
Raportul Special
realizat de specialisti
In randurile de mai jos, avem de-a face cu situatia in care o persoana doreste sa se angajeze la un cabinet individual de insolventa pe postul de contabil. Vom stabili daca aceasta persoana poate sa ocupe o astfel de functie daca este absolvent de studii superioare economice, dar nu si expert contabil. De asemenea, vom vedea daca persoana in cauza poate semna bilanturi de lichidare in calitate de angajat.
Puteti sa ocupati functia de contabil sef/director economic daca aveti studii economice superioare si atributii privind conducerea contabilitatii entitatii, potrivit prevederilor din Legea contabilitatii nr. 82/1991, astfel:
Potrivit prevederilor art. 10, contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare. Prin persoana imputernicita sa indeplineasca functia de director economic sau contabil-sef se intelege o persoana angajata potrivit legii, care are studii economice superioare si care are atributii privind conducerea contabilitatii entitatii.
Contabilitatea poate fi organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.
In cazul in care contabilitatea este condusa potrivit prevederilor art. 10 alin. (2) si (3) sau pe baza de contracte/conventii civile incheiate potrivit Codului civil cu persoane fizice care au studii economice superioare, raspunderea pentru conducerea contabilitatii revine acestor persoane, potrivit legii si prevederilor contractual.
In privinta semnarii bilanturilor , potrivit prevederilor art.28 alin 10 ,situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Manual de politici contabile - Stick USB
Potrivit prevederilor art. 61 din Legea 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, in vederea indeplinirii atributiilor sale, administratorul judiciar va putea desemna persoane de specialitate precum avocati, experti contabili, evaluatori sau alti specialisti. Numirea si nivelul remuneratiilor acestor persoane vor fi supuse aprobarii comitetului creditorilor in cazul in care acestea vor fi platite din averea debitoarei sau se vor supune standardelor de cost stabilite de Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa din Romania, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 86/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul in care se vor remunera din fondul de lichidare constituit potrivit prevederilor art. 39 alin. (4).
Potrivit prevederilor art. 63 din acelasi act normativ,in cazul in care dispune trecerea la faliment, judecatorul-sindic va desemna un lichidator judiciar, aplicandu-se, in mod corespunzator, dispozitiile art. 57, art. 59-62 si art. 140 alin. (6).
Atributiile administratorului judiciar inceteaza la momentul stabilirii atributiilor lichidatorului judiciar de catre judecatorul-sindic.
Poate fi desemnat lichidator judiciar si administratorul judiciar desemnat anterior.
Avand in vedere cele mentionate mai sus, apreciez ca bilanturile de lichidare ar trebui semnate de catre persoane fizice sau juridice membre CECCAR, desemnate conform prevederilor mai sus mentionate, intrucat cabinetul de insolventa conform prevederilor legale nu are atributii privind intocmirea bilantului de lichidare.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil, consultant fiscal
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Situatiile financiare anuale, modificate: termene de depunere, SEMNARE BILANT, balanta de verificareSituatii financiare anuale. Poate asociatul unei firme, din calitate de angajat-contabil sef, sa semneze bilantul?Bilant contabil. Cum sa corectezi ERORILE din bilant, in 3 spete utileBilant interimar 2023. Trebuie semnat de un expert contabil?SEMNARE BILANT anual. Conform OUG 138/2024, este necesara si semnatura reprezentantului legal al firmeiUltimele articole
Raportare contabila semestriala 2025. Trebuie semnata obligatoriu de administrator?Intocmire bilant contabil. Poate fi semnat de un consultant fiscal?Articole similare
Definitivarea impozitului pe profit pentru anul 2017. Cum aplicam facilitatea pentru profitul reinvestit?Servicii intracomunitare. Ce cote impozitare va avea microintreprinderea nou-infiintata?Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu LICHIDARE. Ce ne sfatuieste specialistul?Cele mai importante masuri fiscale din 2014 pentru mediul de afaceri si sistemul fiscalIn atentia contribuabililor! Care este termenul limita de depunere pentru Declaratia 205 in 2021?Ultimele articole
LICHIDARE firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firmaCe impozit platesti la LICHIDAREa unei firmeLICHIDARE firma. Cum sa lichidezi o firma infiintata in anul 2025LICHIDARE firma. Se datoreaza impozit pe profit daca exista pierderi fiscale? Iata un EXEMPLU utilLICHIDARE firma. Exemplu de MONGRAFIE contabila utila pentru a lichida corect o societateArticole similare
Noua analiza fiscala: Impozitarea veniturilor din dividende in 2015Intocmire bilant contabil. Poate fi semnat de un consultant fiscal?Declaratiile informative privind livrarile de bunuri si prestarile de serviciiInregistrarea fiscala conform noului Cod de procedura fiscala. Analiza Irina DumitrescuSanctiuni acordate pentru neemiterea bonului fiscal si obligatii in 2017Ultimele articole
Revolutie digitala in contabilitate: CECCAR introduce e-parafa, e-legitimatia si e-avizulSECRETUL unei contabilitati impecabileMEGA OFERTELE lunii decembrie de la R&S! Titluri de fiscalitate reduse cu pana la 75% si transport GRATUITSemnare bilant anual. Conform OUG 138/2024, este necesara si semnatura reprezentantului legal al firmeiLegea contabilitatii, modificata prin OUG 138/2024. Balanta de verificare trebuie intocmita lunarArticole similare
Lucrezi in domeniul fiscal-contabil si cunosti la perfectie legislatia? Rentrop& Straton te asteapta in echipa!Studiu de caz: Deductibilitatea cheltuielilor cu ITP pentru autoturismDe ce sa optezi pentru cutii depozitare de carton?Noua conducere ANAF. Cine sunt cei doi vicepresedintiMicrointreprindere versus PFA. Cunoaste legea inainte de a opta pentru un anumit tip de entitate economicaUltimele articole
Cresterea profitabilitatii in servicii: 4 Puncte cheie de optimizare prin digitalizareSAF-T: Se poate transmite D406 fara a contine date despre stocuri?Intreprinderi legate. Conform OUG 156/2024, aplica impozit micro sau impozit pe profit in 2025?SAF-T in 2025. Noi entitati vor fi SCUTITE de la obligatia depunerii D406SAF-T in 2024. Contribuabili care trebuie sa depuna D406 si persoane care NU au aceasta obligatieArticole similare
Plati facute de PFA. Cum procedam la calcului impozitului si la plata contributiilor datorateVIDEO: Cheltuielile firmei cu autoturismele. Riscuri in cazul unui controlSocietate cu restante la bugetul de stat. Sunt preluate de noul administrator?Bon emis de casa de marcat. Cum deducem cheltuielile?Nou proiect privind creditele pentru intreprinderi. Cum se modifica Normele metodologiceUltimele articole
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE CONTABILa utila in 2025 daca va inchideti firmaImpozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte CONTABILeSAF-T si D406 in 2025. Ce verificari trebuie sa faceti inainte sa raportati in SAF-TMijloace fixe neutilizate. Amortizarea lor este sau nu deductibila?30 de ani impreuna! O poveste de succes - Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din RomaniaSfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA