Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce se va schimba in cadrul firmelor in urmatorii ani. Programul de munca nu va mai fi la fel

28-Mai-2015
2342

Daca in Romania cei mai multi angajatori inca isi doresc sa isi vada intreaga echipa la birou, de mai multi ani de zile in strainatate a devenit din ce in ce mai vizibil trendul care promoveaza ideea angajatului mult mai fericit si productiv cu un program flexibil.

Raportul de munca traditional se schimba, iar companiile care nu tin pasul nu vor avea decat de pierdut. Actualizarea abordarilor pe piata muncii catre aceasta directie devin astfel aproape o conditie obligatorie pentru cei care isi doresc sa se mentina.


Doina Patrubani-Voicu, consulting director in cadrul Deloitte Romania, a declarat pentru Zf.ro urmatoarele:

"Tipurile de contracte de munca pe care le vor avea viitorii angajati vor fi diferite de cele cu care am fost obisnuiti. Pentru ei nu va mai exista conceptul de lucru timp de opt ore pe zi, cinci zile pe saptamana. Se va lucra de la distanta, pot fi concepute forme de contracte in functie de obiective anuale care trebuie indeplinite, dar nu va mai conta daca angajatul lucreaza de aca­sa, lucreaza noaptea, sambata sau duminica".

Printre probleme actuale amintite de acestia se numara lipsa competentelor de leadership ale angajatilor, precum si culturi organizationale care nu reusesc sa isi motiveze angajatii suficient de mult.

"Deficitul de leadership este una dintre cele mai mari preocupari ale managerilor de resurse umane. De ce avem vesnic un deficit de lideri? Pentru ca, de cele mai multe ori, companiile decid sa investeasca in dezvoltarea competentelor de leadership ale angajatilor abia cand acestia ocupa deja pozitii de conducere. Companiile nu investesc din timp in dezvoltarea competentelor anga­jatilor cu potential de leadership, iar atunci cand se investeste, nu se acopera o masa suficient de mare de oameni", a declarat Doina Patrubani-Voicu pentru Zf.ro.

Un plan de dezvoltare a angajatului in cadrul companiei este un atuu pentru orice firma care intelege adevaratul sens al expresiei "a investi in echipa".

De retinut, totodata, ca in ultimul an se pune un accent din ce in ce mai mare si pe felul in care sunt evaluati angajatii. Cei mai multi experti din domeniul resurselor umane atrag atentia asupra faptului ca evaluarile anuale nu sunt cea mai buna idee, mai ales atunci cand nu sunt aplicate corect, cand angajatorii vaneaza punctele slabe ale salariatilor si cand nu tin cont de faptul ca cei mai multi dintre acestia nu gestioneaza bine feedback-ul negativ.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016