Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

In atentia firmelor: Abrogarea prevederilor legale privind verificarea la domiciliu a salariatilor aflati in incapacitate temporara de munca

27-Iul-2015
3619

Incepand cu data de 26 aprilie 2010 a fost reglementata posibilitatea verificarii prezentei la domiciliu a salariatilor aflati in incapacitate la domiciliu prin OUG 36/2010.



Justificata de necesitatea unei reglementari exprese in vederea cheltuirii responsabile si eficiente a banului public prin responsabilizarea atat a furnizorilor de servicii medicale, cat si a beneficiarilor de concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate, dupa cum se prevede in expunerea de motive, OUG 36/2010 pentru modificarea si completarea OUG 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate a reglementat timp de cinci ani posibilitatea platitorilor de a verifica prezenta la domiciliu a salariatilor aflati in incapacitate temporara de munca.
In acest sens, ordonanta prevedea ca una dintre conditiile acordarii concediului si a indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca era prezenta asiguratului la domiciliu sau la adresa indicata prin declaratie pe proprie raspundere in intervalul de timp indicat in vederea exercitarii verificarii de catre reprezentantii platitorilor de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate.

Verificarea prezentei asiguratilor aflati in incapacitate temporara de munca la adresa de domiciliu sau la resedinta indicata se putea efectua, conform Normelor aprobate prin Ordinul nr. 429/112/471/2010 numai in intervalul orar 8:00-11:00, 12:00-17:00, 18:00-20:00, prilej cu care se incheia un proces-verbal semnat de membrii comisiei si de asigurat.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cartea verde a contabilitatii 2018 varianta tiparita


Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dvs Este cea mai utila lucrare pentru contabili in 2018 Cartea Verde a Contabilitatii 2018 este considerata cea mai buna sursa de solutii pentru problemele fiscal-contabile generate de schimbarile legislative radicale din ultima perioada Fara niciun dubiu Noutatile editiei 2018 a Cartii Verzi a...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Procesul-verbal incheiat cu aceasta ocazie putea fi contestat in termen de 30 de zile de la data comunicarii, la sediul platitorului de indemnizatii, acesta avand obligatia de a raspunde in maximum 30 de zile de la data inregistrarii contestatiei.

Nerespectarea conditiilor de prezenta la locul si in intervalul de timp asumat precum si refuzul persoanelor aflate in incapacitate temporara de munca de a se pune la dispozitia persoanelor abilitate, atragea neplata indemnizatiei de asigurari sociale de sanatate incepand cu data constatarii.


Verificarea prezentei asiguratilor aflati in incapacitate temporara de munca la adresa de domiciliu sau la resedinta indicata se efectua de catre platitorii de indemnizatii, insotiti, daca era cazul, de un reprezentant al politiei, avandu-se in vedere programul individual de recuperare recomandat de catre medicul specialist.

Astfel, absenta salariatilor de la domiciliu precum si refuzul controlului reprezentau motive justificate pentru platitor sa refuze plata indemnizatiei de incapacitate temporara de munca.

Legea 183/2015 publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 496 din 7 iulie prin care s- a eliminat posibilitatea verificarilor prezentei la domiciliu a salariatilor aflati in concediu medical a intrat in vigoare la data de 10 iulie 2015.


Abrogarea acestor prevederi a fost justificata de legiuitor de faptul ca reglementarea era eexcesiva si, in practica, s-a constatat ca absenta de la domiciliu a persoanei beneficiare de concediu medical nu reprezinta un motiv de suspendare a drepturilor.


