
Raportul Special
realizat de specialisti
Recent, Ministerul Finantelor Publice a lansat in dezbatere publica un Proiect de ordonanta privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative. Una dintre modificarile fiscale propuse este eliminarea obligativitatii aplicarii stampilei declaratiilor, cererilor si altor documentele depuse de catre persoane fizice, persoane juridice de drept privat asa cum sunt definite in Codul civil, precum si de catre entitatile fara personalitate juridica la institutii sau autoritati publice.
De asemenea, proiectul prevede eliminarea obligativitatii aplicarii stampilei documentelor sau altor inscrisuri emise intre persoane fizice, persoane juridice de drept privat si entitati fara personalitate juridica.
Aceste propuneri vor intra in vigoare dupa publicarea actului normativ in Monitorul Oficial.
In prezent, desi nu au fost identificate prevederi legale de nivelul legislatiei primare care sa instituie obligatia pentru persoane fizice autorizate, liber profesionisti, persoane juridice sau alte entitati fara personalitate juridica de a utiliza stampila in relatia cu autoritatile sau institutiile publice sau in relatiile dintre acestea, exista totusi legislatie fiscala care impune aplicarea stampilei pe documentele ce se depun la diverse autoritati publice.
De la data la care va intra in vigoare actul normativ prin care vor fi adoptate aceste propuneri se vor abroga toate prevederile legale referitoare la obligatia aplicarii stampilei de catre persoane fizice, persoane juridice de drept privat asa cum sunt definite in Codul civil, precum si de catre entitatile fara personalitate juridica.
Proiectul nu prevede insa eliminarea acestei obligatii si pentru persoanele juridice de drept public.
Aceasta masura vine in sprijinul mediului de afaceri ca o masura de simplificare a procedurilor in relatia cu autoritatile publice, Romania fiind printre putinele tari din Uniunea Europeana care mentine aceasta obligatie. De altfel, de la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana a fost eliminata obligativitatea semnarii si stampilarii facturilor.
Manual de politici contabile - Stick USB
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Documentele justificative in contabilitate. Tot ce trebuie sa stii despre eleComisia Europeana va reduce considerabil birocratia in statele membreArticole similare
Incadrarea cheltuielilor privind modernizarea dpdv al impozitului pe cladiriEditorial - Nunta la FiscRevista Romana de Fiscalitate nr. 34, decembrie 2009Rezident: declaratii si impozite aferente. Ce trebuie sa stim privind certificatul de rezidentaEste OFICIAL! OG 11/2021 implementeaza utilizarea SAF-T. Cine are aceasta obligatie?Ultimele articole
Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCARImpozit pe profit. Firmele NU pot trece la impozit micro din 2026, chiar daca indeplinesc conditiileCatalog mijloace fixe. Cum sa le incadrati daca in HG 2139/2004 NU exista denumirea lor?Comertul cu amanuntul si cu ridicata. Exista OBLIGATIA utilizarii casei de marcat?Bolt taxi. Tratament fiscal util in cazul unui raport BoltArticole similare
OG 16/2022, sub lupa specialistilor! Rezolva rapid si legal orice problema legata de impozitul pe venit, microintreprinderi, CAS si CASS in 2023Inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari.Data de la care se pot efectua operatiuni intracomunitareD200: Termen de depunereContract de comodat. Cele mai importante aspecte contabile si fiscale!Accesul la componentele Sistemului informatic integrat vamal (SIIV)Ultimele articole
Vanzare locuinte cu TVA de 5%. Firmele trebuie sa transmita facturile prin sistemul RO e-Factura?Din 1 ianuarie 2023 toate microintreprinderile care NU au salariati vor trece la plata impozitului pe profitMONOGRAFIE contabila pentru clienti neincasati mai vechi de 1 an in cazul microintreprinderilorCasa de marcat neutilizata. Mai este necesara depunerea F4109 dupa conectarea la ANAF?Situatiile financiare pot fi semnate si de alta persoana in afara de administratorul firmei?Articole similare
Certificatul de atestare fiscala. Cand ai nevoie de el si cum poate fi obtinut onlineCompletare Formular 394 pas cu pas. Parcurgeti noutatile pentru a completa D 394 fara greseli!Rambursarea de TVA. Pentru ca meritaCertificarea declaratiilor de catre consultantii fiscali?! Noroc ca nu e amendaNou: ce se modifica pentru declaratiile 100, 300 si 710Ultimele articole
Lista actelor ANAF fara semnatura si STAMPILA a fost EXTINSA, conform Ordinului 402/2025Colectarea creantelor fiscale: ANAF propune introducerea a 23 de formulare noi si elimina 5 existenteBon fiscal de combustibil NU trebuie sa fie STAMPILAt pentru a fi inregistrat in contabilitateDocumente semnate cu certificat calificat. NU mai este necesara prezentarea la organul fiscal pentru STAMPILAGuvernul a reintrodus, prin OUG 70/2023, obligativitatea semnaturii olografe si a stampilei pentru angajatorii care elibereaza unele documenteArticole similare
Achizitii de bunuri extracomunitareAchizitie servicii intracomunitare. Ce obligatii are un ONG roman, neplatitor TVA?Emitere factura anterior prestarii serviciului. Termene facturareFACTURI simplificate emise in baza bonului fiscal. Cand se transmit in E-FacturaRegimul privind FACTURIle fiscale in 2013Ultimele articole
Notificarea 800. Cand apare obligatia in relatia cu e-Factura + completarea corecta a formularuluiFACTURI lipsa din RO e-Factura. Ce sa faci daca nu ajung la timpLimita plati numerar. Cum se face raportarea platilor numerar catre clienti in D406 SAF-Te-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea FACTURIlor simplificate, cu o anumita exceptiee-Factura. A aparut Notificarea 800 pentru persoanele care NU primesc FACTURIle prin sistemSfaturi de la experti
Intrebare: Avem incheiat un contract de vanzare catre un partener din Elvetia; marfa urmand sa ajunga in spatiul UE, destinatia Spania. Partenerul ne-a transmis cod de TVA din Elvetia, dar spune ca nu are cod de TVA in Spania sau in alta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contributii la fond de pensii facultative. Aspecte fiscale. Monografie contabila
Intrebare: O SRL plateste pentru un angajat pensie privata 500 lei pe luna, impartita astfel: 250 lei contributie angajator si 250 lei contributie angajat, platita de firma dar retinuta din salariu. * Contractul este incheiat incepand cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA