine:
a) din sumele disponibile din fondurile primite de la Uniunea Europeana pentru fiecare program operational, dupa onorarea cererilor de fonduri/rambursare;
b) din sumele disponibile in contul 54.01.03.00 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente instrumentelor structurale", altele decat cele provenite din sumele alocate in bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, la pozitia globala distincta denumita "Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeana".

2. cererile de fonduri, din urmatoarele surse de finantare, in aceasta ordine:

a) din sumele alocate temporar din varsaminte din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului;
b) din sumele disponibile in contul 54.01.03.00 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente instrumentelor structurale";
c) din sumele aprobate in bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, la pozitia globala distincta denumita "Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeana", in limita sumelor autorizate la plata de Autoritatile de management.

(2) Autoritatea de certificare si plata onoreaza cererile de fonduri in conformitate cu alin. (1) pct. 2 lit. c), pe baza avizului Directiei generale de sinteza a politicilor bugetare din cadrul Ministerului Finantelor Publice, emis din punctul de vedere al incadrarii in sumele aprobate la pozitia globala distincta denumita "Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeana", transmis in maximum doua zile lucratoare de la data primirii solicitarii de la Autoritatea de certificare si plata.

ART. 4
In cazul in care sumele disponibile din fondurile primite de la Uniunea Europeana pentru fiecare program operational, dupa efectuarea operatiunilor prevazute la art. 2,
si fondurile mentionate la art. 3 alin. (1) pct. 1 lit. b) nu acopera integral necesarul de finantare solicitat de Autoritatile de management prin cereri de prefinantare, Autoritatea de certificare si plata si directiile de specialitate din cadrul Ministerul Fondurilor Europene intocmesc o nota prin care se propune conducerii Ministerului Finantelor Publice si Ministerului Fondurilor Europene aprobarea sumelor care se transfera fiecarui program operational din sumele disponibile in contul 54.01.03.00 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente instrumentelor structurale", altele decat cele provenite din sumele alocate in bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, la pozitia globala distincta denumita "Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeana".

ART. 5
In cazul in care sumele disponibile din fondurile primite de la Uniunea Europeana pentru fiecare program operational, dupa efectuarea operatiunilor prevazute la art. 2
, si fondurile mentionate la art. 3 alin. (1) pct. 2 lit. c) nu acopera integral necesarul de finantare solicitat de Autoritatile de management prin cereri de rambursare/fonduri, Autoritatea de certificare si plata si directiile de specialitate din cadrul Ministerului Fondurilor Europene intocmesc o nota prin care se propune conducerii Ministerului Finantelor Publice si Ministerului Fondurilor Europene aprobarea sumelor care se transfera fiecarui program operational din sumele alocate in bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, la pozitia globala distincta denumita "Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeana".


ART. 6
(1) In cazul in care sumele disponibile din fondurile primite de la Uniunea Europeana pentru fiecare program operational, dupa efectuarea operatiunilor prevazute la art. 2,
si fondurile mentionate la art. 3 alin. (1) nu acopera necesarul de finantare solicitat de Autoritatile de management prin cereri de rambursare/fonduri/prefinantare, Autoritatea de certificare si plata si directiile de specialitate din cadrul Ministerului Fondurilor Europene intocmesc o nota prin care se propune conducerii Ministerului Finantelor Publice si Ministerului Fondurilor Europene aprobarea sumelor care se transfera fiecarui program operational din disponibilitatile de fonduri primite de la Uniunea Europeana aferente altor programe operationale, numai dupa consultarea autoritatilor de management responsabile de gestionarea programelor operationale de la care se vor transfera fondurile. Decizia finala apartine conducerii Ministerului Finantelor Publice si Ministerului Fondurilor Europene.

(2) Autoritatea de management responsabila de gestionarea programului operational de la care se transfera fondurile, in urma consultarii, are obligatia sa raspunda fundamentat in termen de maximum 3 zile lucratoare de la primirea solicitarii.

ART. 7
(1) La intocmirea notelor prevazute la art. 4-6 se ia in considerare urmatorul algoritm de calcul:


1. se calculeaza ponderea valorii cererii de fonduri/rambursare/prefinantare aferente fiecarei Autoritati de management in valoarea totala a cererilor de fonduri/rambursare/prefinantare primite de la Autoritatile de management;
2. se stabileste suma care se distribuie fiecarui program operational in functie de ponderea calculata la pct. 1.
(2) Algoritmul de calcul prevazut la alin. (1) se utilizeaza atat pentru cererile de fonduri/rambursare, cat si pentru cele de prefinantare.

ART. 8

Dupa efectuarea operatiunilor prevazute la art. 2, Autoritatea de certificare si plata restituie sumele utilizate pentru finantarea unui program operational din disponibilitatile de fonduri primite de la Uniunea Europeana ale altor programe operationale, daca nu exista nicio cerere de rambursare/fonduri/prefinantare primita de la Autoritatea de management care gestioneaza programul operational de la care se restituie sumele respective.



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016