Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Completarea normelor privind executia bugetelor de venituri si cheltuieli. Redistribuirea veniturilor bugetare

04-Aug-2014
3748
Prin OMFP 981/2014 au fost completate Normele metodologice privind executia bugetelor de venituri si cheltuieli ale institutiilor publice autonome, institutiilor publice finantate integral sau partial din venituri proprii si activitatilor finantate integral din venituri proprii, inclusiv a bugetelor creditelor interne, bugetelor creditelor externe, bugetelor fondurilor externe nerambursabile, bugetelor fondului de risc si bugetelor privind activitatea de privatizare, gestionate de institutiile publice, indiferent de modalitatea de organizare si finantare a acestora, aprobate prin Ordinul ministrului delegat pentru buget 720/2014.

Actul a intrat in vigoare la data de 30 iulie 2014.

Conform modificarilor aduse, in cazul in care veniturile bugetare estimate a fi realizate la nivelul unor institutii publice finantate integral din venituri proprii, din subordine, sunt inferioare cheltuielilor bugetare aferente anului bugetar ale acestora, institutia publica ierarhic superioara poate redistribui sume pentru echilibrarea bugetelor respective, din disponibilitatile realizate la nivelul acesteia, cu respectarea legislatiei specifice.

 Redistribuirea veniturilor bugetare ca sursa de finantare se efectueaza astfel:

a) prin cuprinderea in bugetul institutiilor publice ierarhic superioare de la care vor fi efectuate transferurile de venituri bugetare, la subcapitolul de venituri 41.07.00 «Venituri proprii redistribuite intre institutii publice finantate integral din venituri proprii», a sumelor care fac obiectul transferului, cu valoare negativa;
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Completare raspuns precedent Multumesc frumos pentru raspuns, m-ati lamurit in cea mai mare in ceea ce priveste nelamuririle mele. O singura nelamurire mai am: Factura 2 nu exista intrucat la acel moment...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Import de bunuri. Monografie contabila Am cumparat o baterie auto din Anglia pentru una dintre masinile Societatii. Am primit factura in valoare de 1111 lire. S-au efectuat procedurile vamale cu plata taxei vamale si a...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Achizitii neeligibile de la entitati protejate Am inchiriat obiecte de inventar, telefoane, de la unitate protejata. Dupa un an ne factureaza valoarea reziduala, bunuri uzate nesupuse deductibilitatii fiscale, in baza legii...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Inchiriere imobile. Regim tva Avem un SRL care detine o cladire nr. 1 care a fost inchiriata si pentru care factura de chirie se emite fara TVA, 0% SFDD. Emitem asa factura pentru ca administratorul societatii...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Facturare energie termica. Cote tva Societate care produce, transporta si livreaza, in mod continuu, energie termica. 1. Conform art 291 alin. (2) lit. k) din Codul fiscal, societatea aplica o cota redusa de TVA de...citeste mai mult

b) prin cuprinderea in bugetul institutiilor publice care vor primi transferurile de venituri bugetare, la subcapitolul de venituri 41.07.00 «Venituri proprii redistribuite intre institutii publice finantate integral din venituri proprii», a sumelor care fac obiectul transferului, cu valoare pozitiva.

In situatia in care la finele anului institutia publica beneficiara nu a angajat in intregime sumele primite ca redistribuiri de disponibilitati, va proceda la restituirea acestora cu diminuarea corespunzatoare a bugetului de venituri si cheltuieli, pe baza de OPT, din contul de venituri bugetare in care au fost incasate in contul de venituri bugetare al institutiei publice ierarhic superioare de la care au fost primite. Aceasta operatiune se va efectua cu respectarea programului calendaristic pentru efectuarea prin unitatile Trezoreriei Statului a principalelor operatiuni de incheiere a exercitiului bugetar, stabilit prin normele metodologice privind incheierea exercitiului bugetar, aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice.

In cazul in care veniturile bugetare estimate a fi realizate la nivelul unor institutii publice finantate integral din venituri proprii din subordine sunt mai mari decat cheltuielile bugetare aferente anului bugetar ale acestora, institutia publica ierarhic superioara poate dispune redistribuirea de sume in vederea echilibrarii bugetului propriu al acesteia.

Redistribuirea veniturilor bugetare se efectueaza astfel:

a) prin cuprinderea in bugetul institutiilor publice din subordine a sumelor care fac obiectul transferului, cu valoare negativa, la subdiviziunea de venituri bugetare unde se estimeaza a fi incasate;
b) prin majorarea, cu sumele care fac obiectul transferului, a subdiviziunii de venituri bugetare corespunzatoare in bugetul institutiilor publice ierarhic superioare.

Redistribuirile de venituri bugetare pot fi efectuate in tot cursul anului bugetar, cu conditia ca acestea sa nu afecteze plata angajamentelor legale si bugetare si sa nu genereze deficit in bugetul institutiilor publice de la care se efectueaza redistribuirea.



Autor: Irina Dumitrescu

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016