Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministerul Finantelor Publice propune majorarea bugetului alocat schemei de ajutor de stat

08-Mar-2016
1828

Ministerul Finantelor Publice propune majorarea bugetului alocat schemei de ajutor de stat de stimulare a investitiilor cu impact major in economie de la 100 de milioane de euro anual, la 145 de milioane de euro anual, echivalent in lei, cu incadrarea in prevederile bugetare anuale aprobate.

Decizia vine in urma interesului deosebit manifestat de un numar in crestere de investitori pentru realizarea unor investitii de mare anvergura, cu importante efecte in economie, orientate spre sectoarele de activitate de varf. Totodata, in prezent, pentru intreprinderile mari care intentioneaza realizarea unor astfel de investitii nu mai exista un alt mecanism de finantare la nivel national.

Ministerul Finantelor Publice propune si modificarea mecanismului de inregistrare a proiectelor si selectare a beneficiarilor, criteriile de departajare fiind cuantificabile si transparente, stabilite pe baza de punctaj. Scopul este acela de a asigura un tratament egal intreprinderilor si eficientizarea procesului de evaluare cu incadrarea, totodata, in bugetele alocate schemei. De asemenea, este luata in calcul introducerea si clarificarea anumitor definitii si reglementari specifice in vederea corelarii cu prevederile legislatiei europene in materie.

Mentionam ca mecanisme similare de stimulare a atragerii de investitii sunt practicate de majoritatea statelor membre ale Uniunii Europene, in conformitate cu legislatia comunitara in domeniul ajutorului de stat, si reprezinta un criteriu determinant in procesul de alegere a locatiilor pentru amplasarea viitoarelor investitii.

***

Ministerul Finantelor Publice implementeaza, incepand cu luna noiembrie 2014, schema de ajutor de stat aprobata prin Hotararea Guvernului nr.807/2014 care are ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economie.

in prezent, inregistrarea cererilor de finantare in baza schemei se realizeaza in sesiune continua pana la atingerea nivelului bugetului anual alocat schemei. inregistrarea Cererilor de acord pentru finantare a fost suspendata incepand cu data de 26.06.2015 urmare a atingerii nivelului bugetului anual alocat schemei. Bilantul la 31.12.2015 al implementarii.

Pot beneficia de ajutor de stat in baza schemei instituite prin Hotararea Guvernului nr.807/2014, intreprinderile care realizeaza proiecte de investitii cu o valoare totala, fara T.V.A., de minimum 10 milioane de euro.

Ajutorul de stat se acorda intreprinderilor dupa efectuarea totala sau partiala a cheltuielilor eligibile aprobate prin acordurile pentru finantare, sub forma de sume nerambursabile, in limita intensitatii maxim admisibile conform Hartii ajutoarelor regionale pentru Romania valabila pentru perioada 2014-2020.

Sunt considerate cheltuieli eligibile, costurile fara T.V.A. aferente realizarii, respectiv achizitionarii de active corporale si necorporale, precum si cheltuielile privind inchirierea constructiilor, aferente investitiei initiale.

Perioada de derulare a schemei este 2014-2020 pentru emiterea de acorduri pentru finantare, respectiv 2015-2023 pentru plata ajutorului de stat.

Deschiderea urmatoarei sesiuni de inregistrare a cererilor de finantare in baza schemei de ajutor de stat instituite prin Hotararea Guvernului nr. 807/2014 va fi comunicata pe site-ul Ministerului Finantelor Publice cu cel putin 30 de zile inainte.

Sursa: MFP

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici