Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Zeci de firme din Romania vor fi obligate sa restituie fondurile europene primite

12-Nov-2015
2741

Mai multe firme romanesti care au beneficiat de fonduri europene pentru dezvoltare si extinderea afacerilor derulate sunt in prezent obligate sa restituie banii cheltuiti, indiferent daca sumele respective pornesc de la cateva mii sau zeci de mii de euro si ajung pana la sute de mii de euro.

In total, sumele pe care le cere in acest moment statul roman, prin Ministerul de Fonduri Europene, ajung la aproximativ 20 milioane de euro.

Unul dintre motivele invocate de Ministerul Fondurilor Europene in aceasta privinta e reprezentat de faptul ca aceste firme, asa cum informeaza StartupCafe.ro, au beneficiat de fonduri europene declarandu-se intreprinderi mici si mijlocii in conditiile in care, in realitate, erau companii catalogate ca fiind mijlocii sau chiar mari.

Aceste cerinte de returnare a banilor europeni vin in urma unui audit efectuat de Comisia Europeana in acest an. Iata care sunt declaratiile facute de un purtator de cuvant al Comisiei Europene pentru HotNews.ro, citat de sursa amintita:

"Directia Generala REGIO a Comisiei Europene a desfasurat o misiune de audit follow-up, in august 2015, pentru a valida masurile preventive si de corectie implementate de autoritatile romane in privinta deficientelor din domeniul ajutorului de stat pentru Programul Operational de Competitivitate - Axa prioritara 1".

In aceasta analiza, potrivit aceleiasi surse, Comisia Europeana a urmarit legaturile dintre firmele care au beneficiat de foduri europene in calitate de IMM-uri si alte companii, respectiv intre actionorii din diversele societati.

S-a constatat astfel ca anumite firme care se declarau intreprinderi mici erau de fapt firme mari, iar unele care se declarau intreprinderi mijlocii erau de fapt mari.

Drept urmare, Axa 1 a POS CCE a fost blocata, fapt care se traduce, potrivit StartupCafe, prin faptul ca Guvernul a decontat din buget cheltuilele efectuate de firmele beneficiare in proiectele europene (platile intrene), dar nu a primit mai departe de la Comisie fondurile europene aferente acestor plati intrene.

Comisia a deblocat deconturile de bani europeni catre Romania in aceasta axa a POS CCE, informeaza sursa, cerand insa autoritatilor romane sa verifice aceste proiecte, in total de circa 2.000, si sa ceara returnarea fondurilor.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016