Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Codul de Procedura Fiscala se modifica. Ce noutati anunta MFP?

29-Aug-2017
2663
In urma dialogului permanent cu reprezentantii mediului de afaceri, Ministerul Finantelor Publice propune modificarea Codului de Procedura Fiscala cu masuri benefice si echitabile, pentru a reduce birocratia, a imbunatati claritatea textului de lege si a elimina interpretarile.
 
Printre masurile propuse se numara:
 
- reglementarea expresa a faptului ca un control fiscal efectuat de structurile ANAF sau structurile autoritatilor administratiei publice locale poate consta si in actiuni de prevenire si conformare
 
- flexibilizarea regulilor aplicabile in domeniul esalonarii la plata si a regulilor privind plata in rate a bunurilor adjudecate;
 
- introducerea posibilitatii garantarii obligatiilor fiscale cu scrisoare de garantie emisa de institutiile financiare nebancare;
 
- introducerea posibilitatii suspendarii sau neinceperii executarii silite, pe o perioada limitata (45 de zile), cand debitorul notifica organul fiscal despre intentia depunerii unei scrisori de garantie/polite de asigurare de garantie;
 
- introducerea posibilitatii de a efectua plata creantelor fiscale administrate de organul fiscal central, intr-un singur cont unic, printr-un ordin de plata pentru Trezoreria Statului, fata de doua conturi unice in prezent;
 
- extinderea Spatiului Privat Virtual, serviciul de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta, dezvoltat la nivelul MFP/ANAF si pentru alte institutii/autoritati publice;
 
- reducerea duratei inspectiei fiscale prin crearea posibilitatii organului fiscal de a selecta, pentru efectuarea inspectiei, perioadele fiscale care prezinta risc fiscal;
 
- introducerea posibilitatii organelor fiscale de a organiza licitatii prin mijloace electronice pentru eficientizarea valorificarii bunurilor sechestrate;
 
Pe aceeasi tema, cititi si:
 
Comunicarea actului administrativ fiscal se va face inclusiv printr-un afis lipit pe usa
 
Inspectia fiscala si controlul inopinat vor putea fi derulate concomitent la firme
 
- simplificarea procedurii de verificare a situatiei fiscale personale;
 
- suspendarea executarii actului administrativ fiscal prin care s-au stabilit obligatii fiscale principale, are efect si asupra actului administrativ prin care s-au individualizat obligatiile accesorii (accesorium sequitur principale);
 
- interdictia instituirii masurilor asiguratorii la debitorii aflati in procedura insolventei;
 
- clarificarea unor termene si modalitati de comunicare prin mijloace electronice.
 
Aceste masuri, si multe altele propuse prin prezentul proiect, vor contribui la imbunatatirea echilibrului in relatia dintre contribuabili si organele fiscale in vederea cresterii increderii in sistemul fiscal, cresterea gradului de conformare a contribuabililor si sporirea eficientei activitatii de administrare a impozitelor, taxelor si contributiilor.
 
Specialistii MFP au desfasurat consultari cu reprezentantii Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania, Asociatiei Romane a Bancilor, Autoritatii de Supraveghere Financiara, Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania, Uniunii Nationale a Executorilor Judecatoresti, Patronatului Creditului IFN, EFI Garant Group IFN SA.
 
Proiectul de ordonanta Guvernului pentru modificarea si completarea Legii nr.207/2015 privind codul de procedura fiscala il puteti gasi aici
 
 
Sursa: Ministerul Finantelor Publice

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici