Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Bonificatii pentru platitorii de impozit pe profit care nu au au efectuat plata insa aveau impozit de recuperat, conform OUG 153/2020

17-Sep-2020
2407

Prin O.U.G. nr. 153/2020 pentru instituirea unor masuri fiscale de stimulare a mentinerii/cresterii capitalurilor proprii, precum si pentru completarea unor acte normative, au fost aduse unele completari Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 33/2020. Una dintre acestea vizeaza bonificatia aferenta trimestrelor I si II pentru impozitul pe profit in cazul contribuabililor care nu au achitat impozitul la aceste termene insa aveau impozit pe profit de recuperat din anii fiscali precedenti.

In special pentru primul trimestru al anului 2020 au existat numeroase situatii in care persoane juridice, platitori de impozit pe profit, avand impozit pe profit de recuperat din anii fiscali precedenti au achitat doar diferenta dintre impozitul datorat/plata anticipata si impozitul de recuperat, uneori chiar organele fiscale asigurandu-i ca vor beneficia de bonificatia pentru plata impozitului si in aceasta situatie. Desi ultima zi de plata a impozitului era luni, 27 aprilie 2020, M.P.F. a publicat un comunicat cu clarificari privind aplicarea bonificatiei abia in data de vineri 24 aprilie 2020 in care, printre altele, se mentiona:

-termenul „platesc” prevazut de art. 1 al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.33/2020 are in vedere numai plata efectiva a impozitului datorat diminuat cu suma aferenta bonificatiei, asa cum rezulta si din instrumentul de motivare si promovare a actului normativ,“in vederea stimularii platii obligatiilor fiscale scadente, tinand cont de necesitatile de finantare a cheltuielilor bugetare se impune acordarea unor bonificatii de plata pentru contribuabilii care au capacitate financiara de a plati impozitul pe profit/impozitul pe veniturile microintreprinderilor”. In acest sens, nu sunt avute in vedere celelalte modalitati de stingere a creantelor fiscale prevazute de Codul de procedura fiscala, respectiv nu se calculeaza bonificatie pentru: compensare, scutire, anulare, prescriptie, dare in plata sau prin alte modalitati prevazute de lege;.

In acest context, platitorii de impozit pe profit care au achitat diferenta dintre impozitul datorat/plata anticipata trimestriala si impozitul de recuperat nu au putut sa beneficieze de bonificatie.

Prin O.U.G. nr. 153/2020 s-au introdus urmatoarele prevederi in completarea art. 1 din OUG 33/2020:
”(10) In sensul prevederilor prezentului articol, bonificatia se acorda si pentru impozitul pe profit datorat trimestrial/plata anticipata trimestriala, care se stinge cu impozitul pe profit de recuperat din anii fiscali precedenti. Aceste prevederi se aplica si pentru stingerile efectuate pentru impozitul pe profit datorat trimestrial/plata anticipata trimestriala aferente trimestrelor I si II ale anului 2020, respectiv pentru cele aferente perioadelor scadente prevazute la alin. (2) pentru contribuabilii cu anul fiscal modificat, cu impozitul pe profit de recuperat din anii fiscali precedenti. De aceste prevederi pot beneficia si contribuabilii care au depus declaratia privind impozitul pe profit datorat trimestrial/plata anticipata trimestriala aferenta trimestrelor I si/sau II ale anului 2020, respectiv pentru perioadele scadente prevazute la alin. (2) pentru contribuabilii cu anul fiscal modificat, fara aplicarea bonificatiilor prevazute la alin. (1)-(3), prin depunerea unei declaratii rectificative si cu respectarea conditiilor prevazute in cadrul acestor alineate." 

Asadar, in urma acestor modificari, atat pentru trimestrul I al anului 2020, cat si pentru trimestrul II:

-persoanele care au depus declaratia 100 cu aplicarea bonificatiei chiar daca impozitul datorat s-a stins cu impozit pe profit de recuperat (la termenul prevazut pentru plata) au dreptul sa beneficieze de aceasta bonificatie daca la termenele de plata impozitul s-a stins integral prin plata sau cu impozitul pe profit de recuperat din anii fiscali anteriori. 

-persoanele care au depus declaratia 100 fara aplicarea bonificatiei iar impozitul datorat/plata anticipata trimestriala s-a stins (la termenul prevazut pentru plata) cu impozit pe profit de recuperat au dreptul sa beneficieze de aceasta bonificatie daca la termenele de plata impozitul s-a stins integral prin plata sau cu impozitul pe profit de recuperat din anii anteriori. Aceste persoane vor depune declaratia rectificativa (Formular 710).

Aceste prevederi sunt valabile si pentru bonificatia ce se va aplica pentru impozitul datorat trimestrial/plata anticipata trimestriala pentru trimestrul III.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • E-Factura: Calcularea termenului limita de 5 zile pentru depunerea facturilor, confirmata oficial de Finante

    • Dupa ce Ministerul Finantelor anuntase printr-o simpla postare pe pagina oficiala de Facebook modalitatea de calculare a termenului limita de 5 zile calendaristice de transmitere a facturilor in sistemul national Ro e-Factura, recent a confirmat informatiile si in mod oficial, printr-un comunicat postat pe site-ul lor. Potrivit art.10 alin.(7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura...» citeste mai departe aici

  • Amnistie fiscala introdusa prin OUG 107/2024. Ce datorii NU se incadreaza in masura

    • Amnistia fiscala propusa de Guvern atat pentru firme cat si pentru persoane fizice a fost aprobata, iar masurile incluse in OUG 107/2024. Este vorba despre anularea accesoriilor, adica a dobanzilor si penalitatilor, restante la 31 august 2024, insa numai in cazul in care este platita obligatia bugetara principala pana pe 25 noiembrie 2024. Obligatii bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv a) obligatii bugetare pentru care s-a implinit scadenta sau...» citeste mai departe aici

  • Firmele trebuie sa respecte 3 conditii pentru a putea beneficia de bonificatia de 3%, introdusa prin OUG 107/2024

    • Orin OUG 107/2024 au fost introduse cateva beneficii pentru contribuabili, precum si o bonoficatie de 3% care se va acorda celor care platesc la timp toate datoriile fiscale. Insa ce conditii trebuie sa mai indeplineasca firmele? Bonificatie de 3% pentru firme Conform OUG 107/2024, contribuabilii platitori de impozit pe profit, precum ?i contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, beneficiaza de o bonificatie de 3% din impozitul pe profit anual ?i din impozitul...» citeste mai departe aici

  • Legea 126/2024: Noutati aduse asupra Legii 241/2005 privind evaziunea fiscala

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, Brosura care prevede noutat?i aduse de Legea nr. 126/2024 asupra Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale. Noutati aduse de Legea 126/2024 in cazul evaziunii fiscale In anul 2024, prin Legea nr. 126/2024 privind unele masuri pentru consolidarea capacitatii de combatere a evaziunii fiscale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, au fost introduse in Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea...» citeste mai departe aici

  • OUG 107/2024. Cum se aplica amnistia fiscala pentru firme

    • Recent a fost aprobat OUG 107/2024 care prevede facilitati fiscale pentru firme, precum anularea accesoriilor in cazul datoriilor restante la 31 august 2024. Actul normativ prevede si bonificatii pentru persoanele juridice care platesc la timp darile catre stat. Anulare accesorii firme -anularea accesoriilor in procent de 100% din valoarea acestora in cazul datoriilor cumulate pana la data de 31 august 2024; ( daca plata datoriilor se face pana la data de 25 noiembrie 2024); -anularea...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024 creste doar cu 0,4 bani

    • Conform unui Proiect de Ordin pus recent in dezbatere publica de Ministerul Muncii, valoarea tichetelor de masa in sem. II 2024 creste doar cu 0,4 bani. Care este suma maxima pe care o pot acorda firmele angajatoare? Valoare tichete de masa sem. II 2024 Ordinul pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul II al anului 2024 a fost pus in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Muncii. Conform documentului, valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016