Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Facturare servicii juridice catre clienti UE si din afara Comunitatii

30-Mai-2012
7837
Dezbatem astazi cazul unei societati intermediare in asigurari care deschide dosar de dauna in Romania in numele unei societati din UE pe care o reprezinta si apeleaza pentru rezolvarea dosarului de dauna la un avocat pentru a reprezenta societatea. Societatea din Romania primeste de la avocat factura cu TVA pe numele sau. Vom stabili astfel daca societatea romana factureaza aceasta suma in euro catre societatea din UE sau din afara UE impreuna cu comisionul aferent deschiderii dosarului cu TVA sau fara.

Raspuns:

In principal, observam ca activitatea refacturata nu este una de asigurare – reasigurare, ci se refactureaza servicii juridice si alte costuri privind deschiderea unor dosare, chiar impropriu denumite comisioane.

Din punctul de vedere al TVA, analizam activitatea economica prestata (refacturata) prin cele 4 conditii stabilite de prevederile art. 126 alin. (1) din Codul fiscal, ce stabilesc cand se datoreaza plata TVA in Romania:

a) Activitatea consta intr-o livrare de bunuri in sfera TVA cu plata;
b) Livrarea de bunuri este efectuata de un comerciant prin desfasurarea unei activitati economice producatoare de venituri, cu caracter repetitiv, ca urmare a desfasurarii normale a activitatii sale si consta intr-o livrare de bunuri sau o prestare de servicii ce nu sunt scutite in mod expres de TVA;
c)Livrarea este efectuata de o persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA;
d)Livrarea este efectuata pe teritoriul Romaniei.

Retinem faptul ca norma metodologica pentru art. 126 din Codul fiscal stabileste ca daca o singura conditie nu este indeplinita nu se datoreaza TVA in Romania.
Subliniem totodata si faptul ca cele 4 conditii nu sunt influentate de rezidenta cumparatorului, ci de locul de livrare al bunurilor.

In cazul de fata, observam cu usurinta indeplinirea primelor 3 conditii si analizam situatia serviciilor juridice si de comision, din punctul de vedere al prestarii activitatii, conform reglementarilor prezumate, ce stabilesc locul prestarii in functie de calitatea beneficiarului, persoana impozabila sau neimpozabila, chiar daca serviciile sunt efectuate fizic in alta parte.

In opinia noastra, aceste servicii juridice si de intermediere (comision) au locul prestarii de servicii la sediul persoanei impozabile, unde isi desfasoara activitatea efectiva clientul dvs, conform prevederilor de la art. 133 alin. (2) din Codul fiscal.

Daca serviciile sunt facturate in favoarea unor persoane neimpozabile, cum ar fi persoanele fizice obisnuite, acestea au locul prestarii la prestator, adica in Romania.
Sunt posibile 2 situatii:
a) cand se factureaza la o persoana impozabila din Comunitatea europeana, ce va comunica un cod valabil de TVA, se va factura in regim de scutire de TVA.

De asemenea, este considerata persoana impozabila, si o companie din afara Comunitatii ce desfasoara in mod continuu activitati economice, cu caracter de continuitate, conform art. 127 din Codul fiscal. Si in acest caz, factura se va emite in regim de scutire de TVA.

In acest caz, dificultatea societatii dvs consta in faptul ca trebuie sa demonstreze ca respectiva persoana este o persoana impozabila, cum ar fi situatii financiare, documente de inregistrare ca si companie/firma sau aparteneta la un sistem de TVA utilizat de diverse state terte (de exemplu Elvetia, Republica Moldova).

b) in cazul in care beneficiarii acestor servicii juridice sunt societati ce nu va comunica un cod valabil de TVA din Comunitate sau persoane neimpozabile, cum ar fi persoanele fizice, facturarea se face cu TVA.

Detaliem situatia cand clientii dvs sunt din Comunitatea europeana.

In acest caz, societatea din Romania are urmatoarele obligatii din punct de vedere fiscal:
a) se inregistreaza in Registrul operatorilor intracomunitari, conform art. 158^2 din Codul fiscal, inainte de efectuarea livrarilor. Atragem atentia ca sanctiunea fiscala pentru neinregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari este invalidarea codului de TVA al societatii dvs in legatura cu aceasta livrare intracomunitara si amenda contraventionala.
b) societatea declara livrarea intracomunitara in decontul de TVA si raporteaza livrarea in declaratia recapitulativa 390, conform art. 156^4 din Codul fiscal.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Facturare servicii juridice catre clienti UE si din afara Comunitatii":
Rating:

Nota: 4.5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

Servicii de traducere. Cum tratam factura cu TVA?
Mai multe articole despre clienti UE




Subiectele saptamanii

  • OFICIAL: Noua procedura de inregistrare a contractele de chirie in 2019!
    • Noua procedura de inregistrare a Contractelor de inchiriere la organele fiscale a fost, in sfarsit, publicata in Monitorul Oficial! Astfel, contractele pot fi din nou inscrise la ANAF, inclusiv online. Desi luand in considerare modificarile Normelor Codului Fiscal din prima parte a anului 2018 rezulta ca nu mai este necesara inregistrarea contractelor la ANAF, cu doua luni inainte de finalul lui 2018, ANAF-ul a pregatit un nou Ordin pentru stabilirea unei noi proceduri de inregistrare a...» citeste mai departe aici

  • Scoaterea din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani
    • In acest studiu de caz vom vorbi despre scoatere din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani, plecand de la urmatorul caz: "Am preluat o creanta de la o alta firma, pe care am inregistrat-o in 461, creanta este mai veche de 5 ani. In momentul de fata firma este lichidata, avem sentinta judecatoreasca. Va rugam se ne spuneti ce inregistrari contabile trebuie sa facem". Raspunsul specialistului Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrise in cazul in care acestea sunt...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica Legea contabilitatii si Legea societatilor (proiect de Ordonanta)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta decizionala un proiect de Ordonanta prin care se propun o serie de masuri de reducere a fenomenului de decapitalizare a societatilor din sectorul nefinanciar. Astfel, se vor modifica si completa Legea contabilitatii nr. 82/1991 si Legea societatilor nr. 31/1990. Proiectul de Ordonanta implemeneaza o serie de prevederi privind imbunatatirea cadrului legal reprezentat de legea societatilor si legea contabilitatii, dat fiind ca analizele din...» citeste mai departe aici

  • Noile plafoane privind infiintarea popririi (OPANAF nr. 2098/2019)
    • ANAF, prin intermediul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti, a remis un comunicat de presa prin care informeaza asupra noilor plafoane de infiintare a popririi, in cazul debitorilor care nu si-au manifestat intentia de mediere. ANAF evalueaza obligatiile restante ale debitorilor pentru care au fost comunicate somatii, dar care, la randul lor, nu au trimis notificari privind intentia de mediere. Evaluarea obligatiilor restante este necesara pentru emiterea adresei de...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea sumelor platite de contribuabili in contul unic
    • Care este explicatia sumelor care apar intr-o fisa pe platitor de la ANAF, in conditiile in care plata contributiilor sociale se face cu un singur OP? In fisa pe platitor apar: 9909 Venituri ale bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, incasate in contul unic, in curs de distribuire 9908 Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire 9904...» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni aplicabile agentilor economice care nu detin/utilizeaza casa de marcat conform noii legislatii (speta ANAF)
    • Despre obligativitatea dotarii si utilizarii noilor case de marcat s-a tot discutat in ultima perioada, atat pe acest site, cat si pe site-ul ANAF sau pe pagina de Facebook a institutiei. Astazi, insa, vom aborda acest subiect din perspectiva sanctiunilor pe care le risca operatorii economici care nu indeplinesc obligatiile legale privind dotarea cu noile AMEF. “Ce sanctiune va primi un agent economic care nu are casa de marcat fiscala conforma cu noua legislatie?”, a intrebat un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016