Conform Anexei 1 la proiectul de ordin privind Split TVA si transferul sumelor din contul de TVA, se mentioneaza ca acei contribuabili prevazuti la art. 2 alin. (1) din ordonanta, titulari ai conturilor de TVA, pot solicita transferul sumelor din contul de TVA, prin depunerea, la organul fiscal central competent, a Cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA, cod 310, prevazuta in Anexa nr. 2 la ordin.
Contribuabilii amintiti mai sus, conform OG 23/2017 art. 2 alin. (1) sunt:
"Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal au obligatia sa deschida si sa utilizeze cel putin un cont de TVA pentru incasarea si plata TVA. Institutiile publice inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal au obligatia sa deschida si sa utilizeze utilizeze cel putin un cont pentru incasarea TVA. Conturile de TVA se deschid in lei si, dupa caz, in valuta".
Cererea se depune in format electronic sub forma unui fisier PDF care are atasate doua fisiere, astfel:
- un fisier XML, a carui structura este disponibila pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), si
- un fisier cu extensia zip care va contine documentele justificative anexate la cerere.
Cererea se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-guvernare, sectiunea Depunere declaratii, caz in care pentru depunerea cererii, platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata.
Cererea in format electronic copiata pe suport CD si insotita de formularul listat si semnat se poate depune si direct la registratura organului fiscal competent ori se comunica prin posta cu confirmare de primire.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Examen Consultant Fiscal 2025
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Formularul 310 se completeaza cu ajutorul programelor de asistenta existente pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), sectiunea Servicii online, subsectiunea Declaratii electronice.
Cererile pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA se inregistreaza in evidenta organului fiscal competent, intr-o fisa distincta, denumita "Transfer de sume din contul de TVA", in care va fi evidentiat modul de solutionare a cererilor si care va cuprinde cel putin:
- denumire solicitant;
- codul de inregistrare in scopuri de TVA;
- numarul si data depunerii cererii;
- temeiul legal in baza caruia s-a solicitat aprobarea transferului;
- informatii referitoare la modul de solutionare a cererii;
Cererea va fi insotita de documente justificative, in copie, certificate conform cu originalul de catre contribuabil, in functie de natura sumelor solicitate a fi transferate din contul de TVA, dupa cum urmeaza:
a) pentru situatia prevazuta la art. 9 alin (1) lit e) din ordonanta: instrumente financiar-bancare de plata, extrase de cont, facturi;
b) pentru situatia prevazuta la art. 9 alin (1) lit g) din ordonanta: ordine de plata, extrase de cont, facturi, contracte si orice alte documente care pot sustine corectarea facturilor sau ajustarea bazei de impozitare a TVA conform art. 287 din Codul fiscal;
c) pentru situatia prevazuta la art. 9 alin (1) lit h) din ordonanta: documentele de plata si extrasele de cont din care rezulta suma transferata din contul curent;
d) pentru situatia prevazuta la art. 9 alin (1) lit j) din ordonanta: aceasta se realizeaza pe baza informatiilor existente in evidenta fiscala;
e) pentru situatia prevazuta la art. 9 alin (1) lit k) din ordonanta: documentele prevazute de lege care au stat la baza platii in numerar si/sau a platilor efectuate cu cardul din contul curent (factura, bonuri fiscale, declaratii vamale de import, etc.), documentele de plata (in numerar, cu cardul din contul curent).
Responsabilitatea pentru continutul documentelor justificative revine integral contribuabilului. Pentru toate situatiile de mai sus, pot fi anexate si orice alte documente care justifica solicitarea tranferului sumelor din contul de TVA.
3. Cererea se solutioneaza in termen de 3 zile lucratoare de la data inregistrarii la organul fiscal competent, prin emiterea deciziei/deciziilor de solutionare a cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA, conform modelului prevazut in Anexa nr. 4 la prezentul ordin.
4.(1) La primirea cererii, organul de inspectie fiscala verifica daca:
- au fost prezentate toate documentele justificative inscrise in cererea de transfer, iar acestea sunt corelate cu sumele solicitate;
- documentele justificative prezentate sunt corelate cu temeiul legal mentionat in cerere.
