
Raportul Special
realizat de specialisti
Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica, in data de 13 decembrie 2023, un nou Proiect de OUG pentru implementarea anumitor modificari fiscale si bugetare in ceea ce priveste impozitul pe profit, impozitul pe veniturile micro, dar si in cazul taxelor salariale si TVA.
In continuare redam cele mai importante modificari fiscale propuse de Ministerul Finantelor prin noul Proiect de OUG.
Aplicarea facilitatii scutirii de impozit a profitului reinvestit pentru aparate de marcat electronice fiscale
Abrogarea prevederilor art. 22 alin. (10 1) din Codul fiscal, referitoare la interdictia de aplicare a facilitatii fiscale pentru profitul reinvestit in cazul achizitiilor de aparate de marcat electronice.
Pentru achizitia de aparate de marcat electronice fiscale inceteaza neaplicarea facilitatii privind scutirea de impozit a profitului reinvestit, incepand cu data de 1 ianuarie 2024, luand in considerare faptul ca incepand cu aceasta data costul de achizitie al aparatelor respective nu se mai scade din impozitul pe profit, urmand ca acesta sa se inregistreze pe cheltuieli sau sa se recupereze prin amortizarea fiscala.
Regimul fiscal al cheltuielilor privind cresele, gradinitele si educatia timpurie
NOU! Impozitarea microintreprinderilor incepand cu 1 ianuarie explicata impecabil! Ce modificari esentiale a adus Legea nr. 296/2023? Gasiti in acest ghid practic informatii complete, solutii clare, recomandari de la cei mai buni specialisti, precum si 14 studii de caz sugestive, click<<
Se propune includerea cheltuielilor privind functionarea creselor si gradinitelor, precum si a decontarilor privind cheltuielile aferente educatiei timpurii pentru copiii angajatilor in cadrul dispozitiilor aplicabile cheltuielilor sociale. Totodata, sumele achitate de contribuabil pentru plasarea copiilor angajatilor in unitati de educatie timpurie, conform legislatiei in vigoare, se limiteaza la nivelul sumei de 1.500 lei/luna pentru fiecare copil.
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Examen Consultant Fiscal 2025
Schimbarea regimului fiscal al achizitiei aparatelor de marcat electronice fiscale
Incepand cu data de 01.01.2024, cheltuielile reprezentand costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la data punerii in functiune, potrivit legii, vor fi cheltuieli deductibile la calculul rezultatului fiscal.
Costul lor de achizitie nu se mai scade din impozitul pe profit datorat pentru trimestrul in care au fost puse in functiune, in cazul in care contribuabilii datoreaza impozit pe profit trimestrial, sau din impozitul pe profit anual, in cazul contribuabililor care aplica sistemul anual de declarare si plata a impozitului pe profit.
Sumele reportate potrivit prevederilor in vigoare pana la 31.12.2023 se vor putea scadea doar din impozitul fiscal al anului 2023.
Regulile fiscale privind determinarea cheltuielilor aferente veniturilor neimpozabile
Se propune ca, pentru determinarea ponderii veniturilor neimpozabile in totalul veniturilor, potrivit art. 25 alin. (4) lit. e) din Codul fiscal, contribuabilii care aplica reglementarile contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara si care inregistreaza evaluarea titlurilor de participare la valoare justa prin alte elemente ale rezultatului global, ca urmare a aplicarii optiunii irevocabile de a recunoaste astfel titlurile de participare, sa ia in calcul si sumele reprezentand diferente din evaluare/reevaluare care se regasesc in creditul conturilor de rezerve ca urmare a vanzarii/cesionarii titlurilor de participare.
Mecanismul de recuperare a pierderilor fiscale
Din necesitati de consolidare bugetara se propune pentru pierderea anuala:
- reducerea perioadei de recuperare din profiturile impozabile obtinute, de la 7 ani consecutivi la 5 ani consecutivi, incepand cu cea stabilita in anul 2024, respectiv cu anul fiscal modificat care incepe in anul 2024,
- limitarea la 70% inclusiv din profiturile impozabile ale perioadei fiscale respective.
1. Conditia de detinere de catre asociati/actionari a trei microintreprinderi
In scopul intaririi regulilor de prevenire a fragmentarii afacerilor prin care se urmareste accesul la aplicarea regimului de impozitare a microintreprinderilor, se extinde analiza conditiei actuale de detinere directa de catre asociati/actionari a peste 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot si la detinerea indirecta.
NOU! Impozitarea microintreprinderilor incepand cu 1 ianuarie explicata impecabil! Ce modificari esentiale a adus Legea nr. 296/2023? Gasiti in acest ghid practic informatii complete, solutii clare, recomandari de la cei mai buni specialisti, precum si 14 studii de caz sugestive, click<<
In acelasi timp, pentru ca sistemul de impozitare este unul favorabil se propune si reducerea numarului de microintreprinderi detinute de un actionar/asociat, pentru aplicarea acestui sistem de impozitare la o singura microintreprindere.
Masura propune restrangerea sferei de aplicare a sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderilor avand in vedere necesitatile de consolidare bugetara precum si respectarea de catre Romania a termenelor si jaloanelor stabilite prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) in domeniul reformei fiscale.
2. Conditia privind depunerea situatiilor financiare anuale
Se propune instituirea unei conditii legate de obligatia depunerii la termen a situatiilor financiare anuale pentru incadrarea in sistemul fiscal al microintreprinderilor. Verificarea aplicarii conditiei se efectueaza pe baza unei proceduri aprobate prin ordin al presedintelui A.N.A.F.
3. Situatia intreprinderilor legate
Se reglementeaza ca in cazul in care o microintreprindere se gaseste in relatii speciale, cu alte persoane juridice romane, care conduc la incadrarea acestora in categoria «intreprinderilor legate», definite potrivit Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, conditia legata de stabilirea valorii plafonului de 500.000 euro sa se verifice pe baza veniturilor insumate pentru toate intreprinderile legate, inclusiv cu cele ale persoanei care verifica indeplinirea conditiilor de microintreprindere.
4. Microintreprinderile din domeniul HoReCa
Incepand cu data de 1 ianuarie 2024, se abroga prevederile speciale referitoare la persoanele juridice romane care desfasoara activitati in domeniul HoReCa.
Se propune ca aceste persoane juridice romane sa aplice regulile generale ale sistemului de impunere pentru microintreprinderi, inclusiv in ceea ce priveste verificarea conditiilor de incadrare sau de iesire din sistemul de impunere pentru microintreprinderi.
Intrucat pentru anul fiscal 2023 microintreprinderile din domeniul HoReCa au fost exceptate, potrivit legii, de la indeplinirea conditiilor de incadrare in acest sistem, se propune ca microintreprinderile care au desfasurat activitati in domeniul HoReCa, pana la data de 31 decembrie 2023, sa aplice conditia de a nu mai fi fost platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, incepand cu anul fiscal 2024.
5. Activitati de intermediere in domeniile asigurarilor si reasigurarilor
Se propune introducerea, pentru persoanele juridice romane care realizeaza venituri conexe din activitati de asigurare si reasigurare, unei reguli pentru pastrarea acestora in sfera de impunere pe veniturile microintreprinderilor, in situatia in care au realizat venituri din activitatea de distributie de asigurari/reasigurari in proportie de pana la 15% inclusiv din veniturile totale.
7. Inactivitatea temporara
Se propune o regula fiscala pentru persoana juridica aflata in inactivitate temporara,respectiv ca acestea raman in sistemul de impozitare pe veniturile microintreprinderilor pentru intreaga perioada in care inregistreaza aceasta situatie de inactivitate, urmand ca la data inscrierii in Registrul Comertului a mentiunii de reluare a activitatii, sa verifice daca indeplineste conditiile prevazute pentru aplicarea acestui sistem.
8. Redirectionarea sponsorizarilor, eliminarea scaderii din impozitul pe veniturile microintreprinderilor a sponsorizarilor, a burselor acordate elevilor scolarizati in invatamantul profesional - dual si a aparatelor de marcat electronice fiscale
Se propune:
- eliminarea redirectionarii valorii ramase neutilizate pentru cheltuielile efectuate cu sponsorizarile;
- eliminarea scaderii din impozitul pe veniturile microintreprinderilor a sponsorizarilor, burselor acordate elevilor scolarizati in invatamantul profesional - dual si a aparatelor de marcat electronice fiscale.
-In cazul contribuabililor pentru care venitul net anual se determina in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, se propune eliminarea din categoria cheltuielilor deductibile limitat a cheltuielilor de sponsorizare si/sau mecenat, acordate potrivit legii.
Totodata, se reglementeaza faptul ca acestea nu sunt cheltuieli deductibile.
-Avand in vedere numeroasele solicitari formulate de contribuabili si organele fiscale, se clarifica categoria de furnizori care pot oferi abonamente care includ dreptul de a utiliza facilitatile sportive, in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic si, dupa caz, servicii medicale, in nume propriu, respectiv in calitate de intermediari.
NOU! Impozitarea microintreprinderilor incepand cu 1 ianuarie explicata impecabil! Ce modificari esentiale a adus Legea nr. 296/2023? Gasiti in acest ghid practic informatii complete, solutii clare, recomandari de la cei mai buni specialisti, precum si 14 studii de caz sugestive, click<<
Astfel, in cazul contribuabililor care determina venitul net anual in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, sunt deductibile sumele reprezentand contravaloarea abonamentelor, platite in scopul personal al contribuabilului, indiferent daca activitatea se desfasoara individual sau intr-o forma de asociere, in limita echivalentului in lei a 100 euro anual pentru fiecare persoana, oferite de furnizori ale caror activitati sunt incadrate la codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313, care actioneaza in nume propriu in cazul abonamentelor care includ dreptul de a utiliza facilitatile sportive, in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic, ori in calitate de intermediari pentru serviciile medicale, in cazul in care abonamentele respective includ si servicii medicale.
Totodata, se propune modificarea plafonului anual de la echivalentul in lei a 400 euro, la echivalentul in lei a 100 euro, in cazul acestor abonamente.
-Se propune abrogarea prevederii referitoare la nedeductibilitatea cheltuielilor efectuate cu costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, puse in functiune in anul respectiv, potrivit legii.
Aceste cheltuieli fiind efectuate in cadrul activitatii pentru care venitul net anual se determina in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, se supun conditiilor generale pe care trebuie sa le indeplineasca o cheltuiala pentru a putea fi deductibila.
In corelare cu aceasta masura se abroga reglementarea privind deducerea din impozitul datorat de persoanele fizice care realizeaza venituri pentru care venitul net anual se determina in sistem real, pe baza datelor din contabilitate a sumelor reprezentand costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, puse in functiune in anul respectiv.
-Se propune introducerea in categoria cheltuielilor nedeductibile in cazul venitului realizat din activitati pentru care venitul net anual se determina in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, a cheltuielilor inregistrate in evidenta contabila, care au fost dovedite ulterior ca fiind legate de fapte de coruptie, potrivit legii. Sumele astfel constatate majoreaza venitul brut, conducand la recalcularea obligatiilor fiscale datorate.
-In cazul veniturilor din salarii si asimilate salariilor se propune clarificarea modalitatii de determinare a plafonului lunar neimpozabil de 3 salarii/remuneratii, pentru indemnizatiile de delegare, detasare, inclusiv in cazul indemnizatiei specifice detasarii transnationale si prestatiile suplimentare, precum si pentru deplasarea in alta localitate, in tara sau in strainatate, in cazul in care aceste situatii cuprind perioade din luni succesive.
Astfel, plafonul se calculeaza distinct pentru fiecare luna prin raportarea celor 3 salarii/remuneratii la numarul de zile lucratoare din luna respectiva, iar rezultatul se multiplica cu numarul de zile corespunzator fiecarei luni din perioada de delegare/detasare/desfasurare a activitatii in alta localitate, in tara sau in strainatate.
Plafonul lunar astfel determinat, se utilizeaza si la stabilirea bazei de calcul al contributiei de asigurari sociale, al bazei de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate si al bazei de calcul al contributiei asiguratorii pentru munca.
Masura are in vedere clarificarea modului de calcul al plafonului lunar neimpozabil de 3 salarii/remuneratii avand in vedere solicitarile contribuabililor si cele ale organelor fiscale.
Se propune includerea in plafonul lunar neimpozabil si care nu se cuprinde in baza de calcul al contributiilor sociale obligatorii, de cel mult 33% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, sau din solda lunara/salariul lunar a urmatoarelor venituri/avantaje:
- sumele suportate de catre angajator pentru plasarea copiilor angajatilor proprii in unitati de educatie timpurie, potrivit legii, in limita stabilita de acesta, dar nu mai mult de 1.500 lei/luna pentru fiecare copil. in cazul sumelor platite direct de catre angajat, acestea se acorda de catre angajator, in limita aceluiasi plafon, pe baza documentelor justificative prezentate de angajat;
- diferenta favorabila dintre dobanda preferentiala stabilita prin negociere si dobanda practicata pe piata, pentru credite si depozite.
