Raportul Special
realizat de specialisti
Intrebare: Art. 253 Cod Fiscal (5) In cazul unei cladiri care a fost reevaluata, conform reglementarilor contabile, valoarea impozabila a cladiri este valoarea contabila rezultata in urma reevaluarii, inregistrata ca atare in contabilitatea proprietarului - persoana juridica.
Ce inseamna in acest context, inregistrarea ca atare in contabilitatea proprietarului?
Pentru 2007 am efectuat reevaluarea, am inregistrat-o in balanta mifix si balanta generala si analitica a firmei, apoi am depus toate acestea la primarie iar impunerea si plata a curs normal.... in 2008, primaria vine in control, dupa ce se emite o impunere cu 10%, pentru 2008 si speculeaza faptul ca inregistrarea reevaluarii nu este completa..... ca trebuia si inregistrata in bilantul contabil 2007....
Ei nu vor sa inteleaga ca in opinia societatii, in acest context, inregistrarea ca atare a reevaluarii, se opreste la nivel de balante de verificare..... si recalculeaza impozitul pe cladiri pentru 2007 cu 10%... dar numai pentru sememestrul 1 ....2007.... Este sau nu corecta si justa, opinia societatii?
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Raspuns: Sintagma ?inregistrata ca atare in contabilitatea proprietarului ? persoana juridica? prevazuta de art. 253 alin. 5 din Codul fiscal vizeaza doua lucruri:
- valoarea in urma reevaluarii, ca regula de evaluare alternativa a imobilizarilor corporale, trebuie sa fie inregistrata in contabilitate, asa cum rezulta ea din raportul de evaluare intocmit de un profesionist in domeniu si cu respectarea regulilor contabile;
- este valoarea inregistrata in contabilitatea proprietarului, inclusiv in cazul cladirilor concesionate, inchiriate etc., la care s-au efectuat lucrari de modernizare cu acordul Consiliului de administratie (tratate ca reevaluare ? pct. 55 lit. b ultima teza din Normele metodologice) si a caror valoare a fost comunicata de locatar proprietarului, in conformitate cu art. 253 alin. 31 din Codul fiscal si pct. 54 alin. 4 din Normele metodologice.
In cazul dvs., trebuie sa aveti in vedere intreg continutul alin. 5 al art. 253 Cod fiscal, respectiv faptul ca se ia in considerare reevaluarea ce a fost efectuata ?conform reglementarilor contabile?.
Or, pe langa respectarea regulilor de reevaluare contabila (efectuarea ei, de regula, la sfarsitul exercitiului financiar, cu suficienta regularitate si simultana pentru toate mijloacele fixe dintr-o grupa de imobilizari corporale etc.), ca sa fie valabila reevaluarea trebuie sa fie inregistrata in contabilitate si reflectata in situatiile financiare anuale intocmite pentru exercitiul financiar in care a fost efectuata reevaluarea, dupa cum prevede expres mots-a-mots pct. 108 alin. 1 din Reglementarile aprobate prin OMFP 1.752/2005, respectiv pct. 121 alin. 1 din Reglementarile aprobate prin OMFP 3.055/2009.
Prin urmare, este intemeiata sustinerea autoritatilor locale referitoare la reflectarea reevaluarii in situatia financiara (care include si bilantul contabil) aferenta anului 2007.
Este posibil sa fie si o neintelegere, pentru ca nu se explica cum ati reusit sa inregistrati (si sa pastrati) reevaluarea in balanta de verificare/balantele de verificare ulterioare, fara ca apoi ea sa nu se reflecte in situatia financiara anuala ? formularul 10 de Bilant ? rd. 07 ?terenuri si constructii?, care se completeaza pe baza datelor din balanta sold cont 212 (care ar trebui sa includa reevaluarea) ? sold cont 2811, conform formulei indicata si de formular.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Titlul II, Capitolul II pct. 71 - 861Rezerve din REEVALUAREa mijlocelor fixe. Cum stabilim baza de calcul a impozitului pe veniturile microintreprinderilor?REEVALUARE cladire. Descresterea valorii contabile. Amortizarea contabila si fiscalaContabilitatea si fiscalitatea operatiunilor generate de contractul de leasing financiarJustinian Cucu, specialist in drept fiscal si fiscalitate internationala: Modificari substantiale in regimul fiscal de impozitare a microintreprinderilorUltimele articole
Top 3 greseli financiare pe care le fac cei din generatia Millennials si cum sa le evitiMicrointreprindere in 2024. Cum se stabileste baza impozabila a veniturilorErori contabile. Cum se pot corecta in mod legalImpozitul minim pe cifra de afaceri. Exemplu de calculTotul despre Contractul de Comodat: Conditii, Riscuri si Model ContractArticole similare
Studiu de caz: Ordinele de compensare care nu sunt pe formulare tipizateStocuri. Ce sunt si ce trebuie sa stii despre contabilitatea stocurilorNota de intrare receptie si bon de consum. Cand sunt obligatorii?Inregistrare in scopuri de TVA prin optiuni. Cum facem ajustarea TVA?In ce mod tratam situatia fiscala a unui PFA radiat de la Registrul Comertului?Ultimele articole
E-Factura. Cum sa procedezi daca ai primit prin sistem o NOTA DE CREDITE-Factura: Cu ce data se inregistreaza in contabilitate facturile electronice primiteBon fiscal de combustibil NU trebuie sa fie stampilat pentru a fi inregistrat in contabilitateOrdinul 981/2024. Noi reglementari privind inregistrarea in contabilitate a unor impoziteSunt deductibile bonurile fiscale cu valori mai mici de 100 euro?Articole similare
Mita de aproape 2 milioane de euro la varful ANAFProiect: Sunt propuse noi formulare pentru rezidenta in Romania a persoanelor fiziceInformare ANAF cu privire la inregistrarea fiscala a profesiilor libereAchizitie intracomunitara vehicule noi. Cum procedam privind Declaratia 390?Contribuabilii sistemelor de asigurari socialeUltimele articole
Firmele trebuie sa depuna D700 pana pe 31 martie 2025 daca nu se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euroClarificare: Bonurile fiscale vor fi emise la platile cu cardul, insa nu mai exista obligatia imprimarii lorD212 in 2025. Principalele modificari din formular, implementate prin Ordinul 7015/2024[MODEL] Raport de repartizare active si reglementari cheieRezerva legala. Cand se constituie, cum se calculeaza si studii de caz practiceSfaturi de la experti
Achizitii servicii intracomunitare firma care aplica regimul de TVA la incasare
Intrebare: O microintreprindere din Romania inregistrata in scopuri de TVA (la incasare) achizitioneaza servicii de publicitate din Franta in valoare de 2.000 euro, si plateste partial aceste servicii: 1.000 euro. Fiind platitoare de TVA la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Hotararea AGA din luna decembrie este aferenta profiturilor din anii precedenti. Va rog sa imi indicati notele contabile in acest caz.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA