Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?

23-Feb-2017
5200

O societate comerciala vinde produse finite in UE. Produsele au si garantie. In cazul in care produsele se defecteaza, clientul extern le returneaza si furnizorul le va inlocui. Cand produsele se intorc au nota de retur, dar clientul extern plateste factura catre furnizorul din Romania mai putin cu valoarea produselor returnate.

Vom vedea care sunt inregistrarile contabile la furnizorul din Romania si care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul. De asemenea, vom vedea care este documentul pe care furnizorul trebuie sa-l intocmeasca cand trimite bunurile inlocuite.

Societatea va aplica prevederile referitoare la returul de bunuri din Instructiunile de aplicare a masurilor de simplificare in domeniul taxei pe valoarea adaugata privind retururile de bunuri in spatiul Uniunii Europene si tratamentul fiscal al reparatiilor efectuate in perioada de garantie si postgarantie, aprobate prin OMFP 102/2016.

Mai precis, este vorba de o anulare partiala a livrarii initiale (cazul 5 – art. 13 si art. 15 din Instructiuni), iar societatea din Romania, in calitate de furnizor va emite o factura de stornare partiala a livrarii intracomunitare initiale in baza notei de retur (solutie aplicabila avand in vedere ca respectivul client accepta si achita partial factura externa). In acest caz, livrarea produselor in completare se va trata ca orice livrare intracomunitara, pentru care va emite factura fara TVA in baza codului de TVA comunicat de client.

Insa, daca este o inlocuire a produselor defecte aflate in garantie, ar trebui aplicat cazul 9 din Instructiuni (art. 25 si art. 26). In aceasta situatie, clientul ar trebui sa achite integral factura acceptata initial, iar societatea furnizoare sa trimita produsele reparate sau inlocuite clientului cu un aviz de insotire a marfii cu mentiunea "nu se factureaza; produse inlocuite/reparate in garantie".


In contabilitate, in primul caz produsele defecte returnate se inregistreaza intr-un analitic distinct al contului de produse finite (formula contabila 345/anal. distinct = 711), cu stornarea partiala a livrarii initiale (formula contabila 4111 = 7015 in rosu) urmata de inregistrarile contabile obisnuite la livrarea produselor in completare (formule contabile 4111= 7015 si 711 = 345).

In al doilea caz, inregistrarile contabile vizeaza numai intrarea in gestiune a produselor defecte, urmata de iesirea din gestiune a produselor trimise in vederea inlocuirii (formulele contabile 345/anal. distinct = 711 si 711 = 345). Daca produsele defecte nu sunt inlocuite, ci doar reparate si retrimise clientului extern, intrarea si iesirea lor va fi inregistrata intr-o gestiune separata, iar in contabilitate in contul in afara bilantului 8032 "Valori materiale primite spre prelucrare sau reparare" (in debitul contului 8032 la primirea produselor defecte si in creditul contului 8032 la trimiterea produselor reparate).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016