Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de Ordonanta de urgenta privind redresarea si rezolutia asiguratorilor

22-Mai-2015
1233

Avand in vedere urgenta adoptarii acestui proiect de act normativ data de situatia critica a pietei asigurarilor din Romania din acest moment, de necesitatea de a interveni cu promptitudine intr-un stadiu incipient in cazul asiguratorilor aflati in dificultate sau in curs de a intra in dificultate si de a reduce impactul situatiei acestora asupra pie.ei asigurarilor si sistemului financiar in general,

tinand cont de faptul ca intarzierea masurilor de completare a legislatiei privind redresarea financiara ar conduce la imposibilitatea aplicarii unor masuri cu potential ridicat de redresare a unei societati de asigurare/reasigurare, respectiv atragerea intr-un termen cat mai scurt a unui investitor in cadrul acesteia care sa poata asigura finantarea necesara pentru restabilirea indicatorilor financiari ai societatii de asigurare/reasigurare,

intrucat tergiversarea adoptarii unui cadru legal de gestionare a situatiilor de criza in sectorul financiar va conduce la imposibilitatea aplicarii unor masuri cu potential ridicat de evitare a efectelor negative semnificative asupra stabilitatii financiare, in special prin prevenirea contagiunii, inclusiv asupra infrastructurii pietei financiare,

in considerarea faptului ca urgenta adoptarii prezentului act normativ este motivata de atingerea scopului aplicarii masurilor de rezolutie, si anume asigurarea stabilitatii financiare a sectorului financiar in ansamblul sau si de evitare a unei crize sistemice, iar garantarea adoptarii de urgenta a acestor masuri asigura protejarea creditorilor de asigurari,

intrucat lichidarea asiguratorului conform procedurii obisnuite de insolventa nu ar permite, intr-o maniera similara, protejarea creditorilor de asigurari, minimizarea impactului asupra fondurilor de protectie, evitarea efectelor negative semnificative asupra stabilitatii financiare a pietei asigurarilor si continuitatea functiilor critice, tinand cont de faptul ca esecul unei societati de asigurare/reasigurare de mari dimensiuni ar diminua increderea societatii civile in produsele de asigurare, rezultand un impact negativ asupra sistemului financiar national, prin periclitarea bunei func.ionalita.i a tuturor serviciilor care necesita acoperirea unui risc prin asigurare, intrucat aplicarea rezolutiei vizeaza interesul public si constituie o situatie urgenta si extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata, in considerarea faptului ca aspectele mai sus mentionate constituie o situatie extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata, impunandu-se adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta pentru asigurarea indeplinirii obiectivelor,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta

TITLUL I
DOMENIU DE APLICARE, DEFINITII SI AUTORITATI

CAPITOLUL I
DISPOZITII GENERALE
Art. 1. - (1) Prezenta ordonanta de urgenta stabileste reguli si proceduri privind redresarea si rezolutia asiguratorilor, inclusiv sucursalelor acestora cu sediul in strainatate.

(2) in exercitarea competentelor sale decurgand din prezenta ordonanta de urgenta in relatie cu asiguratorul, Autoritatea de Supraveghere Financiara are in vedere natura, amploarea si complexitatea activitatii desfasurate, structura actionariatului, forma juridica, profilul de risc, dimensiunea, statutul juridic, gradul de interconectare al acestuia cu alte institutii financiare sau cu sistemul financiar in general.

Art. 2. - in intelesul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

1. rezolutie - aplicarea unui instrument de rezolutie in scopul atingerii unuia sau mai multora dintre obiectivele prevazute la art. 40;

2. asigurator - asiguratorul astfel cum este definit la art. 2 lit. A pct. 5 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia sucursalei sau filialei unui asigurator dintr-un stat tert si a sucursalei unei societati de asigurare sau a unei societati mutuale dintr-un stat membru, care a primit o autorizatie de la autoritatea competenta a statului membru de origine;

3. obiectivele rezolutiei - obiectivele stipulate la art. 40;

4. autoritate de rezolutie - Autoritatea de Supraveghere Financiara, autoritatea imputernicita sa
aplice instrumente de rezolutie si sa exercite competente de rezolutie;

5. instrument de rezolutie - un instrument prevazut la art. 70;

6. autoritate competenta - Autoritatea de Supraveghere Financiara, autoritatea nationala abilitata sa supravegheze piata asigurarilor;

7. organ de conducere al asiguratorului - organul de administrare si de conducere ale unui asigurator stabilite potrivit actelor constitutive, in conformitate cu prevederile Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;

8. conducere superioara - persoanele fizice care exercita functii de conducere in cadrul unui asigurator si care sunt imputernicite cu activitatea de conducere curenta si raspund de modul de indeplinire a acesteia fata de organul de conducere, potrivit legislatiei nationale;

Continuarea aici.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect de Ordonanta de urgenta privind redresarea si rezolutia asiguratorilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • REMINDER ANAF: Cand trebuie depusa Declaratia 101 si care sunt exceptiile de la termen
    • Data de 25 martie 2021 inclusiv reprezinta termenul limita pentru completarea si depunerea impozitului pe profit pentru anul 2020, potrivit informatiilor publicate de Administratia Nationala de Administrare Fiscala. Impozitul datorat se va declara in Declaratia privind impozitul pe profit - formular 101. Platitorii de impozit pe profit mai au la dispozitie mai mult de doua luni pentru a completa formularul 101. Pentru mai multe informatii referitoare la conditiile declaratiei 101 pentru...» citeste mai departe aici

  • Depunerea declaratiei 100. Pentru impozitul pe venitul microintreprinderii trim. IV 2020 se completeaza formularul?
    • Intrebare: Pentru trimestrul IV 2020, in cazul microintreprinderilor, se depune declaratia 100? Daca da, se mai aplica bonificatia de 10%? Raspunsul specialistului: Termenul de declarare si plata pentru trimestrul IV 2020 - impozit pe venit microintreprindere este data de 25.01.2021. Nu se mai acorda bonificatie, pentru trimestrul IV an 2020. »»In atentia contribuabililor! Depunerea formularului 094 pentru anul 2021 se face pana pe data de 25 ianuarie«« Raspuns oferit de...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru luna FEBRUARIE 2021
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, calendarul obligatiilor fiscale pentru luna februarie 2021. Primul termen limita este luni, 1 februarie, cand contribuabilii trebuie sa depuna doua formulare: 394 si 012. Declaratii fiscale pentru luna februarie 2021: TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in...» citeste mai departe aici

  • Normele anuale de venit in 2021 pentru activitati independente. Vezi lista publicata de ANAF
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent, pe site-ul oficial, lista cu normele anuale de venit in anul 2021 pentru activitati independente. Lista cu normele anuale de venit pentru activitati independente in 2021: Alba Caras-Severin Harghita Salaj Arad Calarasi Hunedoara Satu Mare Arges Cluj Ialomita Sibiu Bacau Constanta Iasi Suceava Bihor Covasna Maramures Teleorman Bistrita-Nasaud Dambovita Mehedinti Timis Botosani Dolj Mures Tulcea Braila Galati Neamt Vaslui Sursa: ANAF» citeste mai departe aici

  • Cum s-a schimbat industria de retail si ce trebuie sa stii pentru a te adapta noilor cerinte
    • Retailul traditional nu dispare, se schimba. Pandemia de coronavirus a modificat comportamentul de cumparare al oamenilor, insa acest lucru nu a afectat toata industria cu amanuntul, unele magazine fizice inregistrand cresteri la nivelul vanzarilor. Selectarea unei structuri de business corecte, elaborarea unui plan de lucru detaliat, alegerea mobilierului si dispozitivelor potrivite si identificarea celor mai bune instrumente de promovare sunt doar cateva dintre aspectele de care este bine sa...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016