Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Puncte de lucru. Ce activitate se declara pentru a deduce cheltuielile cu utilitatile?

13-Nov-2014
4174
In analiza de mai jos, includem doua situatii si doua intrebari:


1. Un SRL are mai multe puncte de lucru. In certificatul de mentiuni de la Registrul Comertului, codurile CAEN care descriu activitatea desfasurata la un punct de lucru sunt coduri CAEN vechi. Stabilim daca se poate considera ca firma desfasoara activitate la acel punct de lucru si cum influenteaza acest fapt recunosterea cheltuielilor legate de acel punct de lucru.

2. Sediul social este recunoscut pe baza unui contract de comodat intre proprietar (administratorul firmei) si societate. In contractul de comodat se stipuleaza faptul ca respectivele cheltuieli cu utilitatile, asigurarile, impozitele vor fi suportate de firma proportional cu spatiul ocupat de firma.

Vom stabili ce fel de activitate trebuie declarata la Registrul comertului, astfel incat firma sa aiba activitate la sediu si sa poata deduce cheltuileile efectuate.

 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii

Intrebare 1

Prin Ordinul presedintelui INS nr. 337/20.04.2007, clasificarea activitatilor din economia naiionala – CAEN a fost actualizata, cu obiectivul, in principal, de armobizare la clasificarile pe plan European si international. Pentru ordonarea informatiilor referitoare la activitatile economice si sociale, la completarea documentelor oficiale, ori de cate ori se cere precizarea activitatii, vor fi utilizate denumirile entitatilor de lasificare – clase de activitate – prevazute in O INS 337/2007.

Dupa data de 01.01.2008, documentele depuse de comercianti in sustinerea unor cereri la oficiul registrului comertului trebuie sa contina referiri la activitatile ordonate in CAEN Rev.2.

In cazul de mai sus, o societate are mai multe puncte de lucru. Pentru unul din punctele de lucru, certificatul de mentiuni emis de registrul comertului sunt inscrise activitati clasificate dupa vechiul CAEN.
 
Acest lucru se poate intampla daca nu ati actualizat incadrarea activitatii desfasurate in conformitate cu CAEN Rev.2. Aveati obligatia sa procedati la aceasta modificare incepand cu 01 ianuarie 2008. Un agent economic, poate obtine venituri din desfasurarea unei activitati economice numai daca are inregistrata activitatea respectiva in obiectul sau de activitate la registrul comertului.


Astfel, pentru a obtine venituri economice in cadrul punctului de lucru, societatea comerciala avea obligatia inregistrarii obiectului de activitate la registrul comertului. In cazul in care nu se respecta aceasta conditie, societatea nu poate desfasura activitate comerciala, in scopul obtinerii de venituri, la adresa punctului de lucru.

Conform art.21 alin.(1) Cod fiscal
, pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare.

Daca cheltuielile aferente punctului lucru, nu sunt efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, vor fi nededuse la calculul impozitului pe profit.

Intrebarea 2

Conform art.21 alin.(3) lit.m) Cod fiscal, coroborat cu pct.37 din Normele de aplicare, cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente unui sediu aflat in locuinta proprietate personala a unei persoane fizice, folosita si in scop personal, sunt deductibile in limita corespunzatoare suprafetelor puse la dispozitia societatii in baza contractelor incheiate intre parti, in acest scop. Acestea vor fi deductibile in limita determinata pe baza raportului dintre suprafata pusa la dispozitie contribuabilului, mentionata in contractul incheiat intre parti si suprafata totala a locuintei.

Societatea comerciala va justifica cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente sediului cu documente legale, cum sunt contractele imcheiate cu furnizorii de utilitati si alte documente.

In cazul de mai sus, societatea are sediu social declarat si inregistrat, in baza contractului de comodat incheiat cu administratorul firmei.

Conform art.31 CPF alin.(1) lit.c), pentru persoanele juridice, sediul social este si sediu fiscal, respectiv locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza intr-o alta locatie decat sediul social declarat. Cu alte cuvinte la sediul social este locatia/biroul unde se gestioneaza conducerea afacerii, inclusiv organizarea si conducerea contabilitatii firmei, tinerea si pastrarea documentelor firmei, a registrelor si situatiilor financiar-contabile si a documentelor fiscale.

Astfel, societatea are obligatia sa declare exact ce activitate desfasoara in sediul social, pentru a putea incadra corect cheltuielile aferente acestuia.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Puncte de lucru. Ce activitate se declara pentru a deduce cheltuielile cu utilitatile?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

18-Nov-2014

Vamultumesc pentru toate informatiile primite de la dumneavoastra.Imi sunt de un real folos!





MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"