
Raportul Special
realizat de specialisti
Avand in vedere urgenta adoptarii acestui proiect de act normativ data de situatia critica a pietei asigurarilor din Romania din acest moment, de necesitatea de a interveni cu promptitudine intr-un stadiu incipient in cazul asiguratorilor aflati in dificultate sau in curs de a intra in dificultate si de a reduce impactul situatiei acestora asupra pie.ei asigurarilor si sistemului financiar in general,
tinand cont de faptul ca intarzierea masurilor de completare a legislatiei privind redresarea financiara ar conduce la imposibilitatea aplicarii unor masuri cu potential ridicat de redresare a unei societati de asigurare/reasigurare, respectiv atragerea intr-un termen cat mai scurt a unui investitor in cadrul acesteia care sa poata asigura finantarea necesara pentru restabilirea indicatorilor financiari ai societatii de asigurare/reasigurare,
intrucat tergiversarea adoptarii unui cadru legal de gestionare a situatiilor de criza in sectorul financiar va conduce la imposibilitatea aplicarii unor masuri cu potential ridicat de evitare a efectelor negative semnificative asupra stabilitatii financiare, in special prin prevenirea contagiunii, inclusiv asupra infrastructurii pietei financiare,
in considerarea faptului ca urgenta adoptarii prezentului act normativ este motivata de atingerea scopului aplicarii masurilor de rezolutie, si anume asigurarea stabilitatii financiare a sectorului financiar in ansamblul sau si de evitare a unei crize sistemice, iar garantarea adoptarii de urgenta a acestor masuri asigura protejarea creditorilor de asigurari,
intrucat lichidarea asiguratorului conform procedurii obisnuite de insolventa nu ar permite, intr-o maniera similara, protejarea creditorilor de asigurari, minimizarea impactului asupra fondurilor de protectie, evitarea efectelor negative semnificative asupra stabilitatii financiare a pietei asigurarilor si continuitatea functiilor critice, tinand cont de faptul ca esecul unei societati de asigurare/reasigurare de mari dimensiuni ar diminua increderea societatii civile in produsele de asigurare, rezultand un impact negativ asupra sistemului financiar national, prin periclitarea bunei func.ionalita.i a tuturor serviciilor care necesita acoperirea unui risc prin asigurare, intrucat aplicarea rezolutiei vizeaza interesul public si constituie o situatie urgenta si extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata, in considerarea faptului ca aspectele mai sus mentionate constituie o situatie extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata, impunandu-se adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta pentru asigurarea indeplinirii obiectivelor,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta
TITLUL I
DOMENIU DE APLICARE, DEFINITII SI AUTORITATI
Cartea Verde a Contabilitatii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
CAPITOLUL I
DISPOZITII GENERALE
Art. 1. - (1) Prezenta ordonanta de urgenta stabileste reguli si proceduri privind redresarea si rezolutia asiguratorilor, inclusiv sucursalelor acestora cu sediul in strainatate.
(2) in exercitarea competentelor sale decurgand din prezenta ordonanta de urgenta in relatie cu asiguratorul, Autoritatea de Supraveghere Financiara are in vedere natura, amploarea si complexitatea activitatii desfasurate, structura actionariatului, forma juridica, profilul de risc, dimensiunea, statutul juridic, gradul de interconectare al acestuia cu alte institutii financiare sau cu sistemul financiar in general.
