Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Darea in folosinta a unor obiecte de inventar. Ce procedura urmam?

28-Apr-2014
44082
In contul 303 obiecte de inventar au fost inregistrate diferite achizitii: carti de specialitate, anvelope, calculatoare, monitoare etc., urmand a le trece pe cheltuieli intr-o perioada stabilita. A fost folosit contul 3922 depreciere obiecte de inventar.

Vom stabili daca inregistrarile:
303 - 401
603 - 3922
au fost folosite corect.

Mentionam, in ce priveste datele de mai sus, ca nu s-a folosit corect contul 3922 - Ajustari pentru depreciere obiecte de inventar. Pentru darea in folosinta a obiectelor de inventar se utilizeaza contul 603 in corelatie cu contul 303. Practic creditand contul 303 va scadea stocul de obiecte de inventar.

Notele contabile corecte sunt:

303 = 401
Si
Darea in folosinta:

603 = 303


Conform Ordinului 3055/2009 privind contabilitatea, functiunea contului 303 este urmatoarea:
Contul 303 "Materiale de natura obiectelor de inventar".

Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta existentei, miscarii si uzurii materialelor de natura obiectelor de inventar. Contul 303 "Materiale de natura obiectelor de inventar" este un cont de activ.

In situatia aplicarii inventarului permanent:

In debitul contului 303 "Materiale de natura obiectelor de inventar" se inregistreaza:
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar achizitionate de la terti (401, 408, 446, 323, 542);
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar primite de la entitati afiliate sau entitati legate prin interese de participare (451, 453);
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar primite ca aport in natura de la actionari/asociati (456);
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar primite de la unitate sau subunitati (481, 482);
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar aduse de la terti (351, 401);
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar constatate plus la inventar, a celor primite cu titlu gratuit si a celor rezultate din dezmembrari (603, 758);
- valoarea la pret de inregistrare a produselor retinute pentru a fi folosite ca materiale de natura obiectelor de inventar in aceeasi unitate (345);
- diferentele de pret in minus sau favorabile, aferente materialelor de natura obiectelor de inventar achizitionate (308).
In creditul contului 303 "Materiale de natura obiectelor de inventar" se inregistreaza:
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar incluse pe cheltuieli, precum si a celor constatate lipsa la inventar sau distruse (603);
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar livrate unitatii sau subunitatilor (481, 482);
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar trimise spre prelucrare sau in custodie la terti (351);
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar iesite prin donatie (658);
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar vandute ca atare (371);
- valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar distruse prin calamitati (671).
Soldul contului reprezinta valoarea materialelor de natura obiectelor de inventar existente in stoc.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit. Exemplu de calcul pentru suma care poate fi redirectionata prin D177

    • Redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre cauze sociale sau culturale reprezinta o oportunitate importanta pentru contribuabili de a sprijini proiecte cu impact pozitiv in comunitate. Totusi, suma care poate fi directionata prin formularul D177 este limitata si calculata conform unor reguli specifice din Codul fiscal, care tin cont atat de cifra de afaceri, cat si de impozitul pe profit datorat, dar si de sponsorizarile efectuate si alte bonificatii fiscale aplicabile. In acest...» citeste mai departe aici

  • E-Transport: A fost extinsa lista de bunuri cu risc fiscal ridicat?

    • In contextul in care obligatiile de declarare in RO e-Transport devin din ce in ce mai stricte, tot mai multe companii se intreaba daca lista bunurilor cu risc fiscal ridicat a fost modificata sau extinsa. Aceasta intrebare este esentiala, deoarece doar anumite categorii de bunuri, in anumite conditii, impun declararea transportului intern in acest sistem. In acest articol clarificam daca lista oficiala a suferit modificari, ce transporturi intra sub incidenta declararii, cine are aceasta...» citeste mai departe aici

  • Cum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancer

    • Munca de freelancer vine cu multa libertate, dar si cu responsabilitati semnificative in ceea ce priveste administrarea banilor. Fara un salariu fix si cu venituri fluctuante, este esential sa ai o strategie clara de gestionare a finantelor, astfel incat sa poti acoperi toate obligatiile si sa iti construiesti un echilibru financiar pe termen lung. Afla in continuare cum poti sa iti gestionezi veniturile si cheltuielile pentru prosperitate pe termen lung. 1. Tine o evidenta clara si constanta a...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016