Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Limite maximale dure la platile cu numerar intre persoane juridice: 2.000 lei

09-Apr-2013
6034
Potrivit unor discutii recente desfasurate in cadrul unei conferinte de specialitate, ar putea fi impuse noi limite in ce priveste platile cu numerar intre persoane juridice.

In concret, Ministerul Finantelor Publice (MFP) intentioneaza sa limiteze la 2.000 lei de la 10.000 lei in prezent platile cu numerar intre persoanele juridice, asa cum a declarat intr-o conferinta de specialitate, Dan Manolescu, secretar de stat in minister.

"Exista din 1996 Ordonanta de Guvern nr. 15 care a fost modificata de-a lungul timpului care stabilea diverse obligatii legate de plata prin banca intre companii. Avem in acest moment o obligativitate a societatilor comerciale de a nu face plati in numerar mai mari de 10.000 lei pe zi si mai mari de 5.000 lei catre un agent agent economic cu o singura exceptie, anume a operatorilor de cash&carry.

Se intentioneaza ca, in aceasta zona a relatiilor intre comercianti, la acest moment, sa fie redus acest plafon care in prezent este de 10.000 lei la o limita de 2.000 de lei pentru a stimula si a impinge agentii economici sa faca plati intre ei prin sisteme bancare si o extindere a zonei de aplicare a acestei limitari de la persoana juridica la persoana juridica la comercianti, in general. Pe proiectul de ordonanta pe care il avem in vedere sunt supuse acestei reglementari nu doar platile catre persoane juridice ci si plati intre persoane juridice si persoane fizice autorizate, persoane care desfasoara activitati comerciale, in general", a spus Manolescu.

Potrivit acestuia, o alta intentie este de a incerca sa limiteze, prin acest act normativ, si platile pe care persoanele juridice le fac catre persoane fizice, in general, pentru rambursari de imprumuturi pentru plati de dividende, cesiuni de drepturi de creante si asa mai departe, "tot la acest plafon de 2.000 lei pe numerar, urmand ca restul platilor sa fie facute prin instrumente bancare".


"O astfel de masura are la baza si ratiuni de natura descurajarii evaziunii fiscale pentru ca numerarul in sine creeaza potential de evaziune fiscala si probleme in urmarire si in administrare. Speram ca aceste masuri sa fie aplicabile intr-un timp cat mai scurt. (...) In Romania populatia rurala este intr-o pondere de aproximativ 50%.

Sunt judete in tara cu populatie rurala de 60 - 70%. Gradul de cultura bancara si gradul de disponibilitate a populatiei de a folosi carduri bancare care sunt poate cel mai la indemana substitut de numerar nu este unul care sa fie incurajator si care sa permita, cel putin in acest moment, si Romaniei sa ia decizii in aceasta directie", a explicat oficialul MFP.

Secretarul de stat din Finante a participat, marti, la conferinta "Un nou model bancar, pentru o noua economie" organizata de Banca Nationala a Romaniei (BNR) in parteneriat cu publicatia "Finantistii".


Sursa: Agerpres

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016