
Raportul Special
realizat de specialisti
Analiza de mai jos are in vedere cazul unei societati de tip microintreprindere, fara salariati, cu activitatea economica suspendata pe o perioada de trei ani pana pe data de 17 iunie 2016. Vom vedea astfel, prin cele ce urmeaza, care este procedura de urmat odata cu reluarea activitatii.
Iata raspunsul oferit de specialist:
Documente necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a mentiunilor privind suspendarea temporara a activitatii/reluarea activitatii societatilor
- Cererea de inregistrare (original);
- Declaratia-tip pe propria raspundere din care sa rezulte ca persoana juridica nu desfasoara la sediul social, la sediile secundare ori in afara acestora/desfasoara activitatile declarate o perioada de maxim 3 ani;
- Hotararea adunarii generale a asociatilor/actionarilor/decizia asociatului unic privind suspendarea temporara a activitatii sau reluarea activitatii societatilor (original);
- Certificatele constatatoare emise in baza declaratiilor-tip pe propria raspundere pentru autorizarea activitatii/suspendarea activitatii;
- Daca este cazul, imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original);
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
- Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale.
Dupa reactivarea societatii, recomand verificarea situatiei la Administratia financiara de care apartineti. Veti depune declaratiile conform vectorului fiscal (probabil numai declaratia 100 pentru impozit veniturile microintreprinderilor) si situatiile financiare anuale.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Trecere la impozit pe profit in 2023: Firmele care au avut activitatea suspendata mai sunt obligate sa depuna D700?Conectarea caselor de marcat la ANAF este obligatorie si pentru firmele cu activitatea suspendata? Ce spune legeaSuspendare activitate PFA si inregistrare plati. Ce cheltuieli se deduc?Continua controalele Antifrauda. Comerciantii si patronii acuza Antifrauda de hartuire si de inchiderea activitatii pentru sume derizoriiFirmele inscrise in Registrul Comertului cu ACTIVITATE SUSPENDATA nu vor mai avea obligatii declarativeUltimele articole
SAF-T in 2025. Noi entitati vor fi SCUTITE de la obligatia depunerii D406ONRC: Peste 5.000 de firme si-au suspendat activitatea in primele patru luni din 2023Societate cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Cesiune actionari. Inregistrari contabile si obligatii declarativeSuspendarea activitatii unei firme, fara regim derogatoriu. Aspecte fiscaleNeemiterea bonurilor fiscale a dus la suspendarea activitatii mai multor baruri si restaurante din BucurestiArticole similare
Declaratia Unica, modificata prin OUG 128/2024. In anumite situatii, formularul NU trebuie depus obligatoriu in anul curentCodul fiscal 2011 - Titlul III (partea a VI-a)Suspendare activitate PFA si inregistrare plati. Ce cheltuieli se deduc?Firmele din turism pot primi ajutoare de minimis de pana la 40 euro pentru fiecare turist strain pe care il aduc in Romania (Ordinul 1759/2022)Declaratia Unica in 2025. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent care poate fi depus online de PFA-uriUltimele articole
Declaratia Unica in 2025. Ce modificari sunt aduse de ANAF si cum arata noul model de formularCum a fost modificat impozitul pe venit prin OUG 128/2024. Prevederile, in vigoare din 1 ianuarie 2025Proiect: ANAF va ELIMINA Declaratia Unica estimativa. Cine este vizatBunuri fara documente de provenienta. Din 11 noiembrie 2023 se aplica amenzi de pana la 30.000 lei pentru activitatile economice iliciteInchidere PFA: Cum se radiaza un PFA si documentele de care ai nevoieArticole similare
Firmele pot trece la plata impozitului pe profit incepand cu 1 ianuarie 2023. Termenul de transmitere a optiunii este de 15 zile de la data modificariiStudiu de caz: Constituirea rezervei legale la MICROINTREPRINDERESchimbarea vectorului fiscal pentru trecerea de la profit la MICROINTREPRINDEREProiect modificare OPANAF nr. 101 din 2008: declararea impozitelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursaPFA/II/IF in 2022. Noutati privind taxele, impozitele si deducerile care se aplica firmelorUltimele articole
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025Impozit pe profit. Firmele NU pot trece la impozit micro din 2026, chiar daca indeplinesc conditiileAdministrator firma. In ce conditii poate fi administrator in mai multe microintreprinderiDistribuire dividende interimare. Cum pot fi acordate daca aveti pierderi fiscale[IMPLICATII FISCALE] Donare autoturism unei persoane fizice de catre o MICROINTREPRINDEREArticole similare
Fuziune sucursala cu o alta societate din RomaniaPana pe 25 aprilie 2023 trebuie depusa D100 de firmele care platesc impozit pe veniturile microAmenzi usturatoare si chiar dizolvarea firmei pentru persoanele care NU au depus la timp declaratia privind beneficiarii realiScoaterea din evidenta platitorilor de TVA 2013 | Obligatii declarativeMicrointreprinderile care NU au cel putin 1 salariat activ in cursul anului fiscal vor trece la plata impozitului pe profitUltimele articole
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?Schimbare denumire firma. Ce demersuri trebuie sa faceti la ONRCLichidare societate. Firmele au 2 obligatii fiscale cheie: depunere D101 si SAF-TMijloace fixe inregistrate gresit. Solutii si clarificari pentru firmeCapital social. 5 etape pentru majorarea capitalului social din profit nerepartizatSfaturi de la experti
Intrebare: Avem incheiat un contract de vanzare catre un partener din Elvetia; marfa urmand sa ajunga in spatiul UE, destinatia Spania. Partenerul ne-a transmis cod de TVA din Elvetia, dar spune ca nu are cod de TVA in Spania sau in alta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contributii la fond de pensii facultative. Aspecte fiscale. Monografie contabila
Intrebare: O SRL plateste pentru un angajat pensie privata 500 lei pe luna, impartita astfel: 250 lei contributie angajator si 250 lei contributie angajat, platita de firma dar retinuta din salariu. * Contractul este incheiat incepand cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
Impozitul pe profit. Declari in D100 sau D101 daca ai DIFERENTE la calculul impozitului?
Plafon plati numerar persoane juridice in 2025. Ce trebuie sa stie entitatile raportoare
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA