Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul MEIMMMA nr. 1165/2015: modificarea procedurii de sprijin in cadrul Programului de infiintare si dezvoltare incubatoare de afaceri

22-Oct-2015
2229

Regasiti mai jos Ordinul MEIMMMA nr. 1165/2015 privind modificarea Procedurii de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevazute in cadrul Programului national multianual de infiintare si dezvoltare de incubatoare tehnologice si de afaceri.

Ordinul ministrului energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri nr. 1165/2015 privind modificarea Procedurii de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevazute in cadrul Programului national multianual de infiintare si dezvoltare de incubatoare tehnologice si de afaceri, aprobata prin Ordinul ministrului energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri nr. 980/2015 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 783 din 21 octombrie 2015.


Avand in vedere:
- prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2015 nr. 186/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare;
- prevederile art. 8 alin. (6) si (7) din Hotararea Guvernului nr. 42/2015 privind organizarea si functionarea Ministerului Energiei, intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri, cu modificarile ulterioare,

ministrul energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri emite urmatorul ordin:

Art. I. - Procedura de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevazute in cadrul Programului national multianual de infiintare si dezvoltare de incubatoare tehnologice si de afaceri, aprobata prin Ordinul ministrului energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri nr. 980/2015, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 689 si 689 bis din 11 septembrie 2015, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Punctul 2.1 va avea urmatorul cuprins:

"2.1. Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2015, aprobat prin anexa nr. 3/36/02 la Legea nr. 186/2014, este de 4.700.000 lei, distribuit conform Planului anual de lucru1."

2. La punctul 2.7, litera a) va avea urmatorul cuprins:

"a) alocatii financiare nerambursabile oferite fiecarei firme incubate, la intrarea in incubatorul de afaceri, pentru ca aceasta sa isi achizitioneze in valoare de maximum 40.000 lei echipamente tehnologice (masini, utilaje si instalatii de lucru), site, echipamente IT, soft si licente, mobilier, aparatura birotica, achizitionarea de autoutilitare din categoria N1, N2, N3, cu exceptia vehiculelor de teren simbol G conform Ordinului ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia vehiculelor de transport rutier de marfuri, solicitate de intreprinderile care efectueaza transport rutier de marfuri in contul tertilor si contra cost, sisteme de protectie a valorilor umane si materiale, aparate si instalatii de masurare, control si reglare. Achizitiile trebuie sa fie in legatura cu fluxul subactivitatilor (de exemplu, aprovizionare/promovare, distributie/vanzare), care sunt necesare desfasurarii activitatilor codului CAEN autorizat pentru care se solicita finantare, iar sumele vor fi alocate numai dupa efectuarea cheltuielilor, emiterea facturilor si dovada achitarii integrale a acestora. Valoarea maxima a alocatiei financiare nerambursabile pentru achizitionare site este de 8.000 lei;".

3. La punctul 2.7, litera e) va avea urmatorul cuprins:

"e) alocatii financiare nerambursabile oferite fiecarui incubator, pentru rambursarea in limita a 40.000 lei/an a costurilor cu impozitele, taxele, contributiile si alte sume datorate bugetelor locale, autorizari PSI;".

4. La punctul 4, subpunctul 4.1.2 va avea urmatorul cuprins:

"4.1.2. Lansarea procedurii de selectie a administratorului se efectueaza de catre OTIMMC dupa aprobarea deschiderii unui incubator cu conditia existentei in planul anual de lucru a fondurilor alocate pentru plata serviciilor administratorului incubatorului de afaceri in valoare de maxim 190.000 lei/ciclu de incubare conform pct. 2.8 din procedura programului. in cazul in care procedura de selectie a administratorului nu se finalizeaza in termenul de 3 ani fiscali de la aprobarea deschiderii unui incubator, aprobarea isi pierde valabilitatea si solicitantul poate relua ciclul de solicitare de deschidere a unui incubator conform pct. 3.2 sau pct. 3.3. in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, ofertele solicitantilor vor fi evaluate din punct de vedere tehnic si financiar de catre o comisie de evaluare constituita din reprezentanti ai OTIMMC si ai autoritatilor publice locale. Comisia va selecta o persoana juridica, care va deveni Administratorul Incubatorului."

5. La punctul 4, subpunctul 4.1.2.1 va avea urmatorul cuprins:

"4.1.2.1. in procesul de selectare se vor avea in vedere cel putin urmatoarele criterii:

a) dupa caz, prezentarea de proiecte de consultanta derulate in ultima perioada si rezultatele acestora;
b) nu se afla in stare de faliment ori lichidare, nu au afacerile administrate de un administrator judiciar si nu au activitatea comerciala suspendata si nu au datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru; solicitantii care au datorii esalonate nu sunt eligibili pentru selectie;

c) implicarea in gestionarea acestui proiect a personalului si a colaboratorilor calificati, cu experienta in managementul afacerilor, capabili sa ofere beneficiarilor Programului consultanta si alte servicii de dezvoltare a afacerilor;

d) detinerea de cunostinte si informatii solide privind mediul de afaceri din aria geografica de amplasare a incubatorului de afaceri;

e) capacitatea de a favoriza si a dezvolta o buna relationare a incubatorului de afaceri cu autoritatile publice locale, unitatile bancare, institutele de cercetare, institutele de invatamant superior si unitatile economice din aria geografica de amplasare a acestuia;
f) prezentarea unui plan de promovare pentru perioada de preincubare, a unui plan de afaceri si a unui plan de marketing pe durata contractului de administrare;

g) prezentarea unei strategii de monitorizare a beneficiarilor Programului pe parcursul a doi ani postincubare;

h) strategia pentru infiintarea/dezvoltarea unui incubator pentru IMM inovative in cazul unei autoritati private relevante la nivel national in domeniul antreprenoriatului;

i) dupa caz, analiza elaborata de OTIMMC privind performanta incubatorului din punctul de vedere al vizibilitatii acestuia in zona si al contributiei incubatorului la dezvoltarea locala a zonei pentru incubatoarele carora li s-a aprobat continuarea activitatii sau analiza elaborata de OTIMMC privind performanta incubatorului administrat din punctul de vedere al vizibilitatii acestuia in zona si al contributiei incubatorului la dezvoltarea locala a zonei pentru administratorii care au administrat sau administreaza deja un incubator in cadrul programului."

6. La punctul 4.1.3 subpunctul 4.1.3.1, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:

"(3) Pentru incubatoarele care finalizeaza unul sau mai multe cicluri de incubare, OTIMMC va elabora dupa finalizarea ciclului o analiza privind performanta incubatorului din punctul de vedere al vizibilitatii acestuia in zona si al contributiei incubatorului la dezvoltarea locala a zonei."
7. Anexa nr. 8 "Plan anual de lucru anul 2015" se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. II. - Directia politici antreprenoriale si implementare programe pentru IMM din cadrul Ministerului Energiei, intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri si oficiile teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie vor duce la indeplinire prezentul ordin.

Art. III. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

p. Ministrul energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri,
Anca Laura Ionescu, secretar de stat

Bucuresti, 30 septembrie 2015.
Nr. 1.165.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016