Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum depuneti Formularul 310 SPLIT TVA si ce documente sunt necesare

25-Sep-2017
6558

Conform Anexei 1 la proiectul de ordin privind Split TVA si transferul sumelor din contul de TVA, se mentioneaza ca acei contribuabili prevazuti la art. 2 alin. (1) din ordonanta, titulari ai conturilor de TVA, pot solicita transferul sumelor din contul de TVA, prin depunerea, la organul fiscal central competent, a Cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA, cod 310, prevazuta in Anexa nr. 2 la ordin.

Contribuabilii amintiti mai sus, conform OG 23/2017 art. 2 alin. (1) sunt:

"Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal au obligatia sa deschida si sa utilizeze cel putin un cont de TVA pentru incasarea si plata TVA. Institutiile publice inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal au obligatia sa deschida si sa utilizeze utilizeze cel putin un cont pentru incasarea TVA. Conturile de TVA se deschid in lei si, dupa caz, in valuta".

Cererea se depune in format electronic sub forma unui fisier PDF care are atasate doua fisiere, astfel:

- un fisier XML, a carui structura este disponibila pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), si
- un fisier cu extensia zip care va contine documentele justificative anexate la cerere.

Cererea se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-guvernare, sectiunea Depunere declaratii, caz in care pentru depunerea cererii, platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata.

Cererea in format electronic copiata pe suport CD si insotita de formularul listat si semnat se poate depune si direct la registratura organului fiscal competent ori se comunica prin posta cu confirmare de primire.

Formularul 310 se completeaza cu ajutorul programelor de asistenta existente pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), sectiunea Servicii online, subsectiunea Declaratii electronice.

Cererile pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA se inregistreaza in evidenta organului fiscal competent, intr-o fisa distincta, denumita "Transfer de sume din contul de TVA", in care va fi evidentiat modul de solutionare a cererilor si care va cuprinde cel putin:
- denumire solicitant;
- codul de inregistrare in scopuri de TVA;
- numarul si data depunerii cererii;
- temeiul legal in baza caruia s-a solicitat aprobarea transferului;
- informatii referitoare la modul de solutionare a cererii;

Cererea va fi insotita de documente justificative, in copie, certificate conform cu originalul de catre contribuabil, in functie de natura sumelor solicitate a fi transferate din contul de TVA, dupa cum urmeaza: 

a) pentru situatia prevazuta la art. 9 alin (1) lit e) din ordonanta: instrumente financiar-bancare de plata, extrase de cont, facturi;
b) pentru situatia prevazuta la art. 9 alin (1) lit g) din ordonanta: ordine de plata, extrase de cont, facturi, contracte si orice alte documente care pot sustine corectarea facturilor sau ajustarea bazei de impozitare a TVA conform art. 287 din Codul fiscal;
c) pentru situatia prevazuta la art. 9 alin (1) lit h) din ordonanta: documentele de plata si extrasele de cont din care rezulta suma transferata din contul curent;
d) pentru situatia prevazuta la art. 9 alin (1) lit j) din ordonanta: aceasta se realizeaza pe baza informatiilor existente in evidenta fiscala;
e) pentru situatia prevazuta la art. 9 alin (1) lit k) din ordonanta: documentele prevazute de lege care au stat la baza platii in numerar si/sau a platilor efectuate cu cardul din contul curent (factura, bonuri fiscale, declaratii vamale de import, etc.), documentele de plata (in numerar, cu cardul din contul curent).

Responsabilitatea pentru continutul documentelor justificative revine integral contribuabilului. Pentru toate situatiile de mai sus, pot fi anexate si orice alte documente care justifica solicitarea tranferului sumelor din contul de TVA.

3. Cererea se solutioneaza in termen de 3 zile lucratoare de la data inregistrarii la organul fiscal competent, prin emiterea deciziei/deciziilor de solutionare a cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA, conform modelului prevazut in Anexa nr. 4 la prezentul ordin.

4.(1) La primirea cererii, organul de inspectie fiscala verifica daca:

- au fost prezentate toate documentele justificative inscrise in cererea de transfer, iar acestea sunt corelate cu sumele solicitate;
- documentele justificative prezentate sunt corelate cu temeiul legal mentionat in cerere. 

 (2) Pentru verificarea indeplinirii condi?iilor pentru aprobarea transferului din contul de TVA, se procedeaza dupa cum urmeaza:

 a) pentru situatia de la art. 9 alin.(1) lit. e) din ordonanta, se identifica eroarea din documentele de plata si se stabileste daca documentele depuse justifica eroarea pentru care se solicita aprobarea transferului;

 b) pentru situatia de la art. 9 alin.(1) lit. g) din ordonanta, se identifica facturile care au fost corectate sau facturile care au stat la baza ajustarii bazei de impozitare a TVA, documentele potrivit prevederilor legale care au generat ajustarea bazei: contracte, acord etc.;

 c) pentru situatia de la art. 9 alin.(1) lit. h) din ordonanta, se identifica transferurile din conturile curente in contul de TVA si daca aceste sume reprezinta sume transferate din contul curent deschis la aceeasi institutie de credit;

 d) pentru situatia de la art. 9 alin.(1) lit. j) din ordonanta, aceasta se realizeaza pe baza informatiilor existente in evidenta fiscala, obtinute prin accesarea bazelor de date sau pe baza informatiilor solicitate si transmise, in aceeasi zi, de catre compartimentul cu atributii de evidenta pe platitor pentru respectarea conditiei privind obligatiile de plata pentru TVA si de catre compartimentul registru contribuabili, declaratii fiscale si gestiune dosare, pentru certificarea calitatii de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA;

 e) pentru situatia de la art. 9 alin (1) lit k) din ordonanta, aceasta se realizeaza, pe baza documentelor prevazute de lege care au stat la baza platii in numerar si/sau a platilor efectuate cu cardul din contul curent (factura, bonuri fiscale, declaratii vamale de import, etc.), precum si a documentelor de plata (in numerar, cu cardul din contul curent).


Dupa aprobarea referatului se va proceda la emiterea deciziei/deciziilor de solutionare a cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA, care va cuprinde:
- suma solicitata a fi transferata din contul/conturile de TVA
- suma aprobata a fi transferata din contul/conturile de TVA
- suma respinsa a fi transferata din contul/conturile de TVA.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari

    • Anul 2025 a fost si este un an al reconfigurarilor semnificative pe piata muncii din Romania. Pe langa tendintele globale accelerate de digitalizare si adoptarea pe scara larga a inteligentei artificiale, mediul de afaceri local se confrunta cu o serie de provocari legislative care schimba fundamental modul in care companiile isi planifica bugetele de personal si strategiile de retentie a angajatilor. De la ajustari ale salariului minim, la reglementari noi privind munca la distanta si pana la...» citeste mai departe aici