Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP a publicat noul proiect privind tichetele de masa. In atentia societatilor si angajatorilor!

15-Apr-2014
3370
Va aducem la cunostinta ca Ministerul Finantelor Publice a postat pe site, la rubrica Transparenta decizionala, proiectul de hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 5/1999 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa.

Proiectul de Hotarare de Guvern are drept scop implementarea modificarilor aduse la Legea 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa prin Legea 291/2013, prin introducerea posibilitatii emiterii de tichete de masa si pe suport electronic, ca o alternativa moderna la tichetele de masa pe suport de hartie.

De asemenea, noile reglementari care vor fi introduse in proiectul de hotarare creaza angajatilor posibilitatea de a utiliza mai facil tichetele de masa. De pilda, vor fi eliminate prevederile care limiteaza utilizarea tichetelor de masa la un numar de 2 tichete /zi, in concordanta cu modificarile aduse prin Legea nr. 291/2013 pentru modificarea Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa.

Proiectul de act normativ urmareste, de asemenea, pe langa implementarea reglementarilor privind acordarea tichetelor de masa pe suport electronic si alte obiective, precum: cresterea disciplinei contractuale si sigurantei financiare a sistemului tichetelor de masa, asigurarea unui control mai eficient al utilizarii tichetelor de masa, precum si aplicarea unitara si echitabila a principiilor stabilite prin legea 142/1998 in cazul salariatilor a caror durata zilnica a timpului de munca este mai mare de 8 ore - in regim de tura.

In cadrul procesului de elaborare a proiectului de hotarare a Guvernului pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 5/1999 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 142/1998, s-a avut in vedere ca noile prevederi legale, sa asigure accesul tuturor entitatilor interesate de a deveni emitenti de tichete de masa pe o piata concurentiala, concomitent cu respectarea caracterului de beneficiu social oferit angajatilor pentru acoperirea costurilor de masa.


Reglementarile cuprinse in proiectul hotararii de guvern au fost stabilite in urma consultarii cu Asociatia emitentilor de tichete de masa din Romania, Asociatia Romana a Bancilor, Asociatia de plati electronice din Romania, Confederatia Nationala Sindicala "Cartel ALFA", Consiliul national al intreprinderilor private mici si mijlocii din Romania si Asociatia Marilor Retele Comerciale.

Informatii suplimentare:

Legea nr. 291/2013 pentru modificarea Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa introduce posibilitatea ca angajatorii sa acorde salariatilor tichete de masa si in format electronic, nu doar pe suport hartie, asa cum este in prezent.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016