Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitionare deseuri metalice de la persoane fizice. Cum inregistram si care sunt aspectele de care sa tinem cont in 2016?

04-Mar-2016
7844

Am primit pe adresa redactiei o speta care se refera la conditiile de indeplinit pentru ca o societate sa poata achizitiona de la persoane fizice deseuri metalice feroase si neferoase. Iata care sunt intrebarile primite si la care consultantul nostru a raspuns mai jos:

Persoanele fizice trebuie sa demonstreze ca deseurile provin din gospodaria proprie?
Cum poate fi probat acest fapt de catre achizitor?
Este suficienta completarea borderoului de achizitii, plata contravalorii deseurilor dupa ce a fost retinut 3% taxa mediu si 16% impozit venit pentru persoanele fizice pentru a se putea face intrarea in gestiune?
Ce inregistrari contabile se fac?

Achizitionarea deseurilor metalice feroase si neferoase se face cu respectarea legislatiei in materia deseurilor, inclusiv a celor prevazute de OUG 31/2011 privind interzicerea achizitionarii de la persoane fizice a metalelor feroase si neferoase si a aliajelor acestora, aprobata cu modificari prin Legea 17/2013 si modificata prin Legea 38/2014.

Conform acestor reglementari deseurile metalice feroase si neferoase, cu exceptia celor interzise de la achizitionare, pot face obiectul operatiunilor de comert numai in conditiile in care acestea provin din gospodariile proprii. In anexa la Legea 38/2014 exista si modelul borderoului de achizitie de deseuri metalice feroase si neferoase si a aliajelor acestora, care constituie document de evidenta financiar-contabila, cu regim intern de numerotare.

Borderoul de achizitie a deseurilor contine, pe langa datele specifice, si declaratia pe proprie raspundere a persoanei fizice ca deseurile predate provin din gospodaria proprie, sub sanctiunea falsului in declaratii, urmata de nume si prenume si semnatura persoanei fizice respective.

Intrarea in gestiune a deseurilor se face pe baza borderoului de achizitie, dupa completarea acestuia, plata contravalorii deseurilor achizitionate cu retinerea contributiei de 3% la fondul de mediu. In privinta impozitului pe venit, conform art. 62 lit. f din Codul fiscal sunt neimpozabile veniturile primite la predarea deseurilor din patrimoniul personal.

Inregistrarile contabile sunt:

- achizitionarea deseurilor de la persoana fizica detinatoare (vanzatoare)
3xx "Conturi de stocuri = 462 "Creditori diversi" - valoarea deseurilor
si productie in curs - analitic distinct
achizitionate de executie"

- achitarea in numerar a sumei cuvenite persoanei fizice, mai putin cota de 3% retinuta la Fondul pentru mediu:
462 "Creditori diversi" = % - valoarea deseurilor
- analitic distinct achizitionate
5311 "Casa in lei" - valoarea deseurilor achizitionate, mai putin cota de 3%
447 "Fonduri speciale – - evidentierea datoriei de 3% la fond
si varsaminte asimilate"
- analitic: Fond pentru mediu

 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016