Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect de Ordonanta de urgenta privind redresarea si rezolutia asiguratorilor

22-Mai-2015
844

Avand in vedere urgenta adoptarii acestui proiect de act normativ data de situatia critica a pietei asigurarilor din Romania din acest moment, de necesitatea de a interveni cu promptitudine intr-un stadiu incipient in cazul asiguratorilor aflati in dificultate sau in curs de a intra in dificultate si de a reduce impactul situatiei acestora asupra pie.ei asigurarilor si sistemului financiar in general,

tinand cont de faptul ca intarzierea masurilor de completare a legislatiei privind redresarea financiara ar conduce la imposibilitatea aplicarii unor masuri cu potential ridicat de redresare a unei societati de asigurare/reasigurare, respectiv atragerea intr-un termen cat mai scurt a unui investitor in cadrul acesteia care sa poata asigura finantarea necesara pentru restabilirea indicatorilor financiari ai societatii de asigurare/reasigurare,

intrucat tergiversarea adoptarii unui cadru legal de gestionare a situatiilor de criza in sectorul financiar va conduce la imposibilitatea aplicarii unor masuri cu potential ridicat de evitare a efectelor negative semnificative asupra stabilitatii financiare, in special prin prevenirea contagiunii, inclusiv asupra infrastructurii pietei financiare,

in considerarea faptului ca urgenta adoptarii prezentului act normativ este motivata de atingerea scopului aplicarii masurilor de rezolutie, si anume asigurarea stabilitatii financiare a sectorului financiar in ansamblul sau si de evitare a unei crize sistemice, iar garantarea adoptarii de urgenta a acestor masuri asigura protejarea creditorilor de asigurari,

intrucat lichidarea asiguratorului conform procedurii obisnuite de insolventa nu ar permite, intr-o maniera similara, protejarea creditorilor de asigurari, minimizarea impactului asupra fondurilor de protectie, evitarea efectelor negative semnificative asupra stabilitatii financiare a pietei asigurarilor si continuitatea functiilor critice, tinand cont de faptul ca esecul unei societati de asigurare/reasigurare de mari dimensiuni ar diminua increderea societatii civile in produsele de asigurare, rezultand un impact negativ asupra sistemului financiar national, prin periclitarea bunei func.ionalita.i a tuturor serviciilor care necesita acoperirea unui risc prin asigurare, intrucat aplicarea rezolutiei vizeaza interesul public si constituie o situatie urgenta si extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata, in considerarea faptului ca aspectele mai sus mentionate constituie o situatie extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata, impunandu-se adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta pentru asigurarea indeplinirii obiectivelor,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta

TITLUL I


DOMENIU DE APLICARE, DEFINITII SI AUTORITATI

CAPITOLUL I
DISPOZITII GENERALE
Art. 1. - (1) Prezenta ordonanta de urgenta stabileste reguli si proceduri privind redresarea si rezolutia asiguratorilor, inclusiv sucursalelor acestora cu sediul in strainatate.

(2) in exercitarea competentelor sale decurgand din prezenta ordonanta de urgenta in relatie cu asiguratorul, Autoritatea de Supraveghere Financiara are in vedere natura, amploarea si complexitatea activitatii desfasurate, structura actionariatului, forma juridica, profilul de risc, dimensiunea, statutul juridic, gradul de interconectare al acestuia cu alte institutii financiare sau cu sistemul financiar in general.

Art. 2. - in intelesul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

1. rezolutie - aplicarea unui instrument de rezolutie in scopul atingerii unuia sau mai multora dintre obiectivele prevazute la art. 40;

2. asigurator - asiguratorul astfel cum este definit la art. 2 lit. A pct. 5 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia sucursalei sau filialei unui asigurator dintr-un stat tert si a sucursalei unei societati de asigurare sau a unei societati mutuale dintr-un stat membru, care a primit o autorizatie de la autoritatea competenta a statului membru de origine;

3. obiectivele rezolutiei - obiectivele stipulate la art. 40;

4. autoritate de rezolutie - Autoritatea de Supraveghere Financiara, autoritatea imputernicita sa
aplice instrumente de rezolutie si sa exercite competente de rezolutie;

5. instrument de rezolutie - un instrument prevazut la art. 70;

