Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fata nevazuta a bancilor in relatia cu IMM-urilor cu pana la 9 angajati

10-Iul-2015
2831

Fiecare mica afacere isi construieste traseul financiar in functie de niste decizii pe care e bine sa le ia pe termen lung. Multe dintre afacerile care cresc pot ajunge astfel sa depinda de creditori sau, dimpotriva, se pot sustine in continuare din surse proprii.

Insa in momentul in care o microintreprindere de dimensiuni relativ reduse, cu un numar de angajati mai mic de 9, are nevoie de sprijin financiar, creditarea prin banca e macar o realitate?

Iata ce date au fost culese din lucrarea Institutului National de Statistica "Intreprinderi mici si mijlocii in economia romaneasca in anul 2013", publicata saptamana aceasta. Datele sunt redate de Startupcafe.ro care atrage atentia asupra faptului ca bancile evita, daca nu chiar refuza realmente creditarea IMM-urilor cu pana la 9 salariati, considerate nerentabile.

Sa ne amintim doar, facand o paralela, ca daca programul Prima casa nu ar fi existat, mult mai putini oameni si-ar fi permis sa ia astfel de credite, vazute din start ca nerentabile de catre banci.


1. In 2015, IMM-urile cu pana la 9 salariati au fost pe minus

La 1 ianuarie anul trecut in Romania erau inregistrate circa 51.357 IMM-uri, iar 37.100 dintre acestea aveau cel mult 9 salariati.

Aproximativ 10.000 de IMM-uri aveau intre 10 si 50 de salariati, iar celelalte IMM-uri aveau pana la 250 de salariati.

Datele arata ca IMM-urile cu 0-9 salariati au fost pe pierdere de 20.000 de lei /medie, in vreme ce IMM-urile cu 50-250 de salariati au inregistrat profit de 71.000 lei, iar cele cu peste 250 angajati au avut un profit de 590.000 lei.

Iata si recomandarea Comisiei Europene din 6 Mai 2003 (2003/ 361/EC) care ofera urmatoarea definitie a intreprinderilor mici si mijlocii, redata de sursa amintita mai sus:

- Micro-intreprinderi: efectivul de personal mai mic decat 10 si avand cifra de afaceri sau totalul bilantului sub 2 milioane de EURO;
- Intreprinderi mici: efectivul de personal intre 10 si 49 si avand cifra de afaceri sau totalul bilantului pana in 10 milioane EURO;
- Intreprinderi mijlocii: efectivul de personal intre 50 si 249 si avand cifra de afaceri pana in 50 milioane EURO, sau totalul bilantului sa nu depaseasca 43 milioane EURO

2. Diferentele dintre IMM-urile cu pana la 9 salariati si IMM-urile cu pana la 250 de salariati sunt in continuare foarte mari. Astfel, o microintreprindere cu cel mult 9 salariati, intr-un caz fericit, atinge o cifra de afaceri de 535.000 lei/an. Potrivit datelor din lucrarea intocmita de INS, IMM-urile cu peste 250 salariati ajung si la 3,7 milioane/an/IMM.

Si o astfel de abordare din partea bancilor, partial de inteles, nu face decat sa contribuie la conservarea atenta a unor decalaje uriase.


3. Vestile mai putin bune continua sa se adune in jurul intreprinderilor mici si mijlocii care au avut in ultimii trei ani o productivitate scazuta. Au continuat intr-un context neprielnic daca ne gandim la banci si au preferat sa se autofinanteze.

Care este opinia dumneavoastra cu privire la situatia acestor afaceri din Romania? Daca aveti deja o afacere sau va doriti sa infiintati una, ati apela la banci, v-ati finanta afacerea din surse proprii sau ati incerca sa obtineti fonduri europene?

Asteptam parerile dumneavoastra in casuta de comentarii de mai jos.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016