Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitii intracomunitare si din afara comunitatii. Cum procedam cu Declaratia 301 si impozitul pe venituri nerezidenti?

11-Dec-2015
4930

In cazul urmator, dintr-o tara non-UE, se achizitioneaza un domeniu de site".ro". Societatea este inregistrata in ROI numai pentru achizitii intracomunitare. In acelasi timp, achizitioneaza din UE servicii de publicitate si bunuri.

Vom vedea daca se vor depune doua Declaratii 301 (una pentru codul fiscal RO si una pentru CUI aferenta achizitiei NON-UE) si daca pentru serviciile de publicitate din UE, cat si pentru achizitia domeniului din statul strain se datoreaza impozit.

Vom vedea care e cota de impozitare in cazul unui raspuns afirmativ. Mentionam, de asemenea, ca furnizorul din UE a furnizat certificat de rezidenta, dar platile s-au efectuat integral in ambele situatii.


Depunerea Declaratiei 301 se va intocmi pe baza codului obisnuit de inregistrare fiscala al societatii pentru achizitia de la furnizorul din Canada si pe baza codului special de TVA pentru achizitia serviciilor din UE.

Pentru veniturile platite nerezidentilor, societatea din Romania ar trebui sa retina la sursa impozit pe venitul nerezidnetilor, conform art. 115 alin. (1) lit. k) din Codul fiscal.

Impozitul pe venit este in cota de 16% si se retine la sursa la data plati veniturilor catre nerezident, calculat in lei la cursul BNR din data efectuarii platii. Se achita la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care s-a efectuat retinerea si se declara la bugetul de stat prin Declaratia 100 tot pana la aceeasi data.

In situatia in care nerezidentii vor transmite (si este recomandata sa ii solicitati) Certificate de rezidenta fiscala emise de autoritatile fiscale din statele lor de rezidenta, valabile la data efectuarii platilor catre nerezidenti, atunci conform art.118 din Codul fiscal, societatea va aplica prevederile Conventiei de evitare a dublei impuneri si va retine impozitul stabilit prin conventie (cota mai favorabila).

De asemenea, societatea din Romania depune si o declaratie informativa anuala pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat, conform modelului prevazut la art. 119 din Codul fiscal.

Daca nu s-a retinut impozitul pe veniturile nerezidentilor datorat, iar societatea achita integral facturile nerezidentilor, atunci impozitul se determina prin procedeul sutei marite (Impozit = 16% x valoare redevente, servicii x 100 /84), insa aceasta cheltuiala, nu este deductibila la calculul impozitului pe profit potrivit art. 21 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal, expert contabil si auditor financiar

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016