Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firmele romanesti cheltuiesc 3,5 miliarde de lei anual pe ... birocratie

04-Feb-2011
3377
Banca Mondiala si Pricewaterhouse Coopers au realizat un studiu pe tema numarulului de proceduri birocratice pe care trebuie sa le efectueze o firma intr-un an. Concluziile acestui studiu plaseaza Romania in coada listei tarilor unde ar fi bine sa iti deschizi o firma. Tara noastra se afla pe primul loc in ceea ce priveste numarul de taxe, cu 113 dari la Stat. Potrivit analistilor BM si PwC, contribuabilii pierd, in medie, aproape 10 zile pe an pentru plata acestor taxe. Campioni la statul la coada sunt bulgarii, care pierd in medie 616 ore pe an pentru plata a numai 17 taxe si impozite!


Pentru fiecare ora lucrata de un salariat, angajatorii romani plateau ?n total, la sfarsitul anului trecut, 15 lei. Inseamna ca numai costurile anuale cu forta de munca angrenata in relatia cu autoritatile statului sunt de peste 3.300 de lei pentru fiecare firma, au calculat cei de la ?Capital?, continuand: se adauga cheltuieli adiacente, cum ar fi transportul spre si de la institutia publica (poate fi luata in calcul o medie modica de 10 lei pentru fiecare plata, adica peste 2.200 de lei in total). Concluzia: cum la sfarsitul lui 2010 existau in Romania 632.000 de companii active, rezulta ca suma cheltuita de acestea din cauza birocratiei este de aproximativ 3,5 miliarde de lei ?n fiecare an.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal


Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Ce atributii are un presedinte de bloc

    • Asociatia de proprietari are ca scop administrarea si gestionarea eficienta a spatiilor si intereselor comune dintr-un bloc de apartamente sau complex rezidential. Prin intermediul asociatiei, se colecteaza si gestioneaza fonduri pentru intretinere, reparatii sau imbunatatiri ale cladirii, iar deciziile comune sunt luate in mod democratic, in beneficiul tuturor membrilor. In acest articol, vom explora legislatia care reglementeaza organizarea si functionarea asociatilor de proprietari si vom...» citeste mai departe aici

  • PFA care NU mai are activitate. Ce obligatii fiscale ii revin?

    • In acest articol vom vedea explicatiile specialistului cu privire la o speta in care un titular a avut un PFA pana in 10 octombrie 2024, cand l-a inchis. Nu a avut nici un fel de activitate pe el. In perioada 01.01.2024 - 12.08.2024, titularul a avut calitatea de somer, iar din 01.09.2024 angajat cu norma intreaga cu salariu minim. Ce taxe si ce valoare va trebui sa plateasca titularul pentru PFA-ul detinut pana in luna octombrie 2024? PFA care NU mai are activitate. Ce obligatii fiscale ii...» citeste mai departe aici

  • Noi amendamente la Legea nr. 227/2015, adoptate de Guvern. Va fi ELIMINATA Declaratia Unica estimativa

    • Guvernul a aprobat recent un nou OUG care contine mai multe amendamente la Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal. Amintim aici introducerea Declaratiei Unice inteligente si ELIMINAREA formularului estimativ. Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si masuri specifice pentru digitalizare Prin actul normativ se stabilesc urmatoarele: simplificarea mecanismului de calcul, plata si declarare de catre contribuabilii persoane fizice a...» citeste mai departe aici

  • Formularul C168. Termen depunere si instructiuni de completare

    • Declaratia C168 “Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune” este folosita pentru inregistrarea contractelor de locatiune (inchiriere) la ANAF. Acest document este necesar pentru persoanele fizice care inchiriaza bunuri imobile si trebuie sa declare veniturile obtinute din chirii. In articolul de fata vom explica in detaliu cum se completeaza corect formularul C168, care este termenul sau de depunere la organul fiscal competent si care este modelul de declaratie in 2024.» citeste mai departe aici

  • Valabil inca din 1 ianuarie 2024! Modificari IMPORTANTE privind cheltuielile deductibile si nedeductibile

    • Inca de la 1 ianuarie 2024 se aplica noi reguli fiscale, conform OUG nr. 115/2023! E bine sa le cunoasteti si sa le integrati rapid in activitatea dvs. Mai ales cand ele vizeaza deductibilitatea cheltuielilor - o sursa de recuperare a unor bani folositori pentru bugetul dvs. Evitati acum: erori in inregistrarile dvs. fiscal-contabile amenzi consistente penalizari sau recalculari paguboase pentru buzunarul dvs. datorate necunoasterii noilor cerinte legislative privind...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016