Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cheltuieli aferente utilizarii unui autoturism de un PFA. In ce masura sunt aceste cheltuieli deductibile?

12-Iul-2017
911

In randurile de mai jos, avem cazul unei persoane fizice autorizate care utilizeaza un autoturism in baza unui contract de comodat. Vom vedea in ce masura cheltuielile cu CASCO si RCA sunt deductibile fiscal pentru PFA si in ce conditii. 

Potrivit art 68 alin (5) lit k din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, urmatoarele cheltuieli sunt deductibile limitat la calculul impozitului pe venit:

"50% din cheltuielile aferente vehiculelor rutiere motorizate care nu sunt utilizate exclusiv in scopul desfasurarii activitatii si a caror masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg si nu au mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, aflate in proprietate sau in folosinta. 

Aceste cheltuieli sunt integral deductibile pentru situatiile in care vehiculele respective se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:
1. vehiculele utilizate exclusiv pentru servicii de urgenta, servicii de paza si protectie si servicii de curierat;
2. vehiculele utilizate de agentii de vanzari si de achizitii;
3. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pentru serviciile de taximetrie;
4. vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu plata, inclusiv pentru inchirierea catre alte persoane sau pentru instruire de catre scolile de soferi;

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii

5. vehiculele utilizate ca marfuri in scop comercial.

Cheltuielile care intra sub incidenta acestor prevederi nu includ cheltuielile privind amortizarea.
in cazul vehiculelor rutiere motorizate, aflate in proprietate sau in folosinta, care nu fac obiectul limitarii deducerii cheltuielilor, se vor aplica regulile generale de deducere.

Modalitatea de aplicare a acestor prevederi se stabileste prin normele metodologice date in aplicarea art. 68"
"In sensul prevederilor art. 68 alin. (7) lit. k) din Codul fiscal, regulile de deducere, termenii si expresiile prevazute, conditiile in care vehiculele rutiere motorizate, supuse limitarii fiscale, se considera a fi utilizate exclusiv in scopul desfasurarii activitatii au semnificatiile prevazute la pct. 68 din normele metodologice date in aplicarea art. 298 alin. (6) din Codul fiscal din titlul VII Taxa pe valoarea adaugata.

Daca vehiculele respective nu sunt utilizate exclusiv in scopul desfasurarii activitatii, se limiteaza la 50% dreptul de deducere a cheltuielilor efectuate conform art. 68 alin. (4) si (5) din Codul fiscal legate de aceste vehicule, cu exceptia cheltuielilor privind amortizarea pentru care se aplica regulile privind amortizarea prevazute la art. 28 titlul II din Codul fiscal, dupa caz. In cadrul cheltuielilor supuse limitarii fiscale se cuprind cheltuielile direct atribuibile fiecarui vehicul, inclusiv cele reprezentand: impozitele locale, asigurarea obligatorie de raspundere civila auto, inspectiile tehnice periodice, rovinieta etc.

In vederea acordarii deductibilitatii integrale la calculul venitului net anual, justificarea utilizarii vehiculelor se efectueaza pe baza documentelor justificative si prin intocmirea foii de parcurs care trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele informatii: categoria de vehicul utilizat, scopul si locul deplasarii, kilometrii parcursi, norma proprie de consum carburant pe kilometru parcurs.

In aplicarea prevederilor art. 68 din Codul fiscal, toate bunurile, drepturile si obligatiile aferente desfasurarii activitatii se inscriu in Registrul-inventar si constituie patrimoniul afacerii (pct 7 alin 7 si 8 din normele metodologice date in aplicarea art 68 din Codul fiscal).

Avand in vedere aceste prevederi legale, rezulta urmatoarele situatii:
1. Daca autoturismul in comodat nu este utilizat exclusiv in scopul desfasurarii activitatii economice a PFA, se limiteaza la 50% deductibilitatea fiscala a cheltuielilor aferente acestui autoturism, cum ar fi asigurarile, impozitele locale, inspectiile tehnice periodice etc. In acest caz nu este obligatoriu sa se intocmeasca foi de parcurs.

2. Daca autoturismul este utilizat exclusiv in scopul activitatii economica a PFA, respectivele cheltuieli sunt integral deductibile, cu conditia ca prin foile de parcurs obligatoriu de intocmit sa se dovedeasca acest lucru sis a existe documente justificative (chitante, polite de asigurare etc). 

Foile de parcurs trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele informatii: categoria de vehicul utilizat, scopul si locul deplasarii, kilometrii parcursi, norma proprie de consum carburant pe kilometru parcurs.

3. Daca autoturismul este utilizat exclusiv in scopul celor 5 activitati mentionate la art 68 alin 5 lit k (servicii de urgenta, paza, agenti de vanzati, transporturi de persoane cu plata etc), cheltuielile sunt integral deductibile la calculul impozitului pe venit. Si in acest caz trebuie intocmite foi de parcurs si trebuie sa existe documente justificative care sa demonstreze utilizarea autoturismului in scopurile mentionate de lege.



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cheltuieli aferente utilizarii unui autoturism de un PFA. In ce masura sunt aceste cheltuieli deductibile?":
Rating:

Nota: 3.25 din 2 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum depuneti Formularul 310 SPLIT TVA si ce documente sunt necesare
    • Conform Anexei 1 la proiectul de ordin privind Split TVA si transferul sumelor din contul de TVA, se mentioneaza ca acei contribuabili prevazuti la art. 2 alin. (1) din ordonanta, titulari ai conturilor de TVA, pot solicita transferul sumelor din contul de TVA, prin depunerea, la organul fiscal central competent, a Cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA, cod 310, prevazuta in Anexa nr. 2 la ordin. Contribuabilii amintiti mai sus, conform OG 23/2017 art. 2 alin. (1)...» citeste mai departe aici

  • Operatiuni triunghiulare. Cum facem raportarea fiscala in ce priveste TVA-ul?
    • Prin cele ce urmeaza, avem situatia in care, printr-o tranzactie triunghiulara, societatea A din statul P strain vinde catre societatea B din Romania, iar societatea B vinde catre societatea C din statul X strain. Marfa este transportata direct din statul P strain in statul X strain, iar transportul este asigurat de A. Vom vedea cum si unde se declara in D300, D390 si D394. Iata raspunsul specialistului: Inainte de efectuarea celor doua tranzactii (o achizitie intracomunitara de bunuri in statul...» citeste mai departe aici

  • BNR vrea sa angajeze specialisti romani din strainatate. Se lanseaza programul Brain Regain
    • Banca Nationala a Romaniei (BNR) lanseaza programul Brain Regain, pentru selectarea specialistilor romani din strainatate, se arata intr-un anunt publicat pe site-ul institutiei. "BNR pune la dispozitia specialistilor romani, care lucreaza in strainatate, posturi de inalta competenta in urmatoarele arii de specialitate ale bancii centrale: politica monetara, modelare si prognoze macroeconomice, stabilitate financiara, reglementare si autorizare, operatiuni de piata, studii economice, relatii...» citeste mai departe aici

  • IMM-urile au platit circa 87.800 de dolari dupa un incident de securitate cibernetica, iar companiile mari pana la 992.000 de dolari
    • Conform unui raport intocmit de Kaspersky Lab si B2B International, intitulat "Securitatea IT: centru de cost sau investitie strategica?", companiile globale mici si mijlocii au platit, in medie, in acest an, 87.800 de dolari dupa un incident de securitate cibernetica, in timp ce firmele mari au scos din buget pana la 992.000 de dolari. Asa cum arata studiul, citat de Agerpres, per ansamblu, companiile globale cheltuie aproape un sfert (23%) din bugetele IT alocate pentru investitii strategice...» citeste mai departe aici

  • Evolutia pietei asigurarilor in primul semestru al anului 2017
    • Piata asigurarilor din Romania si-a mentinut trendul de crestere, consemnat in ultima perioada, si in primele sase luni ale acestui an. Societatile de asigurare autorizate si reglementate de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) au inregistrat, in primul semestru al anului 2017, un total al primelor brute subscrise (PBS) de 5,04 miliarde de lei, in crestere cu 8% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Pe segmentul asigurarilor generale (AG), asiguratorii au subscris prime...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.