In cazul sumelor acordate angajatilor proprii pentru plasarea copiilor acestora in unitati de educatie timpurie se aduc urmatoarele clarificari:
- sumele platite direct de catre angajat pentru plasarea copiilor in unitati de educatie timpurie, se deconteza de catre angajator pe baza documentelor justificative prezentate de angajat, in limita aceluiasi plafon de cel mult de 1.500 lei/luna pentru fiecare copil.
NOU! Impozitarea microintreprinderilor incepand cu 1 ianuarie explicata impecabil! Ce modificari esentiale a adus Legea nr. 296/2023? Gasiti in acest ghid practic informatii complete, solutii clare, recomandari de la cei mai buni specialisti, precum si 14 studii de caz sugestive, click<<
Suma se acorda unui singur parinte, la un singur angajator, prin prezentarea unei declaratii pe propria raspundere din partea parintelui. In situatia in care desfasoara activitate la mai multi angajatori, angajatul are obligatia sa declare ca nu beneficiaza de astfel de plati de la un alt angajator.
Se propune instituirea unui regim fiscal pentru stabilirea, declararea si plata contributiei de asigurari sociale, a contributiei de asigurari sociale de sanatate si a contributiei asiguratorie pentru munca pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor in bani si/sau in natura primite de la terti, similar regimului fiscal aplicabil avantajelor salariale primite de persoanele fizice de la alte entitati decat angajatorul, ca urmare a prevederilor contractului individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege ori a unei relatii contractuale intre parti, dupa caz.
Calculul, retinerea, declararea si plata contributiei de asigurari sociale, a contributiei de asigurari sociale de sanatate, respectiv a contributiei asiguratorie pentru munca datorate potrivit legii, revin angajatorului rezident fiscal roman, platitorilor de venituri sau persoanelor fizice, dupa caz.
1. Se propune ca, dupa obtinerea unei derogari de la aplicarea Directivei 2006/112/CE, sa se limiteze la 50% dreptul de deducere a taxei aferente cumpararii, inchirierii sau leasingului de cladiri/spatii de locuit, indiferent de destinatia acestora, situate in zone rezidentiale sau in blocuri de locuinte si a taxei aferente cheltuielilor legate de aceste cladiri/spatii de locuit, in cazul in care acestea nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice.
2. Avand in vedere ca unul dintre obiectivele politicii fiscal-bugetare il constituie cresterea eficientei colectarii obligatiilor bugetare, in scopul asigurarii unei mai bune incasari la bugetul de stat a taxei pe valoarea adaugata, se propune eliminarea facilitatii de amanare de la plata in vama a TVA pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316, care au obtinut certificat de operator economic autorizat conform art. 38 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului. Masura eliminarii acestei facilitati ar conduce la reorientarea acestori operatori catre utilizarea cu preponderenta a procedurilor simplificate de vamuire, respectiv depunerea unei declaratii vamale prin utilizarea vamuirii centralizate sau a inscrierii in evidentele declarantului, cu efecte asupra facilitarii comertului si asupra reducerii timpilor de asteptare in vama.
3. Se propune ca, in vederea obtinerii certificatului de amanare de la plata TVA in vama, pentru anumite obligatii bugetare restante solicitantii sa puna la dispozitia autoritatii vamale o declaratie pe propria raspundere potrivit careia nu inregistreaza astfel de obligatii.
1. Se propune esalonarea in doua etape a actualizarii cu cresterea preturilor de consum din ultimele 12 luni, calculata in luna septembrie a anului 2023, fata de perioada octombrie 2014 - septembrie 2015, a nivelului accizelor pentru produsele de la nr. crt. 10 - 12 din anexa nr. 1 la titlul VIII - Accize si alte taxe speciale din Codul fiscal, aplicabil in anul 2024.
2. Prin proiectul de act normativ se propune completarea art. 345 alin. (3) din Codul fiscal, in sensul in care, pe langa produsele energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. a) – e) din Codul fiscal, si in cazul vinurilor spumoase, bauturilor fermentate, altele decat bere si vinuri, cu exceptia celor pentru care este prevazut un nivel de accize zero, produselor intermediare si alcoolului etilic, livrarea din antrepozite fiscale ori din locatia in care acestea au fost receptionate de catre destinatarul inregistrat sa se efectueze numai in momentul in care furnizorul detine documentul de plata care sa ateste virarea la bugetul de stat a valorii accizelor aferente cantitatii ce urmeaza a fi facturata.
3. In vederea conformarii cu cele sesizate de catre Comisia Europeana cu privire la unele neconcordante de natura tehnica referitoare la transpunerea in legislatia nationala a prevederilor Directivei (UE) 2020/262 de stabilire a regimului general al accizelor (reformare), se impune modificarea prevederilor de la art. 406 alin. (2) si (3), art. 408 alin. (2) si art. 418 alin. (2) din Codul fiscal.
4. Prin proiectul de act normativ se propune ca valabilitatea atestatului de destinatar certificat, precum si a atestatului de expeditor certificat sa inceapa de la data emiterii, dupa ce autoritatea competenta a aprobat cererea de inregistrare ca destinatar certificat sau expeditor certificat, dupa caz.
Alte masuri fiscale
1. Se propune prelungirea perioadei privind suspendarea depunerii declaratiilor informative prevazute la art. 324 alin. (4), (5) si (6) din Codul fiscal, pana la data de 31 decembrie 2026, avand in vedere ca incepand cu anul 2021 s-a modificat metodologia de calcul a Bazei TVA
si vor avea loc inspectii din partea Comisiei Europene pentru anii anteriori, ceea ce va putea permite, relativ usor, reintroducerea obligatiei de depunere a acestor declaratii informative (392A, 392B si 393).
2. Se propune exceptarea de la obligatia de raportare/transmitere in/prin sistemul national privind factura electronica RO e – Factura a facturilor simplificate, a facturilor emise pentru operatiuni efectuate catre persoane impozabile nestabilite si neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, precum si a facturilor ce nu fac obiectul normelor de facturare din Romania. Totodata, se propune stabilirea unor amenzi egale pentru emitent si destinatar, in cazul in care factura nu este emisa/primita prin sistem, respectiv 15% din valoarea totala a facturii.
3. Se propune stabilirea unor solutii in situatia in care nu functioneaza sistemul national privind factura electronica RO e – Factura.
4. Se propune ca impozitul pe veniturile din pensii, din dobanzi, din jocuri de noroc si din dividende, datorat de persoanele fizice, incasat la bugetul de stat, incepand cu data de 1 ianuarie 2024, sa nu se redistribuie si sa se retina integral in acelasi buget pentru acoperirea necesitatilor de finantare potrivit legii.
5. Se propune eliminarea din definitia zaharului adaugat a zaharurilor din sucuri de fructe neindulcite, concentrat de suc de fructe si piureuri de fructe, avand in vedere ca acestea nu afecteaza sanatatea in aceeasi masura ca celelalte tipuri de zaharuri adaugate.
Referitor la obligatia operatorilor economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, de a dota automatele comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale
Avand in vedere ca la aceasta data operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale, risca sa fie sanctionati pentru nerespectarea obligatiei de dotare a acestora cu aparate de marcat electronice fiscale, in conditiile in care obligatia nu a putut fi adusa la indeplinire din motive care nu le sunt neimputabile, se impune adoptarea masurilor necesare astfel incat sanctiunile prevazute de lege sa nu poata fi aplicate pentru o perioada limitata de timp.
Astfel, se propune amanarea aplicarii sanctiunii prevazute la art. 11 alin.(1) lit.f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data de 1 octombrie 2024.
Dupa expirarea acestui interval, sanctiunea poate fi aplicata doar pentru faptele savarsite incepand cu data de 1 octombrie 2024.
Masura are in vedere amanarea cu noua luni a aplicarii sanctiunii prevazute de lege pentru nedotarea automatelor comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale ( raportat la termenul obligatoriu de dotare in vigoare la aceasta data), pentru a permite producerea, achizitionarea si fiscalizarea acestor dispozitive.
De asemenea, se clarifica faptul ca, in cazul operatorilor economici care desfasoara si alte activitati pentru care legea prevede obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, masura se aplica exlusiv pentru activitatea de livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Schimbari fiscale pe care trebuie sa le ia in considerare firmele la final de an, cu aplicare din 1 ianuarie 2023Declaratia Unica, actualizata de ANAF. Au fost incluse modificari pentru CASS la salariul minim de 3.300 leiMODIFICARI FISCALE aplicabile diurnei incepand cu 01 februarie 2013Este OFICIAL! Legea 370/2022 a adus mai multe modificari asupra OG 16/2022. Ce schimbari fiscale vor fi aplicate in 2023?Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate. Afla TOTUL despre Noul Cod Fiscal si modificarile din 2024Ultimele articole
Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari[CONFERINTA Fiscalitate & Contabilitate] Modificarile legislative si implicatiile in activitatea taMajorare TVA din 1 august 2025: Ce cote se aplica pentru avansuri? Exemple utileMasuri fiscale 1 august 2025: impozit pe venit, TVA, CASS si accize[LEGEA AUSTERITATII] Taxe mai MARI si reguli neclare. TOATE raspunsurile de la specialistiArticole similare
Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate. Afla TOTUL despre Noul Cod Fiscal si modificarile din 2024MODIFICARI FISCALE 2024: Ce schimbari au fost aduse impozitului pe veniturile micro prin Legea 296/2023MODIFICARI FISCALE 2024: Regimul de impozitare al microintreprinderilor va fi DIN NOU modificat de FinanteMODIFICARI FISCALE 2024. Ce se va schimba in privinta impozitului pe profit din ianuarieMODIFICARI FISCALE 2024. TVA-ul la locuinte creste incepand cu luna ianuarie. Cum se poate plati in continuare cota redusaUltimele articole
MODIFICARI FISCALE 2024. Sunt propuse schimbari asupra beneficiilor extrasalariale acordate angajatilorDeclaratia Unica, actualizata de ANAF. Au fost incluse modificari pentru CASS la salariul minim de 3.300 leiMODIFICARI FISCALE 2024. Care va fi cota de CASS aplicabila PFA-urilor?Articole similare
Precizari ANAF referitoare la completarea si depunerea declaratiei anuale privind impozitul pe profitMFP pregateste trecerea la microintreprinderi a persoanelor juridice cu venituri pana la 1.000.000 euroCum arata evolutia incasarilor ANAF? Raport completModificari aduse CODULUI FISCAL de Legea 296/2020 - impozitul pe veniturile microintreprinderilorTichete cadou oferite de angajatori salariatilor de sarbatori. Declaratii si facilitatiUltimele articole
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firmaDeclaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la IMPOZIT PE PROFIT in 2025IMPOZIT PE PROFIT. Firmele NU pot trece la impozit micro din 2026, chiar daca indeplinesc conditiileImpozitul pe profit inregistrat ERONAT. Cum sa raspundeti la Notificarea de conformareIMPOZIT PE PROFIT. EXEMPLU util de calul pentru profitul aferent trim. III 2025Articole similare
Tratamentul fiscal-contabil al operatiunilor economice. Tot ce trebuie sa stie contabilii incepatoriFirmele NU mai pot reveni la regimul micro in 2025 daca in anul 2024 au trecut la plata impozitului pe profitAsociere in participatie. Ce implicatii de plata si declarative vor avea asociatii?Microintreprinderile NU sunt obligate sa ramana la acest sistem de impunere si in 2023. In ce conditii va trebui depusa D 700?Cum sa supravietuiesti noilor masuri legislative care zguduie din temelii sistemul fiscal romanescUltimele articole
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la IMPOZIT MICRO la impozit pe profit in 2025Impozit pe profit. Firmele NU pot trece la IMPOZIT MICRO din 2026, chiar daca indeplinesc conditiileImpozitul pe profit. Recuperarea pierderilor fiscale in cazul revenirii de la micro + un EXEMPLU practicBonificatie de 3% pentru firmele corecte. Ce CONDITII trebuie sa indeplinestiIMPOZIT MICRO. Cotele de impozitare de 1% si de 3% se calculeaza din nou, in fiecare an?Articole similare
In atentia participantilor la Seminarul de Fiscalitate si ContabilitatePersoana fizica rezidenta in Romania. Impozitarea veniturilor. DeclaratiiNoul ordin privind scutirea de impozit pentru salariatii care presteaza activitatea de creatie de programe pentru calculatorNomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, completat cu doua pozitii noi. Instructiuni de completare a D100Ce declaratie nu mai depun firmele din 2015 la Fisc!Ultimele articole
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firmaCriptomonedele. Scutirea de impozit pe castigurile din criptomonede, ELIMINATA din ProiectPachetul 2 de masuri fiscale. Modificari asupra impozitului pe profit si pe venitDrepturile de autor. Obligatii fiscale in 2025 + exemplu de calcul CAS si CASSMasuri fiscale 1 august 2025: IMPOZIT PE VENIT, TVA, CASS si accizeSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA