Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OG nr. 30 din 2011: Prevederile ANAF pentru declararea veniturilor din salarii

23-Sep-2011
3904
O serie de noi modificari urmeaza sa fie introduse in baza actualizarilor de lege aduse de Ordonanta Guvernului nr. 30/2011. Prin urmare, in vederea aplicarii unitare a prevederilor art. 296 din Codul fiscal, astfel cum a fost modificat si completat prin Ordonanta Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale, la nivelul unitatilor fiscale vor fi avute in vedere urmatoarele:

1. Incepand cu veniturile lunii octombrie 2011, platitorii de venituri din salarii si venituri asimilate salariilor prevazuti la art. 58 alin. (2) lit. a) - c) din Codul fiscal care au inregistrat in anul anterior un numar mediu mai mic de 3 salariati, precum si venituri totale de pana la 100.000 euro in cazul celor de la lit. b), sunt obligatie sa depuna trimestrial Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

2. a) Platitorii de venituri din salarii si venituri asimilate salariilor prevazuti la pct. 1 pot opta pentru declararea si plata lunara, pana la data de 31 ianuarie inclusiv a anului fiscal, prin depunerea declaratiei de mentiuni.

b) Pentru trimestrul IV al anului 2011, platitorii de venituri din salarii si venituri asimilate salariilor prevazuti la ptc. 1 pot opta pentru declararea si plata lunara, pana la data de 25 septembrie 2011 inclusiv, prin depunerea declaratiei privind optiunea.

3.a) Declararea si plata impozitului pe veniturile din salarii, precum si a contributiilor sociale, se efectueaza lunar de catre toti platitorii de venituri din salarii si venituri asimilate salariilor, care incep activitatea in cursul anului fiscal, cu exceptia celor prevazuti la art. 58 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal.


b) Platitorii de venituri din salarii si venituri asimilate salariilor prevazuti la lit. a) care estimeaza ca vor indeplini in cursul anului fiscal, conditiile privind numarul mediu de salariati si nivelul de venit total stabilit de lege, dupa caz, aplica de la infiintare, perioada fiscala trimestriala pentru declararea si plata impozitului pe veniturile din salarii si a contributiilor sociale, pe baza declaratiei de mentiuni care se depune odata cu declaratia de inregistrare fiscala, prevedere aplicabila si in cazul celor care se infiinteaza in cursul trimestrului IV 2011.

c) Platitorii de venituri din salarii si venituri asimilate salariilor prevazuti la pct. 3 lit. b) care si-au inceput activitatea in cursul anului 2011 si estimeaza ca vor indeplini conditiile privind numarul mediu de salariati si nivelul de venit total stabilit de lege, dupa caz, au dreptul sa aplice perioada fiscala trimestriala, incepand cu trimestrul IV al anului 2011, daca depun declaratia de mentiuni, pana la data de 30 octombrie 2011, la organul fiscal competent.

4. a) Pentru platitorii de venituri din salarii si venituri asimilate salariilor prevazuti la art. 58 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal, declararea si plata impozitului pe veniturile din salarii, precum si a contributiilor sociale, se efectueaza trimestrial, indiferent de numarul de salariati si de veniturile realizate in anul anterior, sau de data infiintarii acestora.

b) Platitorii mentionati la pct. 4 lit. a) pot opta pentru declararea si plata lunara a obligatiilor fiscale prevazute la lit. a), potrivit prevederilor pct. 2.

5. In cazurile prevazute la art. 296 alin. (1) din Codul fiscal, in situatia depunerii "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" pentru prima luna a trimestrului sau pentru prima si a doua luna a trimestrului, dupa caz, virarea impozitului pe veniturile din salarii si a contributiilor sociale se va efectua trimestrial, potrivit prevederilor art. 58 alin. (2) si art. 296 din Codul fiscal.

6. a) La stabilirea numarului mediu de salariati prevazut la art. 296 alin. (1) din Codul fiscal, se iau in calcul numai persoanele cu contracte individuale de munca, atat cu norma intreaga, cat si cu timp partial.
b) Persoanele care au realizat venituri de natura profesionala, potrivit art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si alte masuri financiar-fiscale, cu modificarile ulterioare, precum si cele care au realizat venituri asimilate salariilor, nu se iau in calcul la stabilirea numarului de salariati.

7. Pentru platitorii de venituri din salarii si venituri asimilate salariilor prevazuti la pct. 1 si pct. 4, cu exceptia celor care au optat pentru declararea si plata lunara, trecerea la perioada fiscala trimestriala se efectueaza de catre organul fiscal, in mod automat, cu notificarea contribuabilului in conditiile legii.
Verificarea indeplinirii conditiilor pentru incadrarea in perioada fiscala trimestriala se face de catre organele fiscale, pe baza datelor din situatiile financiare incheiate la data de 31 decembrie 2010. Pentru cei care nu au depus aceste situatii, se mentine perioada fiscala lunara.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016