Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Societate in insolventa. Cum inregistram sumele in urma inspectiei fiscale?

14-Aug-2012
3319
Analizam situatia in care o societate a solicitat o rambursare de TVA in luna noiembrie 2011, pentru TVA de rambursat aflat in sold pana la 31.10.2011, iar in urma inspectiei partiale incheiata de cei de la Finante fost respins tot TVA-ul de rambursat solicitat si ne-au stabilit, prin decizia de impunere in data de 16.03.2012, si o diferenta suplimentara la TVA(+accesorii) in valoare de 743.200 lei.

Societatea se afla in insolventa din 31.10.2011, cu administrator judiciar, iar decizia respectiva a fost contestata. Vom stabili cum se vor inregistra in contabilitate rezultatele inspectiei fiscale comunicate, avand in vedere ca nu s-a inceput executarea silita datorita starii juridice de insolventa, decizia respectiva nu a facut obiectul inscrierii la masa credala (verificarea s-a terminat dupa participare creditorilor la aceasta), fiind totodata si contestata in instanta (Finantele au respins contestatia).

Raspuns:

In opinia noastra, ANAF este totusi o autoritate ce reprezinta forta coergitiva a statului, si are competenta in administrarea impozitelor, conform art. 1 din Codul de procedura fiscala, chiar daca si aceasta institutie poate avea erori in stabilirea starii de fapt a situatiei fiscale a contribuabilului.

In acest moment, retinem faptul ca un eventual titlu executoriu, este obligatoriu pentru societatea dvs, in acelasi timp societatea avand dreptul sa conteste in instanta actul administrativ fiscal pe care il considera ilegal.
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii


Astfel, in opinia noastra, cea mai adecvata forma de inregistrare in contabilitate a sumelor dispuse prin actul administrativ fiscal, prezentate prin Decizia de impunere completata in baza raportului de inspectie fiscala este constituirea unui provizion pentru litigii. Acestea sunt reglementate de pct. 223 alin. (1) lit. a) din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea.

Inregistrarea contabila este:

6812 «Cheltuieli de exploatare privind provizioanele – analitic provizioane pentru litigii" = 1511 «Provizioane pentru litigii» cu intreaga suma aflata in analiza instantei de judecata competenta.

Acest provizion este nedeductibil fiscal la constituire, la calculul impozitului pe profit, deoarece nu corespunde prevederilor de la art. 22 din Codul fiscal, ce reglementeaza rezervele si provizioanele deductibile.

Provizionul are obiect pana la definitivarea litigiului de catre instanta de judecata competenta, avand in vedere procedura uzuala fond, apel, recurs, si va recomandam sa urmariti etapele parcurse in instanta, impreuna cu persoana ce va va reprezenta in fata judecatorului. Decizia de anulare a provizionului poate fi luata numai in functie de rezultatele in instanta, dupa cum aceasta a acordat castig de cauza unei parti.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Societate in insolventa. Cum inregistram sumele in urma inspectiei fiscale?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Impozitare mai stricta pentru toate societatile romane! Ce s-a modificat?
    • In data de 7 iunie, Romania a participat la semnarea Conventiei multilaterale de modificare a tratatelor de evitare a dublei impuneri, alaturi de alte 75 de tari, la Paris. Prin urmare, cele 91 de tratate de evitare a dublei impuneri si de prevenire a evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital incheiate de Romania cu alte state urmeaza sa se modifice. Schimbarile sunt necesare pentru a combate situatiile in care dubla neimpozitare a devenit o portita pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Din iulie vor beneficia de scutirea de impozit pe venit mult mai putini programatori!
    • Incepand cu luna iulie 2017, mai multi programatori nu vor mai beneficia de scutirea de impozit pe venit, dupa o modificare adusa de Ordinul comun al ministerelor Comunicatiilor, Educatiei, Muncii si Finantelor nr. 409/4.020/737/703 privind incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculator, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 468 din 22 iunie 2017, in vigoare de la 1 iulie 2017. Daca la inceput de an, potrivit legii, aceasta scutire de impozit urma sa fie valabila...» citeste mai departe aici

  • Ref. Modificare legislativa importanta privind impozitul datorat de persoanele juridice pentru cladirile nerezidentiale
    • Deputatul PNL de Alba Claudiu Racuci, impreuna cu deputatul PNL de Gorj Dan Vilceanu, au depus la Parlament o initiativa legislativa care modifica Legea nr. 227/ 2015 privind Codul Fiscal, transmite Agerpres: "Noul Cod fiscal, adoptat in anul 2015, a adus multe modificari pozitive ale politicii fiscale, a stimulat cresterea economica, dar, are in continuare mai multe neajunsuri. De exemplu, astazi, o cladire de la Blaj sau Targu Jiu este impozitata la fel ca o cladire din centru Municipiului...» citeste mai departe aici

  • Facturare servicii UBER. Model Monografie contabila pentru firme
    • Serviciile prin UBER ridica mari semne de intrebare firmelor cand vine vorba de facturare. Tocmai de aceea am ales ca analiza urmatoare sa faca referire la o societate care desfasoara servicii de transport persoane conform platformei Uber si care primeste saptamanal bonus de la partenerul din UE. Avand in vedere ca Uber factureaza in numele societatii pentru serviciile prestate de aceasta, nu s-a regasit in facturile respective si factura de bonus si nici nu se stie daca aceasta se...» citeste mai departe aici

  • Derularea de operatiuni economice de catre o persoana fizica. Cum procedam cu inregistrarea si plata TVA?
    • In cazul urmator, o persoana fizica a desfasurat in perioada 2011-2013 activitate de comercializare vehicule folosite, cumparate si vandute pe teritoriul national. Prin insumarea valorii contractelor de vanzare a depasit plafonul de inregistrare ca platitor de TVA la nivelul anului 2011 (119.000 lei). In contextul unei inspectii fiscale se vehiculeaza ipoteza unei sesizari penale pentru infractiunea de ascundere a masei impozabile prevazuta si pedepsita de art. 9 alin. (1) lit. a) din Legea...» citeste mai departe aici

  • MFP: Particularitati privind contabilitatea ambalajelor
    • Intr-un numar din anul curent al Revistei de Finante si Contabilitate, aparute sub egida MFP, dr. Alexandrina Teodora Borfoaia, Directia de Legislatie si Reglementari Contabile, Ministerul Finantelor Publice. La nivelul unei intreprinderi, procesul de productie al ambalajelor care sunt destinate ambalarii si transportului produselor finite si al marfurilor se supune principiilor si regulilor generale privind contabilitatea stocurilor. In schimb, din punct de vedere contabil, prezinta...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.