Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Majorarea salariului minim ar trebui facuta dupa un sistem independent

21-Iun-2017
332

Valentina Vasile, cercetator stiintific in cadrul Academiei Romane, a declarat la inceputul acestei saptamani ca, in opinia sa, majorarea salariului minim in Romania trebuie facuta dupa consultarea unui grup de experti in piata muncii din care sa faca parte reprezentanti ai mediului academic, ai institutiilor specializate, dar si din cadrul Institutului National de Statistica (INS) si Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF).

Potrivit Agerpres, aceasta a participat la o conferinta organizata de Reprezentanta Comisiei Europene in Romania, in cadrul careia a fost lansat un studiu privind definirea unui mecanism de stabilire a salariului minim in Romania, studiu realizat de experti din Institutul National de Cercetare stiintifica in domeniul Muncii si Protectiei Sociale (INCSMPS), Academia Romana, Academia de Studii Economice si Institutul de Cercetare a Calitatii Vietii.

Conform declaratiilor facute de Madalina Popescu, managerul proiectului cercetator stiintific in cadrul INCSMPS, exista in Romania 1,3 milioane de angajati platiti cu salariul minim, adica aproape un sfert din total.

Studiul a avut ca punct de pornire analiza practicilor din alte tari europene privind un mecanism de stabilire a salariului minim, care au fost apoi aplicate la particularitatile romanesti.

"Mesajul principal al acestui exercitiu il constituie necesitatea de a avea o evaluare de impact inainte de luarea oricarei decizii", a declarat Popescu, potrivit Agerpres. 

"Acesti experti trebuie sa realizeze o analiza ex-ante si ex-post care sa fundamenteze riguros propunerea guvernamentala privind salariul minim. Din acest grup ar trebui sa faca parte cercetatori din mediul universitar, din institutele specializate, dar si din institutiile abilitate sa furnizeze informatii oficiale, respectiv INS si ANAF. Acesti experti trebuie sa se ocupe cu aplicarea mecanismului si cu ajustarea lui. Ei pot fi numiti de Parlament, recomandati de Ministerul Muncii, dar trebuie sa fie cunoscuti si recunoscuti ca experti de catre partenerii sociali", a declarat Valentina Vasile. 

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Proceduri contabile pentru societati comerciale 2018


Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de-aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care in plus trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale OMFP nr 1 802 2014 cu modificarile si completarile ulterioare; Legii contabilitatii nr 82 1991 cu modificarile...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Potrivit Agerpres, Dumitru Costin, presedintele Blocului National Sindical, a aratat ca Romania are nevoie de un mecanism independent de stabilire a salariului minim, in conditiile in care, in prezent, acest indicator a devenit un instrument politic:

"Salariul minim este un mecanism de control. Clasa politica se simte confortabil cu acest stil autoritar, de a folosi masa de alegatori dupa bunul plac. Am ratat momentul introducerii unui astfel de mecanism anul trecut, am propus acest lucru in martie, cand aveam un Guvern de tehnocrati. Astazi avem deja un Guvern politic care deja a comunicat Comisiei in scris ca nu este interesat de asa ceva".

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Majorarea salariului minim ar trebui facuta dupa un sistem independent":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificari aduse diurnei neimpozabile pentru deplasarile in tara
    • In M.Of. nr. 797 din 18 septembrie 2018 a fost publicata H.G. nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului. Hotararea intra in vigoare la data de 01 ianuarie 2019, data de la care se abroga prevederile HG 1860/2016 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii...» citeste mai departe aici

  • Spor de 15% din salariu pentru persoanele cu handicap grav sau accentuat
    • In sedinta de Guvern de joi, 20 septembrie, s-a adoptat o hotarare prin care persoanele incadrate cu grad de handicap grav sau accentuat vor primi la salariu un spor de 15%. „Persoanele care, in conformitate cu Certificatul de incadrare in grad de handicap, au grad de handicap grav sau accentuat, de oricare tip prevazut de art. 86 alin. (2) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata cu modificarile si completarile ulterioare,...» citeste mai departe aici

  • Diferenta dintre sponsorizarea in numerar si cea in natura. Tratament fiscal
    • Care este tratamentul fiscal aplicabil unei societati care vrea sa faca o donatie in numerar, un procent din vazarile unui produs? La aceasta intrebare vor raspunde specialistii nostri. O societate X, care are cod CAEN 5610, platitoare de impozit specific unor activitati, dar si de impozit pe profit pentru activitatile efectuate in afara codului caen 5610, doreste sa doneze cate 5 lei pentru fiecare desert vandut in restaurant, catre o asociatie de intrajutorare a copiilor bolnavi de cancer....» citeste mai departe aici

  • Peste 191.000 de persoane s-au angajat in primele opt luni prin intermediul ANOFM
    • Programul National de Ocupare a Fortei de Munca, prin intermediul ANOFM, a dus la angajarea a 191.113 persoane in primele 8 luni din 2018 Din totalul persoanelor angajate pana la finalul lunii august 2018, 67.810 au peste 45 de ani, 50.743 au varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani, 41.637 au intre 25 si 35 de ani, iar 30.923 sunt tineri sub 25 de ani (dintre care 16.235 tineri NEET - acronimul folosit pentru formularea “Not in Education, Employment or Training”). Majoritatea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016