Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PFA-urile si firmele pot sa isi scada cheltuielile cu casele de marcat din impozitul pe profit si in 2022

06-Ian-2022
6606
PFA-urile si firmele pot sa isi scada cheltuielile cu casele de marcat din impozitul pe profit si in 2022

Firmele si PFA-urile care si-au conectat deja casele de marcat electronice la sistemul ANAF au dreptul, in continuare, sa isi scada cheltuielile respective din impozitul pe profit. Legea 153/2020 face referire si la aparatele achizitionate in anii 2018, 2019 si 2020. 

Legea nr. 153 din 24 iulie 2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru completarea Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 659 din 24 iulie 2020.

Incepand cu data de 1 august 2020 au intrat in vigoare prevederile Legii nr. 153/2020. Pentru platitorii de impozit pe profit, la art. 25, alin. (4) s-a introdus un alineat nou, cu lit. t) prin care se prevede ca incepand cu data intrarii in vigoare a Legii nr. 153/2020 (1 august 2020) operatorii economici care au obligatia utilizarii noilor case de marcat, vor considera cheltuielile de achizitionare a acestora drept cheltuieli nedeductibile, la data punerii lor in functiune, potrivit legii.

Prevederile actului normativ fac trimitere si la achizitiile anterioare datei de 1 august, respectiv cele din anii 2018 – 2019.

Dispozitiile alin. (2) al art. II din Legea mentionata, stabilesc ca la determinarea impozitului pe profit pentru anul 2020 sumele care reprezinta costul de achizitie al acestor aparate electronice sunt asimilate cheltuielilor nedeductibile (care afecteaza baza de impozitare), care se vor scadea ulterior din impozitul pe profit datorat.

De exemplu, avem urmatoarele informatii pentru anul 2020:

- venituri impozabile = 100.000 lei
- total cheltuieli = 85.000 lei


- cheltuieli nedeductibile = 16.250 lei

Pana la aplicarea prevederilor Legii 153/2020, calculul se efectua astfel:
100.000 – 85.000 16.250 = 31.250
31.250 x 16% = 5.000

Dupa data de 1 august 2020, valoarea casei de marcat de 1.680 lei, achizitionata in anul 2019 este considerata cheltuiala nedeductibila.

100.000 – 85.000 (16.250 1.680) = 32.930
32.930 x 16% = 5.269
5.269 – 1.680 = 3.589

Calculul se efectueaza cand se determina impozitul pe profit anual (pentru aparatele achizitionate anterior lunii august 2020).

Extras din Legea 153/2020:

Articolul I
Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 25 alineatul (4), dupa litera s) se introduce o noua litera, litera t), cu urmatorul cuprins:
t) cheltuielile reprezentand costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la data punerii in functiune, potrivit legii; contribuabilii care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale scad costul lor de achizitie din impozitul pe profit datorat pentru trimestrul in care au fost puse in functiune, in cazul in care acestia datoreaza impozit pe profit trimestrial, sau din impozitul pe profit anual, in cazul contribuabililor care aplica sistemul anual de declarare si plata a impozitului pe profit. Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe profit potrivit prevederilor prezentei litere se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit.
2. La articolul 53, alineatul (3) se abroga.
3. La articolul 56, dupa alineatul (1^5) se introduc doua noi alineate, alineatele (1^6) si (1^7), cu urmatorul cuprins:
(1^6) Microintreprinderile care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, scad costul de achizitie aferent lor din impozitul pe veniturile microintreprinderilor in trimestrul in care au fost puse in functiune, in limita impozitului pe veniturile microintreprinderilor datorat pentru trimestrul respectiv.
(1^7) Sumele care nu sunt scazute potrivit prevederilor alin. (1^6) din impozitul datorat pe veniturile microintreprinderilor se reporteaza in trimestrele urmatoare, pe o perioada de 28 de trimestre consecutive. Scaderea acestor sume din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat se efectueaza in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe veniturile microintreprinderilor.
4. La articolul 118 alineatul (2), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
b) venitul net anual impozabil care se determina prin insumarea tuturor veniturilor nete anuale, recalculate, prevazute la lit. a), din care se deduce contributia de asigurari sociale datorata potrivit prevederilor titlului V - Contributii sociale obligatorii si la care se adauga costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, puse in functiune in anul respectiv.
5. La articolul 123, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
(1^1) Din suma astfel determinata se deduce costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, puse in functiune in anul respectiv.
Articolul II
(1) Prin derogare de la prevederile art. 25 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta lege, contribuabilii care datoreaza impozit pe profit, la data determinarii impozitului pe profit pentru anul 2020, scad din impozitul pe profit si costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, achizitionate si puse in functiune in anul 2018, in anul 2019, precum si al celor puse in functiune in anul 2020 inaintea intrarii in vigoare a prezentei legi, cu conditia ca la data achizitiei respectivelor aparate de marcat electronice fiscale contribuabilii sa fi fost platitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare si plata prevazut de art. 41 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anul 2018, in anul 2019, precum si al celor puse in functiune in anul 2020 inaintea intrarii in vigoare a prezentei legi va reprezenta sume asimilate cheltuielilor nedeductibile la calculul impozitului pe profit, dar care se scad din impozitul pe profit al anului 2020. Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe profit, potrivit prevederilor prezentului alineat, se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit.
(3) Prin derogare de la prevederile art. 56 din Legea 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta lege, contribuabilii care datoreaza impozit pe veniturile microintreprinderilor, la data determinarii impozitului pe veniturile microintreprinderilor pentru trimestrul 4 al anului 2020, scad din impozitul pe veniturile microintreprinderilor si costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, achizitionate si puse in functiune in anul 2018, in anul 2019, precum si al celor puse in functiune in anul 2020 inaintea intrarii in vigoare a prezentei legi, cu conditia ca la data achizitiei respectivelor aparate de marcat electronice fiscale contribuabilii sa fi fost platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor.
(4) Costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anul 2018, in anul 2019, precum si al celor puse in functiune in anul 2020 inaintea intrarii in vigoare a prezentei legi se va adauga la baza impozabila pentru trimestrul 4 al anului 2020 definita la art. 53 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, dar se scade din impozitul pe veniturile microintreprinderilor determinat in trimestrul respectiv. Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe veniturile microintreprinderilor, potrivit prevederilor prezentului alineat, se reporteaza in urmatoarele 28 de trimestre consecutive. Recuperarea acestor sume se va efectua la fiecare termen de plata a impozitului pe veniturile microintreprinderilor.
(5) Prin derogare de la prevederile art. 118 alin. (2) si art. 123 alin. (1) din Legea 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta lege, contribuabilii care datoreaza impozit pe venit, la data determinarii impozitului pe venit aferent anului 2020, adauga la venitul net anual impozabil determinat la art. 118 alin. (2) lit. b) costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, achizitionate si puse in functiune in anul 2018, precum si in anul 2019.
(6) Costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anul 2018 si in anul 2019 se scade din impozitul pe venit calculat potrivit art. 123 alin. (1) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe venit, potrivit prevederilor prezentului alineat, se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua la fiecare termen de plata a impozitului pe venit.
(7) Prevederile alin. (1) si (2) se aplica in mod corespunzator si de catre contribuabilii care intra sub incidenta Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, pentru impozitul pe profit aferent anului 2020, determinat pentru activitatile desfasurate, altele decat cele corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de lege.
Articolul III
La articolul 6 al Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 812 din 14 octombrie 2016, dupa alineatul (7) se introduc doua noi alineate, alineatele (8) si (9), cu urmatorul cuprins:
(8) Contribuabilii obligati la plata impozitului specific care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, scad costul de achizitie aferent lor din impozitul specific in anul in care au fost puse in functiune, in limita impozitului specific datorat pentru anul respectiv.
(9) Sumele care nu sunt scazute potrivit prevederilor alin. (8) din impozitul specific se reporteaza in anul urmator, pe o perioada de 7 ani consecutivi.
Articolul IV
Prevederile art. I se aplica incepand cu luna urmatoare intrarii in vigoare a prezentei legi.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "PFA-urile si firmele pot sa isi scada cheltuielile cu casele de marcat din impozitul pe profit si in 2022":
Rating:

Nota: 3.5 din 3 voturi
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • A fost aprobata Procedura de utilizare si functionare a sistemului E-Transport (Ordinul 1190/2022)
    • Ordinul 1190/2022 pentru aprobarea Procedurii de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 656 din 30 iunie 2022. Prin actul normativ a fost aprobata Procedura de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport si categoriile de vehicule rutiere utilizate pentru transportul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 700 a fost actualizata de ANAF. Operatiuni care pot fi efectuate in 2022 prin depunerea formularului
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat in 2022 formularul 700- Declaratie pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a categoriilor de obligatii fiscale declarative inscrise in vectorul fiscal conform cu OPANAF nr. 1699/ 25.10.2021. Formularul 700 a fost reglementat initial de Ordinul Nr. 2.372 din 9 august 2017 pentru aprobarea modelului, continutului, precum si a instructiunilor de completare a formularului (700) "Declaratie pentru inregistrarea/modificarea...» citeste mai departe aici

  • Calendarul obligatiilor fiscale ANAF pentru luna IULIE 2022
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent calendarul obligatiilor fiscale pentru luna iulie 2022. Primul termen limita este data de 7, cand contribuabilii trebuie sa depuna declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale. Declaratii fiscale: TERMENUL joi 7 iulie OBLIGATIA Depunerea declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Noile reguli de deductibilitate au fost MODIFICATE in 2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016