Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contabilii si contribuabilii reclama la Guvern problemele pe care le aduce Declaratia 394. Campul CNP e pe lista reclamatiilor

26-Feb-2016
16876

Am prezentat recent ce reprezinta pentru contribuabili si pentru profesionistii din domeniul contabil si financiar lansarea platformei MaiSimplu.gov.ro. Discutam de un nou sprijin pentru imbunatatirea sistemului administrativ in relatia dintre contribuabili si autoritatile fiscale, in principal.

Redam mai jos trei propuneri/reclamatii principale emise de cetateni prin intermediul acestei platforme. Nu uitati ca puteti trimite si dumneavoastra propunerile de modificare sau cerintele pe care le aveti cu privire la anumite taxe, declaratii, proceduri greoaie, probleme in comunicarea cu institutiile etc.

Iata cele trei cererei care vizeaza Declaratia 394 care a creat agitatie semnificativa la acest inceput de an.

Propunere/reclamatie: Declaratia 394
(368 evaluari, media: 4,54 din maxim posibil 5)

Incepand cu 1 martie 2016, Declaratia 394 care trebuie depusa de firmele platitoare de TVA va contine campul CNP pentru clientii persoane fizice. Aceasta noua cerinta va ridica probleme majore pentru companii, deoarece multe persoane fizice refuza sa il furnizeze pentru intocmirea facturii. Avand in vedere ca acest tip de clienti nu deduc TVA-ul, nu pot face evaziune fiscala, legitimarea lor cu codul numeric personal pare o necesitate absurda.

Unul dintre domeniile care vor fi afectate sever de aceasta procedura este comertul online unde toate datele clientului sunt inregistrate online, in pagina de comanda. O mare majoritate a persoanelor fizice refuza sa introduca astfel de date personale pe internet.

Un alt aspect contradictoriu al obligativitatii CNP-ului este faptul ca fata de CUI-ul persoanelor juridice nu poate fi verificat, iar in cazul in care este dat de catre client un CNP gresit (voit sau din greseala), declaratia nu va putea fi depusa.

Inca incert, se pare ca toate societatile comerciale vor fi nevoite sa depuna aceasta declaratie rectificata pentru lunile ianuarie si februarie, ori este aproape imposibil sa colectezi aceste date retroactiv.

Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : ANAF
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : 10 zile/lunar
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : Antreprenor
Aceasta sarcina necesita externalizare : Da
Alte costuri suplimentare : Costuri crescute contabilitate 100-150ron/luna, cresterea fortei de munca responsabile cu facturarea: aprox 2500 ron/luna
Simplificarea procedurii : reducerea volumului de date solicitate

 

Propunere/reclamatie: OpANAF nr. 3769/2015
(179 evaluari, media: 4,44 din maxim posibil 5)

In noua forma Declaratia 394 devine dintr-un document simplu si util o declaratie monstru care va fi un cosmar pentru orice contabil din aceasta tara, iar rezultatul imediat este (cel putin) dublarea muncii contabililor si bineinteles adaptarea corespunzatoare a cheltuielilor pentru serviciile contabile. O mare parte din informatiile cerute nu pot fi preluate automat din datele existente in contabilitatea firmelor, exista posibilitatea de a comite erori involuntare, toata declaratia este un mix de situatii referitoare la taxarea inversa (care, asa cum au recunoscut toti cei implicati a fost si ea o eroare, din pacate inca neabrogata), incasari, plati, TVA, aproape imposibil de intocmit corect, ceea ce va duce la foarte multe erori si pe deasupra toata aceasta complicatie nu serveste nimanui. Cred ca nici ANAF-ul nu dispune inca de aplicatiile necesare pentru a valorifica informatiile din aceasta declaratie.
In concluzie, chiar daca ordinul nu este abrogat (deocamdata) cred ca este absolut necesara prorogarea cel putin pana la 31 decembrie.

Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : ANAF
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : Cel putin cu 50% mai mult decat era necesar inainte de aparitia ordinului
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : economist
Aceasta sarcina necesita externalizare: Da
Simplificarea procedurii : eliminare/reducerea volumului de date solicitate

Am testat, am actualizat, am creat Noul Cod fiscal in cel mai potrivit format tiparit. Un biblioraft usor de folosit, actualizat lunar, cu spatiu pentru adnotari si norme sub fiecare articol. Tot ce va puteti oferi prin acest format aici >>>

 


Propunere/reclamatie: Introducerea unei singure declaratii in functie de vectorul fiscal al companiei
(25 evaluari, media: 4,68 din maxim posibil 5)

In acest moment o societate mica, platitoare de tva cu angajati, fie ea chiar microintreprindere procesul de depunere a declaratiilor fiscale a devenit extrem de anevoios pentru contabili, timpul alocat de acestia pentru o singura societate ajungand lunar la cateva ore. Contabilii au ajuns sa aloce mai mult timp declaratiilor decat evidentei fiscal-contabile.

O societate mica are de depus un numar de cel putin 3 declaratii lunar (d112, d300, d394) si 4 declaratii trimestriale, la fel ca si o societate mare! Intr-un an o microintreprindere, platitoare de tva lunar si cu operatiuni pe comunitatea europeana are de depus un numar de aprox 53 declaratii. (D112x12+D390x12+D300x12+D394x12+D100x4+D205)
In nicio tara din comunitatea europeana volumul de munca nu este atat de mare pentru un contabil.

Sunt declaratii inutile, de exemplu D205 prin care se inregistreaza cumulat tot ce a declarat prin declaratia 112 un agent economic intr-un an, deasemeni declaratiile 094, 392 care fac trimitere la cifra de afaceri a intreprinderii, informatii care se comunica oricum organului fiscal prin bilantul anual.

Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : MFP, ANAF
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : -
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : Contabili/experti contabili/economisti
Aceasta sarcina necesita externalizare : Nu
Alte costuri suplimentare : Nu e cazul, acesta se vor reduce
Simplificarea procedurii : comasare date in alt document/procedura| reducerea volumului de date solicitate| raportare in format electronic

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016