Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Probleme la completarea formularului 112. Cum procedam pentru indemnizatia administratorului?

20-Mai-2014
15822
Potrivit Codului fiscal, art. 296 indice 16 lit. d1), indemnizatia administratorului este scutita de contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale. Tratam astfel situatia in care in Declaratia 112 se completeaza sectiunea A, iar la tip asigurat din punct de vedere al contractului de munca se alege punctul 6. Administratori societati comerciale.

Dupa validarea D112, nu exista nicio eroare sau avertizare, dar la inregistrarea pe portal, in raport, apare o avertizare care precizeaza ca suma introdusa la contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale este diferita de suma calculata conform regulii (care este mai mare). Aceasta diferenta este tocmai contributia aferenta indemnizatiei administratorului.

Se incearca si declararea in sectiunea B, punctul 6 la tip asigurat, dar in acest caz se primeste o eroare in fisierul PDF similara avertizarii de pe portal.

Vom vedea astfel cum se inregistreaza corect in D112, la sectiunea Date de identificare asigurat, indemnizatia administratorilor pentru a nu mai primi aceasta eroare privind contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale.

In ceea ce priveste indemnizatia administratorului, pentru care societatea are obligatia calcularii contributiei individuale de asigurǎri sociale, contributiei datorata de angajator la bugetul asigurarilor sociale de stat, contributiei individuale de asigurari sociale de sanatate, contributiei de asigurari sociale de sanatate datorata de angajator si contributiei pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate datorata de angajator, completarea formularului 112 se face in felul urmator:


Societatea are obligatia declararii contributiilor sociale obligatorii retinute la sursa in Sectiunea A a Anexei nr. 1.2 – Asigurat, in situatia in care asiguratul realizeaza in luna de raportare numai venituri din salarii si asimilate salariilor, a avut un singur raport de munca cu angajatorul respectiv, nu a lucrat in conditii deosebite/speciale si nu a beneficiat de indemnizatii de concedii medicale sau de scutiri potrivit prevederilor legale sau B a Anexei nr. 1.2 – Asigurat, daca acesta a avut mai multe contracte de munca/raporturi la acelasi angajator sau a avut concedii medicale ori a lucrat in conditii diferite de munca sau a beneficiat de indemnizatii ori de motive de scutire. In situatia prezentata, indemnizatia adminitratorului ca singur venit al acestuia primit din partea societatii va trebui inregistrata in sectiunea A.

In ceea ce priveste sectiunea "Date de identificare a asiguratului" din Anexa nr. 1.2 – Asigurat, completarea se va face in conformitate cu prevderile OMFP nr. 1045/2012 astfel cum a fost modificat prin OMFP nr. 1977/2013, cu precizarea ca in caseta "Asigurat/neasigurat pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate" – se va selecta valoarea 1 - asigurat, iar in caseta "Asigurat in sistemul asigurarilor pentru somaj" se va selecta valoarea 2 - neasigurat.

Sectiunea A se va completa astfel:

- Randul 1 "Tip asigurat din punct de vedere al contractului de munca" - se inscrie tipul de asigurat alegandu-se valoarea "6-Administratorii societatilor comerciale, companiilor/societatilor nationale si regiilor autonome, desemnati /numiti in conditiile legii, precum si reprezentantii in adunarea generala a actionarilor si in consiliul de administratie".
- Randul 8 "Baza Contributie Individuala ASIGURARI SOCIALE neplafonata" - se inscrie castigul brut neplafonat realizat de asigurat, in vederea calcularii contributiilor de asigurari sociale. Nu se includ indemnizatiile de asigurari sociale. In mod automat se vor completa randurile 11 – 14:
- Randul 11 "Baza Contributie Individuala SANATATE" - cu venitul baza de calcul pentru contributia de asigurari de sanatate datorata de asigurat si retinuta de angajator, potrivit legii.
- Randul 12 "Contributie individuala SANATATE" - cu suma reprezentand contributia individuala datorata de asigurat si retinuta de angajator, potrivit legii.

- Randul 13 "Baza Contributie Individuala ASIGURARI SOCIALE plafonata" - cu castigul brut care constituie baza de calcul pentru contributia individuala de asigurari sociale, plafonat conform legilor in vigoare.

- Randul 14 "Contributie Individuala ASIGURARI SOCIALE"- cu suma reprezentand contributia individuala de asigurari sociale datorata de asigurat si retinuta de angajator, potrivit legii.
Sectiunea E.3. Date detaliate privind impozitul pe venit se va completa astfel:

- Randul 1 "Sectiunea" - se completeaza cu sectiunea selectata anterior "A".

- Randul 2 "Tip asigurat" - se completeaza tipul de asigurat "6-Administratorii societatilor comerciale, companiilor/societatilor nationale si regiilor autonome, desemnati /numiti in conditiile legii, precum si reprezentantii in adunarea generala a actionarilor si in consiliul de administratie".

- Randul 3 "Functie de baza" - se completeaza cu valoarea "in afara functiei de baza".

- Randul 4 "Tip venit referitor la perioada de raportare (P sau A)" - se completeaza cu "P" pentru veniturile realizate in perioada de raportare (cea pentru care se completeaza declaratia);

- Randul 8 "Venit brut" - se completeaza cu suma reprezentand venitul brut realizat de asigurat, potrivit legii.

- Randul 9 "Contributii sociale obligatorii" - se completeaza, dupa caz, cu suma reprezentand contributii sociale obligatorii, potrivit legii.

- Randul 14 "Venit baza de calcul al impozitului" - se completeaza, dupa caz, conform sectiunii "E.1. Venituri din salarii obtinute la functia de baza", "E.2. Alte venituri din salarii" sau potrivit dispozitiilor legale in vigoare, pentru celelalte categorii de venituri.

- Randul 15 "Impozit retinut" - se completeaza, dupa caz, conform sectiunii "E.1. Venituri din salarii obtinute la functia de baza", "E.2. Alte venituri din salarii" sau potrivit dispozitiilor legale in vigoare, pentru celelalte categorii de venituri.

- Randul 16 "Suma incasata" - se completeaza cu suma rezultata in urma aplicarii formulei: Suma incasata = Venit baza de calcul al impozitului - Impozit retinut

Sectiunea E.2. Alte venituri din salarii se va completa automat, astfel:

- Randul 1 "Venit brut" se completeaza cu suma reprezentand venitul brut din salarii realizat de angajat.
- Randul 2 "Contributii sociale obligatorii" - se inscrie suma totala reprezentand contributii sociale obligatorii suportate de asigurat, potrivit legii.

- Randul 3 "Venit baza de calcul al impozitului" - se inscrie diferenta dintre venitul brut şi contributiile obligatorii pe fiecare loc de realizare a acestora.
- Randul 4 "Impozit retinut" - se inscrie suma reprezentand impozitul pe veniturile din salarii, retinut de platitorul de venit, calculat prin aplicarea cotei de impozitare asupra bazei de calcul, conform legii.

Daca exista erori/atentionari sau date incomplete, se emit mesaje de eroare sub forma unor ferestre de atentionare. In acestea sunt scrise informatii referitoare la randurile din sectiunile din formular corespunzatoare datelor eronate si/sau corelatiilor nerespectate. Dupa completarea formularului este obligatorie verificarea globala prin intermediul butonului "VALIDARE".

Daca sunt erori la aceasta faza, programul atentioneaza printr-un mesaj care invita la verificarea fisierul de erori atasat. Dupa analizarea mesajelor de eroare se pot face corectii, conform procedurii descrise in Anexa 7 la ordin si validarilor detaliate din "Anexa 8 cu validari", pe care o gasiti pe site anaf.ro. Mentionam ca in situatia in care sunt doar atentionari, fisierul XML poate fi generat si declaratia depusa. Dupa o validare reusita, se genereaza automat fisierul XML, care este integrat in fisierul PDF. In cazul in care anterior validarii reusite au existat erori, fisierul cu erori atasat se va sterge automat si se va atasa fisierul XML. De asmenea, trebuie verificata daca este completata ultima versiune a formularului D112_A3.0.0.

Din cele prezentate consideram ca ati completat corect formularul 112, cu atat mai mult cu cat fisierul XML este generat fara erori si avertizari.

Daca validarea nu a dat mesaje de eroare, declaratia este pregatita pentru transmitere. La depunerea pe portalul e-guvernare dupa confirmarea introducerii datelor de identificare, veti fi directionati pe pagina de unde alegeti link-ul corespunzator declaratiei 112. Se apasa butonul Browse, se alege fisierul PDF corespunzator declaratiei pe care doriti sa o depuneti, se apasa butonul Trimite.

Daca depunerea nu se face cu succes, este de recamandat sa fie verificata corectitudinea fisierului de depus si reluarea procesul de upload. Daca depunerea se face cu succes, veti primi pe recipisa mesajul de validare fara erori, orice avertizare precum cea mentionata neimpiedicand depunerea formularului.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016