Art. 2. - in intelesul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
1. rezolutie - aplicarea unui instrument de rezolutie in scopul atingerii unuia sau mai multora dintre obiectivele prevazute la art. 40;
2. asigurator - asiguratorul astfel cum este definit la art. 2 lit. A pct. 5 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia sucursalei sau filialei unui asigurator dintr-un stat tert si a sucursalei unei societati de asigurare sau a unei societati mutuale dintr-un stat membru, care a primit o autorizatie de la autoritatea competenta a statului membru de origine;
3. obiectivele rezolutiei - obiectivele stipulate la art. 40;
4. autoritate de rezolutie - Autoritatea de Supraveghere Financiara, autoritatea imputernicita sa
aplice instrumente de rezolutie si sa exercite competente de rezolutie;
5. instrument de rezolutie - un instrument prevazut la art. 70;
6. autoritate competenta - Autoritatea de Supraveghere Financiara, autoritatea nationala abilitata sa supravegheze piata asigurarilor;
7. organ de conducere al asiguratorului - organul de administrare si de conducere ale unui asigurator stabilite potrivit actelor constitutive, in conformitate cu prevederile Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;
8. conducere superioara - persoanele fizice care exercita functii de conducere in cadrul unui asigurator si care sunt imputernicite cu activitatea de conducere curenta si raspund de modul de indeplinire a acesteia fata de organul de conducere, potrivit legislatiei nationale;
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Controale antifrauda: Marile averi dobandite incepand cu 1 ianuarie 2012 ar putea fi verificate de autoritati din oficiu, dar si la sesizarea cetatenilorANAF a publicat Ordinul nr. 777 privind restituirea CASGuvernul schimba regulile de locuire si cele pentru Prima CasaPropuneri CNIPMMR pentru modificarea Codului de procedura fiscalaNoul formular D394 in 2021. Baza legala. Operatiuni cu persoane afiliateUltimele articole
Cum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancerImpozit pe profit. Exemplu de calcul pentru suma care poate fi redirectionata prin D177Sunt MAJORATE taxele? Ce planuri fiscale au partidele in 2025Mijloace Fixe: Valoarea minima, corelata automat cu salariul minim de la 1 ianuarie 2026Declaratia 100 se schimba: Cum declari bonificatia de 10% pentru impozitul pe constructiiArticole similare
Noi deduceri pentru firme. Stimulente pentru activitatea de cercetare-dezvoltareBuletin informativ: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 23-29 ianuarie 2017Modificarea declaratiei 101 - Declaratia privind impozitul pe profitLegea 153/2020: Operatorii economici pot deduce contravaloarea caselor de marcat electronice din impozitul datoratAngajari ANAF in 2023: Au fost scoase la concurs peste 300 de posturi. Documente necesare pentru inscriereUltimele articole
Taxa pe stalp, MODIFICATA din nou de Guvern. Cotele de impozitare vor fi de 0,5% respectiv 0,25%Lista actelor ANAF fara semnatura si stampila a fost EXTINSA, conform Ordinului 402/2025Bonul fiscal eronat. Poate fi corectat prin emiterea unui bon fiscal pe minus?Examen Consultant Fiscal 2025. 4 + grile pentru nota 10 la examen!Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!Articole similare
Cand sunt dublu impozitate asigurarile voluntare de sanatate?Somajul Tehnic in 2022 va fi acordat pana pe 31 martie. Angajati care NU beneficiaza de ajutorUltima ora: Cum schimba Ordonanta 29 din 2011 Codul de Procedura Fiscala (Partea IV.1)Monitorul Oficial: HG 80/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fortei de muncaNoul Cod de Procedura Fiscala: Ordonanta 29 din 2011 (Partea III.2)Ultimele articole
Decontare transport angajati. Regim fiscal si studii de caz utileCe trebuie sa stii despre elaborarea procedurilor contabileNoi masuri de sprijin, adoptate de Guvern: extindere stimulente fiscale, plafonare tarife RCA, promovare amnistie fiscalaControale antifrauda. Frauda de peste 1,7 milioane de lei, identificata la o firma din domeniul comertului cu telefoane mobileObligatii fiscale si contabile privind beneficiile acordate salariatilorArticole similare
ANAF extinde in toata tara inspectiile fiscale pentru detectarea salariilor subdeclarateSchimbare ANAF: Decizii de impunere emise firmelor doar pe baza controalelor Directiei AntifraudaOUG 70/2020: Prelungire indemnizatii de somaj tehnic si zile libere pentru parinti. Masuri specificeFrauda din TVA: prejudiciu de peste 24 milioane de euro in comertul catre marile lanturi de retailPoprirea. Procentul care se retine din venitul net. Cum se procedeaza?Ultimele articole
Decontare transport angajati. Regim fiscal si studii de caz utileCe trebuie sa stii despre elaborarea procedurilor contabileControale antifrauda. Frauda de peste 1,7 milioane de lei, identificata la o firma din domeniul comertului cu telefoane mobileObligatii fiscale si contabile privind beneficiile acordate salariatilorCalendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta pe 29 februarie 2024Sfaturi de la experti
Acordare premii in bani elevilor de liceu
Intrebare: Daca liceul nu are o fundatie/asociatie inscrisa in Registrul OUG, pot incheia un contract direct cu liceul pentru acordarea premiilor, iar cheltuiala sa fie considerata sponsorizare deductibila din impozitul pe profit? Daca da,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cheltuieli de transport in regimul de marja contabilizare si TVA
Intrebare: Facturile pentru autoturismele second-hand le-am inregistrat in contul 371, iar facturile conexe le-am inregistrat pe cheltuieli, respectiv in contul 624, aplicand taxarea inversa. Este obligatoriu sa includ aceste cheltuieli in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA