Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Pedeapsa pentru firme! Contributie dublata pentru institutiile publice si firmele care nu angajeaza persoane cu handicap in cuantum de cel putin 4%

10-Aug-2017
5981

Conform OUG 60/2017, publicata recent, autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private cu mai mult de 50 de salariati au obligatia sa incadreze in munca persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.


Aceasta in conditiile in care, tot printr-o decizie a Guvernului, 2.000 de persoane cu dizabilitati vor ramane fara loc de munca prin modificarea articolului 78 din legea 448/2006. In concret, circa 2.000 de persoane cu dizabilitati greu angajabile, din unitati protejate (entitati private in care minimum 30% dintre angajati sunt persoane cu dizabilitati), isi vor pierde locul de munca. 

Aceasta se va datora Guvernului Romaniei, care intentioneaza modificarea articolului 78 al Legii 448/2006, in sensul renuntarii la singura facilitate pe care o au unitatile protejate autorizate - achizitia de la ele, de produse si servicii de catre firme si institutii publice in cuantumul taxei pe dizabilitate. Exista un numar semnificativ de persoane cu dizabilitati grave care nu pot fi angajate pe piata libera a muncii. Pentru acestea, unitatile protejate sunt singura posibilitate de a avea un loc de munca, un salariu si implicit de a fi incluse in societate.

In cazul in care nu se respecta regulile noi, atat institutiile publice, cat si firmele vor plati vor plati lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap. Anterior aceasta obligatie a fost la nivelul de 50% din salariu minim brut garantat in plata, informeaza HotNews.ro. 

Conform documentului care modifica si completeaza Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, de la 1 septembrie 2017 se aplica urmatoarele noi reguli:

a) se dubleaza contributia operatorilor economici pentru neincadrarea persoanelor cu handicap,
b) operatorii economici ce datoreaza contributia pentru neincadrarea persoanelor cu handicap trebuie sa achite direct bugetului de stat contributia, fara ca acestia sa aiba posibilitatea sa diminueze sumele datorate cu bunuri si servicii achizitionate de la unitati protejate.

Totodata, apar urmatoarele obligatii modificate:

- Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private cu mai mult de 50 de salariati au obligatia sa incadreze in munca persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati;
- Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care nu angajeaza persoane cu handicap, in conditiile de mai sus, platesc lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap. Anterior aceasta obligatie a fost la nivelul de 50% din salariu minim brut garantat in plata.

Aceeasi sursa aminteste ca aceasta contributie se achita lunar la bugetul de stat, pana pe data de 25 a lunii urmatoare, indiferent de perioada fiscala avuta de angajator. Sumele se declara prin declaratia la bugetul de stat formular 100, depusa tot pana la aceasta data.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016