6. autoritate competenta - Autoritatea de Supraveghere Financiara, autoritatea nationala abilitata sa supravegheze piata asigurarilor;

7. organ de conducere al asiguratorului - organul de administrare si de conducere ale unui asigurator stabilite potrivit actelor constitutive, in conformitate cu prevederile Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;

8. conducere superioara - persoanele fizice care exercita functii de conducere in cadrul unui asigurator si care sunt imputernicite cu activitatea de conducere curenta si raspund de modul de indeplinire a acesteia fata de organul de conducere, potrivit legislatiei nationale;

Continuarea aici.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect de Ordonanta de urgenta privind redresarea si rezolutia asiguratorilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF impoziteaza nuntile! Te casatoresti? Nu uita sa completezi formularul dat de Fisc
    • Abia te-a cerut in casatorie si deja ai inceput sa te gandesti la ce ai de facut: inchirierea salonului pentru marele eveniment, gasirea celui mai bun fotograf si, mai ales, a unei formatii care sa iti tina invitatii pe ring toata noaptea. Nu uita insa de ANAF! Fiscul vrea si el sa faca parte din planurile tale de nunta. Cuplurile de proaspeti casatoriti vor primi formulare de la ANAF in care vor trebui sa declare toate relatiile economice cu partenerii de… nunta. Daca nu ai participat...» citeste mai departe aici

  • Proiect de Ordin MFP: Modificari si completari aduse legislatiei contabile
    • Potrivit unui Proiect de Ordin pus in dezbatere publica, marti, 16 octombrie, de Ministerul Finantelor Publice (MFP), se propun o serie de masuri privind modificarea si completarea unor reglementari contabile. Proiectul de Ordin si Reperatul de aprobare au fost publicate pe site-ul Ministerului si se afla in dezbatere publica pentru 10 zile calendaristice. Mai jos veti regasi cele mai importante modificari aduse planurilor de conturi, amortizarii, raportarii nefinanciare, tratamentului...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente: Pragul pentru calcularea CAS si CASS se modifica de la 1 ianuarie 2019
    • Odata cu modificarea salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2019, va creste si pragul pentru calcularea CAS si CASS in cazul persoanelor care obtin venituri din activitati independente. In Codul Fiscal, Cap. II - Venituri din activitati independente (art. 67 - art. 75), la art. 67, veniturile independente sunt definite astfel: “(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale,...» citeste mai departe aici

  • PFA: Obligatii privind dotarea cu casa de marcat si emitere bon fiscal
    • Obligativitatea dotarii cu aparat de marcat electronic fiscal revine si profesorilor care ofera meditatii contra cost elevilor? Aceasta este intrebarea la care va raspunde unul dintre consultantii nostri fiscali. Concret, un profesor - persoana fizica autorizata (PFA) care preda ore copiilor (meditatii) vrea sa stie daca are obligatia detinerii si utilizarii casei de marcat pentru incasarile in numerar de la elevi? Raspunsul specialistului Potrivit art 1 alin (1) din Ordonanta de urgenta nr....» citeste mai departe aici

  • Sesiune de asistenta ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat, miercuri – 17 octombrie, o noua sesiune de asistenta online, pe tema "Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale". Specialistii ANAF au stat la dispozitia contribuabililor pentru a le oferi asistenta in ceea ce priveste aceasta tema. Iata unele dintre intrebarile care si-au gasit raspuns de la specialistii ANAF. Intrebare contribuabil “Buna dimineata. Pot sa vad online daca am obligatii de plata? Multumesc anticipat!”,...» citeste mai departe aici

  • Fiscalitatea cheltuielilor auto merge ca pe roate? Evitati cele mai frecvente greseli pe care le fac contabilii
    • Lucrurile ar trebui sa fie simple pentru o masina cumparata pe firma. Dar (pentru ca mereu exista un "dar") legiuitorul a gandit altfel, a presupus din start ca masina este folosita si in scopuri personale de catre salariati sau de catre membrii conducerii, asa ca a introdus tot felul de limitari, interdictii si exceptii privind deducerea cheltuielilor respective. Rezultatul? Un cadru legal stufos, multe neclaritati si multe greseli de interpretare si aplicare a prevederilor legislative! Un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016