Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect pentru modificarea OUG 86/2003 cu privire la unele reglementari financiare

08-Mar-2011
3512
Prin proiectul de act normativ se doreste crearea cadrului legal pentru reglementarea posibilitatii de colaborare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala cu alte autoritati sau institutii publice in vederea indeplinirii atributiilor stabilite, potrivit legii, in competenta acestora, inclusiv posibilitatea asocierii sau colaborarii cu autoritatile administratiei publice locale in vederea realizarii unor lucrari sau servicii publice pentru satisfacerea unui interes national, judetean sau local.

Aceasta reglementare va permite ca, in baza unor prevederi legale emise in acest scop, colaborarea interinstitutionala sa se desfasoare in conditii de reciprocitate.

Intrucat in cuprinsul art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.55/2000 privind regularizarea datoriilor fostei Companii Romane de Petrol, astfel cum a fost aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 445/2001 se precizeaza ca suma de 16.000.930,28 USD urmeaza acelasi regim juridic de recuperare ca si suma de 507.300.000 USD prevazuta in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.72/1997, fara sa faca trimitere expresa si la utilizarea sumei respective, pot aparea interpretari in sensul ca modul de utilizare al sumei in discutie nu s-ar incadra in sintagma generala ?regim juridic de recuperare?.

Prezentul proiect de Ordonanta de urgenta stabileste ca suma de 50.813.589,74 lei, incasata cu titlul de sume dobandite in Fondul special pentru produse petroliere si virata in contul curent general al trezoreriei statului reprezentand echivalentul in lei al sumei de 16.000.930,28 USD determinat la cursul valutar valabil la data platii se utilizeaza pentru diminuarea datoriei publice interne.

Avand in vedere ca pentru lucrarile efectuate in cadrul Programului national de dezvoltare a infrastructurii aprobat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2010, plata acestora va fi efectuata la acceptarea situatiilor de lucrari de catre beneficiari, respectiv la receptia finala a lucrarilor, iar termenele de acceptare exced perioadei de un an prevazuta de Codul fiscal, pentru a nu obliga prestatorii sa colecteze taxa pe valoarea adaugata inainte de receptia finala a lucrarilor, prin prezentul proiect de Ordonanta de urgenta stabileste ca exigibilitatea taxei pe valoarea adaugata intervine ulterior faptului generator de taxa, respectiv la data incasarii contrapartidei pentru respectivele lucrari.


Puteti citi mai jos textul integral al proiectului de ordonanta de urgenta

ORDONANTA DE URGENŢA A GUVERNULUI
privind completarea Ordonantei Guvernului nr. 86/2003 privind unele reglementari in domeniul financiar precum si stabilirea unor masuri financiare

Avand in vedere solicitarile unitatilor administrative-teritoriale, prin reprezentantii acestora, privind tiparirea, in conditii de securitate si eficienta a actelor administrativ-fiscale destinate colectarii impozitelor si taxelor locale, precum si a oricaror altor venituri datorate bugetelor locale,

Avand in vedere necesitatea participarii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin Unitatea de Imprimare Rapida, la tiparirea si implicuirea credentialelor (set de informatii destinat accesarii si utilizarii functionalitatilor SNEP) solicitate operatorului SNEP de institutiile publice participante la Sistemului National Electronic de Plata a Taxelor si Impozitelor utilizand Cardul Bancar (Hotararea Guvernului nr. 1235/2010 privind aprobarea realizarii Sistemului National Electronic de Plata a Taxelor si Impozitelor utilizand Cardul Bancar, si Ordinul ministrului comunicatiilor si societatii informationale, al administratiei si internelor si al finantelor publice nr. 168/14/95/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind Sistemul national electronic de plata
online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar),

Tinand cont de existenta capacitatii disponibile a Unitatii de Imprimare Rapida de prelucrare, prin organizarea activitatii in schimburi, care va conduce la reducerea costurilor.

Intrucat se impune precizarea expresa, fara echivoc, a modului de utilizare a sumei de 50.813.589,74 lei, reprezentand echivalentul in lei al sumei de 16.000.930,28 USD determinat la cursul valutar valabil la data platii care a fost recuperata in baza Legii nr. 445/2001 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2000 privind regularizarea datoriilor fostei Companii Romane de Petrol, conform procedurii reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 249/2000 privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru produse petroliere si tinand seama de imposibilitatea utilizarii sumelor incasate incepand cu data de 22.10.2010 pana in data de 21.12.2010 in contul curent general al trezoreriei statului cu titlul de sume dobandite in Fondul special pentru produse petroliere.

Avand in vedere ca pentru lucrarile efectuate in cadrul Programului national de dezvoltare a infrastructurii aprobat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2010, plata acestora va fi efectuata la acceptarea situatiilor de lucrari de catre beneficiari, respectiv la receptia finala a lucrarilor , iar termenele de acceptare exced perioadei de un an prevazuta de Codul fiscal, pentru a nu obliga prestatorii sa colecteze taxa pe valoarea adaugata inainte de receptia finala a lucrarilor se impune necesitatea stabilirii exigibilitatii taxei pe valoarea adaugata la data incasarii contrapartidei pentru respectivele lucrari

Avand in vedere ca elementele prezentate mai sus constituie o situatie de urgenta si extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata,

In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I ? Ordonanta Guvernului nr. 86/2003 privind unele reglementari in domeniul financiar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 624 din 31 august 2003, Partea I, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:
La art. 19, dupa alineatul (1) se introduc doua noi alineate, (11) si (12), cu urmatorul cuprins:
"( 11) Agentia va putea colabora cu alte autoritati sau institutii publice pentru imprimarea si transmiterea centralizata a corespondentei acestora, in vederea realizarii atributiilor ce intra in competenta acestora, potrivit legii. "
"( 12) Costurile aferente se suporta de catre autoritatile sau institutiile beneficiare. Sumele obtinute se fac venit la bugetul de stat."

Art. II ? Suma de 50.813.589,74 lei, incasata cu titlul de sume dobandite in Fondul special pentru produse petroliere in contul curent general al trezoreriei statului reprezentand echivalentul in lei al sumei de 16.000.930,28 USD determinat la cursul valutar valabil la data platii se utilizeaza pentru diminuarea datoriei publice interne.

Art. III. Prin derogare de la prevederile art. 1342 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru prestarile de servicii prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2010 pentru aprobarea Programului national de dezvoltare a infrastructurii, efectuate de prestatorii de servicii prevazuti la art. 4 din aceeasi ordonanta de urgenta, exigibilitatea taxei pe valoarea adaugata intervine la data incasarii de catre prestatori a contravalorii serviciilor prestate.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Bucuresti
Nr. ........../.........2011

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici