Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Trei proiecte prin care puteti accesa fonduri europene daca aveti firma

22-Nov-2017
2389

In acest moment, peste 1.500 de antreprenori au la dispozitie fonduri europene de 10,7 milioane de euro pentru dezvoltarea de noi afaceri.

OTP Consulting, in parteneriat cu Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), lanseaza trei proiecte finantate din fonduri europene, cu o valoare totala de 10,7 milioane euro, care se adreseaza unui numar de peste 1.500 de antreprenori si cu care se pot dezvolta 183 de afaceri.

Primul proiect - "Antreprenoriat sustenabil in Regiunea Centru (ID 105328)"-, lansat in parteneriat cu CCIR, are ca scop sustinerea initiativelor antreprenoriale in vederea dezvoltarii mediului economic si cresterii gradului de ocupare in regiunea Centru.

Proiectul se adreseaza cetatenilor romani cu varsta de peste 18 ani, care au domiciliul in mediul rural sau urban din Harghita, Mures, Covasna, Brasov, Sibiu si Alba, care isi doresc sa infiinteze o afacere non-agricola in mediul urban.

Conform Agerpres, in valoare totala de 5 milioane euro, proiectul are o durata de 36 de luni si este impartit in trei etape: programe de formare antreprenoriala pentru 740 de tineri (12 luni) care se vor incheia cu selectarea a 89 de planuri de afaceri. in a doua etapa (18 luni), cei 89 de antreprenori vor primi consiliere si suport pentru dezvoltarea afacerilor si finantare nerambursabila in valoare de pana la 34.200 euro pentru fiecare nou business infiintat. Totodata, partenerii proiectului ofera programe de monitorizare a functionarii si dezvoltarii sustenabile a afacerilor finantate.

De asemenea, anunta aceeasi sursa, al doilea proiect lansat impreuna cu CCIR este "SMART Start-UP - Antreprenoriat inovativ si sustenabil in Sud Muntenia". Acesta vizeaza dezvoltarea spiritului antreprenorial si generarea unui numar crescut de locuri de munca si de afaceri cu profil non-agricol in regiunea Sud Muntenia.

Proiectul este dedicat tinerilor cu varsta de peste 18 ani, care au domiciliul in Arges, Dambovita, Prahova, Teleorman, Calarasi, Ialomita si Giurgiu, si isi doresc sa-si infiinteze propria afacere.

In valoare totala de 4 milioane de euro, proiectul are o durata de 36 de luni si este impartit in trei etape: programe de formare antreprenoriala pentru 570 de tineri (12 luni) care se vor incheia cu selectarea a 72 de planuri afaceri. in a doua etapa (18 luni), cei 72 de antreprenori vor primi consiliere si suport pentru dezvoltarea afacerilor si finantare nerambursabila in valoare de pana la 34.000 euro pentru fiecare nou business infiintat, urmand ca afacerile sa fie monitorizate pe o perioada de 6 luni.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Imprumut intre societati afiliate. Cum se stabileste dobanda de piata Societatea X SA a imprumutat societatea Y SRL cu suma de 3.600.000 lei, pe o perioada de 3 ani fiind societati afiliate, care este dobanda si rata care se va incasa lunar si daca...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Anulare cod de tva de catre ANAF Societate pe actiuni, platitoare de impozit profit si tva lunar, la incasare a fost declarata in data de 28.07.2025 inactiva ca urmare a neprelungirii in termen la Registrul...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Incasare garantii si despagubiri Societatea sus mentionata factureaza garantia catre clienti fara TVA (pentru eventuale daune ce pot aparea). In momentul in care autoturismul se returneaza fara daune, garantia...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Inchiriere imobile. Regim tva Avem un SRL care detine o cladire nr. 1 care a fost inchiriata si pentru care factura de chirie se emite fara TVA, 0% SFDD. Emitem asa factura pentru ca administratorul societatii...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Tratamentul contabil operatiuni productie O societate (cu obiect activitate productie shaorma) achizitioneaza animale vii de la persoane fizice, pe baza de "Borderou de achizitie". Aceste animale sunt trimise la abator...citeste mai mult

"Consecventa misiunii sale de promovare a antreprenoriatului si dinamizare a investitiilor in marja consolidarii economiei romanesti, Camera de Comert si Industrie a Romaniei a demarat o suita de proiecte pentru tinerii intreprinzatori. Valorizam in mod deosebit inovarea si spiritul antreprenorial si consideram ca prin oportunitatile deschise de Programul Operational Capital Uman 2014 - 2020 vom imbunatati climatul de afaceri national', a declarat Ana Cristina Ionescu, seful Directiei Strategii, Politici si Programe, CCIR.

Nu in ultimul rand, cel de-al treilea proiect - "FIA - Fii Antreprenor Acasa. Investeste in viitorul tau!" - se adreseaza tinerilor romani din Diaspora care isi doresc sa infiinteze o afacere in Romania si are ca obiectiv principal incurajarea spiritului antreprenorial si generarea unui numar crescut de afaceri in cele sapte regiuni mai putin dezvoltate din tara.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici