Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Este oficial! Se modifica regulile pentru firmele care emit tichete de masa/ vouchere de vacanta

10-Apr-2019
4970

UPDATE 9 aprilie 2019


In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 269 din data de 9 aprilie a fost publicat Ordinul ministrului Finantelor Publice "pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului economiei si finantelor, nr. 2.007/2008 privind aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice si a Regulamentului de organizare si functionare a acesteia, precum si a Criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete.

Asadar, documentul prevede ca regulile pentru ccompaniile care emit tichete de masa, vouchere de vacanta ori tichete culturale se vor schimba. Potrivit noilor reglementari, acestea va trebuie sa aiba intre 500.000 de euro – 1 milion de euro capital social. Firmele care produc tichete de masa, tichete cadou, tichete de cresa si tichete culturale trebuie sa aplice noile reguli incepand din 2019. Pentru firmele care emit vouchere de vacanta, termenul limita este 1 ianuarie 2021.

Articol initial

 

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a pus vineri, 1 martie, in dezbatere publica un nou proiect de Ordin privind aprobarea criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de bilete de valoare (intre care tichete de masa si vouchere de vacanta).

Asadar, prin noul Proiect de Ordin se propun noi criterii referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de:
- tichete de masa, 


- tichete cadou (prevazute in anexa nr. 4), 
- tichete de cresa (prevazute in anexa nr. 5), 
- vouchere de vacanta (prevazute in anexa nr. 6),
- tichete culturale (prevazute in anexa nr. 7) .

Noile regulile se aplica incepand cu acest an pentru firmele care produc tichete de masa, tichete cadou, tichete de cresa, tichete culturale, in timp ce, in cazul firmelor care emit voucherele de vacanta, regulile se vor aplica incepand cu anul 2021 - “Pana la data de 1 ianuarie 2021, prevederile prezentului ordin nu se aplica voucherelor de vacanta.”

Noile autorizatii de functionare vor contine urmatoarele elemente:

  • codul autorizatiei;
  • elementele de identificare ale unitatii emitente;
  • natura activitatii;
  • locatia in care se va desfasura activitatea pentru unitatile emitente pe suport hartie, respectiv sediul social declarat de catre unitatile emitente pe suport electronic in scopul controlului efectuat de autoritatile competente;
  • perioada de valabilitate.

Autorizatiile de functionare se vor elibera pe o perioada de 2 ani, iar cererea de re-autorizare trebuie depusa cu minimum 45 de zile inaintea expirarii autorizatiei de functionare.

De asemenea, unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de bilete de valoare trebuie sa stie ca nu vor primi autorizatia daca inregistreaza obligatii restante la bugetul general consolidat. La fel cum nu vor primi autorizatie nici unitatile ale caror administrator/director economic si/sau financiar inregistreaza fapte in cazierul fiscal.

Cererile de autorizare ca unitate emitenta de tichete de masa, tichete cadou, tichete de cresa si tichete culturale, dupa caz, depuse incepand cu 1 ianuarie 2019 si pana la intrarea in vigoare a prezentului ordin, se solutioneaza conform prevederilor prezentului ordin. 

Proiectul de Ordin poate fi consultat AICI >>

Referatul de aprobare poate fi consultat AICI >>

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016