In prezent constituie refuzuri justificate la plata indemnizatiilor urmatoarele situatii:
- nu se face dovada calitatii de asigurat pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate;
- neindeplinirea stagiului complet de cotizare, cu exceptiile prevazute de lege;
- necompletarea tuturor rubricilor din certificatul de concediu medical de catre medicul care a eliberat/vizat respectivul certificat;
- neprezentarea certificatului de concediu medical in termenele prevazute de lege;
- acordarea retroactiva a certificatelor de concediu medical in afara situatiilor prevazute de lege;
- certificate de concediu medical ce depasesc duratele maxime prevazute de prezentele norme;
- amanarea platii ca urmare a sesizarii comisiilor care efectueaza controlul, de catre angajatorul care constata eliberari nejustificate de certificate de concedii medicale.

Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "In atentia firmelor: Abrogarea prevederilor legale privind verificarea la domiciliu a salariatilor aflati in incapacitate temporara de munca":
Rating:

Nota: 4.67 din 3 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • MFP atrage atentia: Se apropie termenul pana la care contribuabilii mari si mijlocii trebuie dotati cu case cu jurnal electronic
    • A inceput numaratoarea inversa in cazul contribuabililor mari si mijlocii care, potrivit legislatiei in vigoare, sunt obligati sa se doteze cu aparate de marcat cu jurnal electronic. Ministrul Finantelor Publice (MFP) a remis, luni, un comunicat de presa prin care reaminteste ca data de 1 septembrie a.c. este cea pana la care acestia mai pot sa puna in aplicare legea, apoi vor incepe sanctiunile pentru cei care nu o respecta. In acest sens, MFP solicita tuturor celor...» citeste mai departe aici

  • Documentele necesare pentru casarea mijloacelor fixe. Monografie contabila
    • Atunci cand o companie isi caseaza bunurile, trebuie sa se tina cont de faptul ca scoaterea din functiune a mijloacelor fixe se face cu aprobarea consiliului de administratie al agentului economic si este nevoie de o serie de documente. Iata ce spun specialistii nostri despre documentele care trebuie sa stea la baza casarii unor mijloace fixe integral amortizate si iesite din uz. Raspunsul specialistului Scoaterea din functiune a mijloacelor fixe se face cu aprobarea consiliului de administratie...» citeste mai departe aici

  • Echipamentele radio fara marcaj CE sunt ilegale si trebuie scoase din uz de urgenta
    • ANCOM atrage atentia asupra echipamentele radio care nu au marcajul CE (Conformitate Europeana), spunand ca trebuie scoase imediat din functiune, deoarece sunt ilegale si interfereaza cu serviciile de radiocomunicatii autorizate, precum 112. ANCOM cere scoaterea de urgenta din uz a aparatelro radio fara insemnul CE, intrucat prin interferentele produse cauzeaza disfunctionalitati serviciilor de radiocomunicatii autorizate, inclusiv celor destinate pentru salvarea de vieti omenesti....» citeste mai departe aici

  • Consiliul Fiscal identifica riscuri semnificative de depasire a tintei de deficit, in contextul actualei rectificari bugetare
    • In contextul actualei rectificari bugetare, Consiliul Fiscal a emis, vineri, 10 august a.c., un punct de vedere in care atrage atentia asupra riscurilor semnificative, pe termen scurt, de depasire a tintei de deficit bugetar, deci si a nivelului de referinta de 3% din PIB pentru soldul bugetar. Autoritatea a publicat Opinia privind proiectul de rectificare bugetarape anul 2018, care a fost prezentat ca fiind pozitiv. Consiliul Fiscal este de parere ca primul proiect de rectificare din acest an...» citeste mai departe aici

  • Completarea de catre ONG-uri a Declaratiei 101 privind impozitul pe profit
    • In analiza de astazi vom vedea cum se completeaza Declaratia 101 privind impozitul pe profit, in cazul ONG-urilor. Specialistii nostri vor raspunde intrebarilor privind situatia unui ONG preluat care a avut in 2016 si 2017 activitate fara scop lucrativ, venituri din donatii, sponsorizari, taxe de membru si imprumuturi de la presedinte. In declaratiile 101 pe 2016 si 2017 s-au trecut veniturile si cheltuielile respective. La venituri din exploatare s-au obtinut pierdere atat in 2016, cat si in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016