Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Elemente ale IMM-urilor in alegerea unei banci pe termen lung

16-Nov-2016
1654

Potrivit rezultatelor anchetei, factorii de decizie din IMM-uri considera ca principalele elemente in alegerea unei banci pe termen lung sunt: rapiditatea serviciilor si a operatiunilor/birocratie redusa (indicata in 43,43% din companii), flexibilitatea optiunilor de finantare/accesibilitatea finantarii afacerii(33,85%), paleta larga de servicii dintre care pot alege optiunea adecvata (24,27%), servicii bancare disponibile online (12,32%) si disponibilitate extinsa in ceea ce priveste reteaua de sucursale si interactiunea cu angajatii (8,30%).

Referitor la modalitatile de finantare a activitatilor economice in anul 2016, CNIPMMR aminteste ca avand in vedere modalitatile de finantare a activitatilor economice la care au apelat intreprinzatorii/managerii din IMM-uri pe parcursul ultimului an, rezultatele investigatiei releva urmatoarele: 71,99% dintre firme s-au autofinantat, 22,63% dintrecompanii au obtinut credite bancare, 21,26% dintre IMM-uri au recurs la credit furnizor, 7,94% au utilizat leasingul ca sursa de finantare, 2,83% din intreprinderi au utilizatcreditul clienti, iar 2,46%garantarea de la Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri.

In ce priveste activitatile abordate cu precadere in IMM-uri in anul 2016, retinem ca in anul 2016, IMM-urile isi vor orienta principalele abordari manageriale in urmatoarele directii: relatia cu distribuitorii si clientii (44,53%), realizarea de produse si servicii noi (33,39%), relatia cu furnizorii (30,02%), elaborarea de strategii si politici (19,53%), reducerea costurilor (14,05%), introducerea de noi procese tehnologice (12,23%), asigurarea salariatilor necesari (11,41%), trainingul personalului (7,21%), metode de livrare si logistica (7,12%), obtinerea si utilizarea de informatii si cunostinte (5,57%), capitalizarea firmei (4,74%), diminuarea numarului de salariati (3,19%) si restructurarea procesului de luare a deciziilor (1,92%).

Sursa: CNIPMMR

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici