Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrare cheltuieli de consultanta facturata in rate

21-Ian-2013
11612
Analizam mai jos cazul unei societati comerciale care a incheiat un contract de prestari servicii cu o firma de consultanta, in vederea accesarii unor fonduri nerambursabile. Valoarea totala a contractului este 50.000 de lei, aceasta urmand sa fie facturata in 4 transe. In 2012 s-a emis o prima factura pe 10.000 lei in anul 2012. Vom stabili astfel in ce masura poate fi considerata cheltuiala a perioadei contravaloarea facturii, sau va fi nevoie de inregistrarea pe venituri in avans si de includerea pe cheltuieli doar a unei parti din aceasta suma.

Solutia consultantului:

 In baza principiului independentei exercitiului, cheltuielile efectuate se inregistreaza in exercitiul financiar caruia ii sunt aferente, an caz contrar ele inregistrandu-se in contabilitate drept cheltuieli in avans, asa cum prevad pct. 42 si pct. 207 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a CEE, aprobate prin OMFP 3055/2009 .

Pe de alta parte, in cazul prestarilor de servicii, veniturile sunt recunoscute in contabilitate pe masura prestarii lor, dovedibila cu documente care atesta stadiul realizarii si receptia serviciilor prestate, conform pct. 259 din Reglementari.

Aplicand aceste prevederi, cheltuiala cu consultanta in valoare de 10.000 lei poate fi recunoscuta drept cheltuiala a anului 2012, daca factura este insotita si de dovezi ca s-au prestat servicii de aceasta valoare (spre exemplu, predarea catre beneficiar a raportului/studiului asupra activitatii si a primelor recomandari, foi de prezenta, minute ale intalnirilor etc., respectiv orice dovezi adaptate specificului consultantei efective oferite beneficiarului).


Daca serviciile se concretizeaza doar intr-un raport/studiu de consultanta intocmit la finalul contractului, potrivit celor convenite de parti, transele de facturare anterioare primirii raportului/studiului au semnificatia unor facturari de avansuri inainte de prestarea serviciilor si, in consecinta, sumele facturate in lipsa dovezii prestarii serviciilor se inregistreaza drept cheltuieli in avans. Astfel, pentru ca sumele facturate sa fie recunoscute drept cheltuieli ale perioadei chiar la momentul facturarii este nevoie ca fiecarei transe de facturare sa-i corespunda o etapa in prestarea serviciilor, finalizata cu un document doveditor.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016