(2) Pentru verificarea indeplinirii condi?iilor pentru aprobarea transferului din contul de TVA, se procedeaza dupa cum urmeaza:
a) pentru situatia de la art. 9 alin.(1) lit. e) din ordonanta, se identifica eroarea din documentele de plata si se stabileste daca documentele depuse justifica eroarea pentru care se solicita aprobarea transferului;
b) pentru situatia de la art. 9 alin.(1) lit. g) din ordonanta, se identifica facturile care au fost corectate sau facturile care au stat la baza ajustarii bazei de impozitare a TVA, documentele potrivit prevederilor legale care au generat ajustarea bazei: contracte, acord etc.;
c) pentru situatia de la art. 9 alin.(1) lit. h) din ordonanta, se identifica transferurile din conturile curente in contul de TVA si daca aceste sume reprezinta sume transferate din contul curent deschis la aceeasi institutie de credit;
d) pentru situatia de la art. 9 alin.(1) lit. j) din ordonanta, aceasta se realizeaza pe baza informatiilor existente in evidenta fiscala, obtinute prin accesarea bazelor de date sau pe baza informatiilor solicitate si transmise, in aceeasi zi, de catre compartimentul cu atributii de evidenta pe platitor pentru respectarea conditiei privind obligatiile de plata pentru TVA si de catre compartimentul registru contribuabili, declaratii fiscale si gestiune dosare, pentru certificarea calitatii de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA;
e) pentru situatia de la art. 9 alin (1) lit k) din ordonanta, aceasta se realizeaza, pe baza documentelor prevazute de lege care au stat la baza platii in numerar si/sau a platilor efectuate cu cardul din contul curent (factura, bonuri fiscale, declaratii vamale de import, etc.), precum si a documentelor de plata (in numerar, cu cardul din contul curent).
Dupa aprobarea referatului se va proceda la emiterea deciziei/deciziilor de solutionare a cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA, care va cuprinde:
- suma solicitata a fi transferata din contul/conturile de TVA
- suma aprobata a fi transferata din contul/conturile de TVA
- suma respinsa a fi transferata din contul/conturile de TVA.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
SPLIT TVA, situatie unica: 5.000 de amendamente depuse pentru a tergiversa adoptarea legiiSPLIT TVA - Ce facilitati au cei ce opteaza pentru aplicarea sistemului si cum mai pot renunta ulterior?SPLIT TVA. Reducere pentru companiile care aleg sa implementeze benevol sistemulTomac: Suntem categoric impotriva SPLIT TVA si a taxei de solidaritateProiectul cu procedura privind SPLIT TVA si conditiile de aprobare a transferului din contul de TVA a fost publicatUltimele articole
Proiect ANAF: Conturile de SPLIT TVA ale firmelor, poprite pentru datorii catre statSocietate aflata in stare de insolventa. Cum se plateste TVA-ul?Actele normative cu incidenta in materie fiscala in perioada 13-28 februarie 2018De la 01 martie anumiti contribuabili vor aplica obligatoriu SPLIT TVA. Ce obligatii vor avea dupa aceasta data?Modificari ale declaratiei 086Articole similare
Revista Romana de Fiscalitate nr. 37, Martie 2010Decalaj intre vanzarea si livrarea bunurilor. Cum vom completa in DeCONTUL DE TVA?Ajustarea bazei de impozitare a TVA. Acordarea reducerilor de pretInregistrare ROI: Obligatii perioada fiscala de declarareSinteza modificari noul model al decontului de TVAUltimele articole
Garantie SGR in 2025. Ce trebuie sa stiti despre raportarea in D300 si codificarea SAF-T[MODEL] Raspuns notificare de conformare E-TVA si reglementari cheie12+ Noutati Fiscale pentru 2025 care va vor afecta activitateaDecontare transport angajati. Regim fiscal si studii de caz utileFacturile de penalitati se transmit prin sistemul RO e-Factura?Articole similare
Procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVAOANAF 2927/2017: Explicatii privind procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVAArticole similare
Procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVAArticole similare
Split TVA. Ce obligatii avem la incasarea unei facturi cu scadenta la 60-90 zile?Ce avantaje vor avea contribuabilii care opteaza pentru plata defalcata a TVA de la 1 octombrie 2017?Plata defalcata TVA. Cum procedati cand clientul nu respecta scadenta de plata a facturii emise de furnizor?SPLIT TVA: Incasari facturi partiale de la firme platitoare de TVA, incasari cu card si plata TVA in vamaObligatiile persoanelor impozabile care efectueaza achizitii de la persoane care aplica mecanismul platii defalcate a TVAUltimele articole
Plata defalcata a TVA. Care sunt persoanele obligate sa aplice sistemul?Ordonanta privind plata defalcata a TVA a fost modificata. Cine va aplica acest sistem si de cand se va aplica. Analiza zileiPlata defalcata a TVA incepand cu data de 1 octombrie 2017. Cum procedam?Studiu de caz: Split TVA si regulile de aplicareSfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025
Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA