Poate o firma daca are sediul social la o anumita adresa sa nu aiba niciun salariat la sediul firmei, toti salariatii sa fie la puncte de lucru? Iata una dintre intrebarile pe care spacialistii nostri le vor analiza in materialul de fata.
Concret, o firma are sediul in judetul Satu-Mare si un punct de lucru inregistrat intr-o alta localitate tot in judetul acesta. Firma fiscala apartine categoriei intreprinderi mici si mijlocii din judetul CLUJ, deci obligatiile fiscale se platesc in CLUJ. Ulterior, se mai infiinteaza un punct de lucru, de aceasta data in judetul Satu-Mare, unde se inregistreaza fiscal punctul de lucru la Finante, in Satu-Mare sau in Cluj? – aceasta este o alta intrebare la care specialistii nostri vor oferi raspuns.
Reglementarea procedurii de administrare a contribuabililor este realizata in cadrul art. 30 din Codul de procedura fiscalacare la alin. (3) statueaza ca in scopul administrarii de catre organul fiscal central a obligatiilor fiscale datorate de contribuabilii mari si mijlocii, inclusiv de sediile secundare ale acestora, prin ordin al presedintelui A.N.A.F. se poate stabili competenta de administrare in sarcina altor organe fiscale decat cele in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului, precum si criteriile de selectie si listele contribuabililor care dobandesc calitatea de contribuabil mare sau, dupa caz, contribuabil mijlociu.
In sensul prevederilor de mai sus subliniem faptul ca prin Legea nr. 30/2018 pentru completarea art. 30 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, administrarea obligatiilor fiscale datorate de catre contribuabilii mijlocii, inclusiv de sediile secundare ale acestora, se realizeaza de organul fiscal de la nivel judetean eliminandu-se competenta directiilor generale regionale ale finantelor publice.Trebuie mentionat faptul ca termenul de intrare in vigoare a prevederilor art. 30 alin. (3 indice 1) din Codul de procedura fiscala a fost prorogat pentru data de 1 august 2018 prin OUG nr. 25/2018.
In aplicarea dispozitiilor privind competenta de administrare invocate mai sus a fost emis nr. 560/2016 pentru aprobarea procedurii de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlocii si pentru modificarea unor prevederi referitoare la activitatea de administrare a contribuabililor mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare.Ultima modificare realizata prin OPANAF nr.1024/2017 modifica Anexei 1 a reglementarii initiale precizand faptul ca Organele fiscale centrale competente pentru administrarea contribuabililor mijlocii si a sediilor secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor infiintate de contribuabilii mijlocii sunt administratiile pentru contribuabili mijlocii constituite la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice atat pentru contribuabilii persoane juridice care isi au domiciliul fiscal pe raza teritoriala a regiunii cat si pentru sediile secundare infiintate de contribuabilii mijlocii care isi au domiciliul fiscal pe raza teritoriala a regiunii chiar daca locul de desfasurare a activitatii sediilor secundare se afla pe raza teritoriala a altor regiuni.
In concluzie, chiar daca de la 1 august 2018 competenta se modifica de la nivel regional la nivel judetean competenta referitoare la sediile secundare trebuie sa fie aceeasi cu exceptia cazului in care prin ordin al presedintelui ANAF se va aplica o solutie diferita.
Deci, sediul secundar infiintat la nivelul regiunii sau a judetului ramane in administrarea aceluiasi organ fiscal, astfel ca in cazul in speta Directia Regionala Cluj va avea in administrare atat societatea cu sediul in Satu Mare cat si sediul secundar infiintat in aceeasi unitate administrativ-teritoriala. In aceste conditii, obligatiile de inregistrare fiscala se vor indeplini in raport cu organul fiscal competent spre administrare.
Conform Capitolului A pct. 4 din Anexa 1 la OPANAF mentionat mai sus, inregistrarea sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor (in conformitate cu prevederile art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale), cu exceptia sucursalelor care se inregistreaza conform procedurilor speciale in materie de inregistrare a comerciantilor, se face prin completarea si depunerea formularului "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare (060)", la organul fiscal central competent din cadrul directiei generale regionale a finantelor publice in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea sediul secundar. Solutia este in concordanta cu dispozitiile exprese ale art. 33 alin. (2) din Codul de procedura fiscala potrivit carora competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal central in a carui raza teritoriala se afla situate acestea.Avand in vedere concordanta de competenta a organelor fiscale cu privire la sediul social si la sediul secundar, aplicabila in speta, fie ca este la nivel regional sau la nivel judetean cum urmeaza a fi de la 1 august 2018 declararea sediului secundar la nivelul aceluiasi organ fiscal.
Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Schimbarea sediului social fara schimbarea organului fiscal de administrareTransfer de active intre societati din state UE. Vezi temeiul legalTitlul II, Capitolul II pct. 71 - 861Ghidul fiscal al Asociatiilor de proprietariCodul fiscal 2011 - Titlul II (partea I )Ultimele articole
Legea 129/2019. Ce inseamna beneficiar real si care sunt obligatiile declarative aferenteCe inseamna auditul intern in domenii specificeDomiciliul fiscal. Ce este si ce trebuie sa stii despre declararea/modificarea domiciliului fiscalReforma in domeniul jocurilor de noroc: taxe mai mari, interzicerea consumului de alcool in sali si introducerea unui registru onlineDeclaratia de beneficiar real: Anumite persoane sunt OBLIGATE sa depuna documentul in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare anualeArticole similare
OBLIGATII DECLARATIVE si de plata pentru veniturile din mai mult de 5 contracte de inchiriereOBLIGATIILE persoanelor fizice care realizeaza venituri din inchirierea in scop turisticCe inseamna dropshipping-ul, implicatiile fiscale si studii de caz utileStudiu de caz: Obligatiile declarative pentru plata dividendelor in cazul persoanelor fizice romaneImpozitarea veniturilor din activitati agricole. O analiza a legislatiei cu exemple practiceUltimele articole
Modificari majore la Declaratia 112. Noi reguli CASS si concedii medicale in 2025Distribuire dividende catre rezidenti si nerezidenti. Impozitare, CASS si OBLIGATII DECLARATIVE[IMPOZIT nerezidenti BOLT] Reglementari cheie si studii de caz utileDin ianuarie 2025 a intrat in vigoare noul impozit de 1% pe constructii. Cine are aceasta obligatieLegea 129/2019. Ce inseamna beneficiar real si care sunt obligatiile declarative aferenteArticole similare
Impozit pe salarii. Unde se plateste impozitul pe salariu in cazul sediului secundarANAF raspunde: Procedura privind radierea noilor case de marcatInfiintare PFA. Etape si acte necesareCum completati Formularul 088 de la 1 august? Procedura completa si noile modificariCum poate un cetatean strain sa infiinteze un PFA in Romania?Ultimele articole
Codul CAEN Rev3. Procedura de actualizare a codurilor pentru sediul social si punctele de lucruCasa de marcat. Pana cand trebuie sa depuneti F4109 daca NU folositi aparatul intr-o lunaDeschidere PUNCT DE LUCRU firma. Etape si acte necesareInchidere PUNCT DE LUCRU. Legislatie si acte necesareAutorizare cod CAEN. Acte necesare si proceduraSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA