
Raportul Special
realizat de specialisti
In studiul de caz propus astazi spre analiza, unul dintre specialistii nostri va arata care este regimul fiscal al unei societati comerciale cu domiciliu fiscal la sediu social al unitatii care nu are salariati. In schimb, are deschise doua puncte de lucru in aceeasi localitate cu sediu social cu mai mult de 5 salariati fiecare. Unitatea are obligatie declararii punctelor de lucru la ANAF cu primire de cod fiscal? Ce obligatii exista in Declaratia 112 lunara si cum va trebui declarat impozitul pe salarii in D112?
La art. 32 alin. (7) din Legea 273/2006 privind finantele publice locale se prevede ca "orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati. Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.
Conform art. 101 alin. (5) din Codul de procedura fiscala, contribuabilul/platitorul care are sedii secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor are obligatia de a declara, in numele sediilor secundare, impozitul pe venitul din salarii datorat de acestea, potrivit legii.
Astfel, pentru cele doua puncte de lucru cu mai mult de 5 salariati societatea trebuie sa depuna declaratia de inregistrare fiscala (Formular 060). La aceste puncte de lucru cu minim 5 salariati, in Declaratia 112 impozitul pe venit se declara pe fiecare sediu secundar (sectiunea F.2. Sedii secundare), pe codul de inregistrare fiscala atribuit fiecarui sediu secundar.
Plata impozitului pe salarii datorat de sediile secundare se face de societatea care le-a infiintat in contul unic 55.03 "Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire” deschis pe codul de identificare fiscala al sediilor secundare la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat contribuabilul care le-a infiintat.
Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Societatea va intocmi cate un ordin de plata distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscala al beneficiarului inscriindu-se codul fiscal al sediului secundar.
Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Sediul secundar. Unde se declara si vireaza impozitul pe venitul din salariiMAT propune implementarea unui Program de accelerare a dezvoltarii IMM-urilor. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele?Noutati Legislatie Fiscala 16 - 20 februarie 2009Obligatii PFA la infiintare pentru agenti de marketing. Ce declaratii se depun si ce alte obligatii fiscale apar?Magazin vanzare cu amanuntul. Bani ramasi in casa. Cum se procedeaza?Ultimele articole
Impozit pe salarii. Unde se plateste impozitul pe salariu in cazul sediului secundarCodul CAEN Rev3. Procedura de actualizare a codurilor pentru sediul social si punctele de lucruCasa de marcat. Pana cand trebuie sa depuneti F4109 daca NU folositi aparatul intr-o lunaDeschidere PUNCT DE LUCRU firma. Etape si acte necesareInchidere PUNCT DE LUCRU. Legislatie si acte necesareArticole similare
CIM cu timp partial. Stabilirea functiei de baza. Tichete de masa. Depunerea D060 si D112Noua actualizare pentru DECLARATIA 112 actualizata: ultima versiune: Soft A si Soft JDECLARATIA 112 se depune online pana la 26 septembrieMFP: DECLARATIA 112 a fost actualizata. Vezi aiciOrdinul MFP nr. 1045: Corectarea formularului 112Ultimele articole
Modificari majore la DECLARATIA 112. Noi reguli CASS si concedii medicale in 2025D112 in 2024. Cum se completeaza formularul din punct de vedere al programului de lucruDECLARATIA 112 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareDECLARATIA 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelTichete cadou acordate cu ocazia zilei de 1 Iunie. Cand se declara venitul in D112Articole similare
Regimul fiscal al cheltuielilor cu dobanzile la calculul profitului impozabilREGIM FISCAL expati. Cum facem decontarea cheltuielilor de delegatie?Regimul FISCAL aplicabil veniturilor din activitati cu caracter ocazional desfasurate de ZILIERI. Obligatii si facilitatiAjustare TVA stocuri la data inregistrarii in scopuri de TVANoutati microintreprinderi in 2022: plafonul pentru cifra de afaceri, sponsorizarile, depunerea formularului 107, cheltuieli si venituri in T4Ultimele articole
Drepturi de autor si CIM. Se mai aplica EXCEPTIILE privind plata CASS de la 1 august 2025?Distribuire dividende catre rezidenti si nerezidenti. Impozitare, CASS si obligatii declarativeProsumatori. Ce avantaje au prosumatorii persoane fiziceOfertele de Paste sunt AICI! Reduceri de pana la 75% la titluri de fiscalitate si transport GRATUITImpozit micro. 4 exemple de calcul UTILE pentru anul 2025Sfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025
Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA