Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Societate in insolventa. Cum inregistram sumele in urma inspectiei fiscale?

14-Aug-2012
3746
Analizam situatia in care o societate a solicitat o rambursare de TVA in luna noiembrie 2011, pentru TVA de rambursat aflat in sold pana la 31.10.2011, iar in urma inspectiei partiale incheiata de cei de la Finante fost respins tot TVA-ul de rambursat solicitat si ne-au stabilit, prin decizia de impunere in data de 16.03.2012, si o diferenta suplimentara la TVA(+accesorii) in valoare de 743.200 lei.

Societatea se afla in insolventa din 31.10.2011, cu administrator judiciar, iar decizia respectiva a fost contestata. Vom stabili cum se vor inregistra in contabilitate rezultatele inspectiei fiscale comunicate, avand in vedere ca nu s-a inceput executarea silita datorita starii juridice de insolventa, decizia respectiva nu a facut obiectul inscrierii la masa credala (verificarea s-a terminat dupa participare creditorilor la aceasta), fiind totodata si contestata in instanta (Finantele au respins contestatia).

Raspuns:

In opinia noastra, ANAF este totusi o autoritate ce reprezinta forta coergitiva a statului, si are competenta in administrarea impozitelor, conform art. 1 din Codul de procedura fiscala, chiar daca si aceasta institutie poate avea erori in stabilirea starii de fapt a situatiei fiscale a contribuabilului.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Proceduri contabile pentru societati comerciale 2018


Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de-aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care in plus trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale OMFP nr 1 802 2014 cu modificarile si completarile ulterioare; Legii contabilitatii nr 82 1991 cu modificarile...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

In acest moment, retinem faptul ca un eventual titlu executoriu, este obligatoriu pentru societatea dvs, in acelasi timp societatea avand dreptul sa conteste in instanta actul administrativ fiscal pe care il considera ilegal.

Astfel, in opinia noastra, cea mai adecvata forma de inregistrare in contabilitate a sumelor dispuse prin actul administrativ fiscal, prezentate prin Decizia de impunere completata in baza raportului de inspectie fiscala este constituirea unui provizion pentru litigii. Acestea sunt reglementate de pct. 223 alin. (1) lit. a) din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea.

Inregistrarea contabila este:

6812 «Cheltuieli de exploatare privind provizioanele – analitic provizioane pentru litigii" = 1511 «Provizioane pentru litigii» cu intreaga suma aflata in analiza instantei de judecata competenta.

Acest provizion este nedeductibil fiscal la constituire, la calculul impozitului pe profit, deoarece nu corespunde prevederilor de la art. 22 din Codul fiscal, ce reglementeaza rezervele si provizioanele deductibile.

Provizionul are obiect pana la definitivarea litigiului de catre instanta de judecata competenta, avand in vedere procedura uzuala fond, apel, recurs, si va recomandam sa urmariti etapele parcurse in instanta, impreuna cu persoana ce va va reprezenta in fata judecatorului. Decizia de anulare a provizionului poate fi luata numai in functie de rezultatele in instanta, dupa cum aceasta a acordat castig de cauza unei parti.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Societate in insolventa. Cum inregistram sumele in urma inspectiei fiscale?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • MFP atrage atentia: Se apropie termenul pana la care contribuabilii mari si mijlocii trebuie dotati cu case cu jurnal electronic
    • A inceput numaratoarea inversa in cazul contribuabililor mari si mijlocii care, potrivit legislatiei in vigoare, sunt obligati sa se doteze cu aparate de marcat cu jurnal electronic. Ministrul Finantelor Publice (MFP) a remis, luni, un comunicat de presa prin care reaminteste ca data de 1 septembrie a.c. este cea pana la care acestia mai pot sa puna in aplicare legea, apoi vor incepe sanctiunile pentru cei care nu o respecta. In acest sens, MFP solicita tuturor celor...» citeste mai departe aici

  • Documentele necesare pentru casarea mijloacelor fixe. Monografie contabila
    • Atunci cand o companie isi caseaza bunurile, trebuie sa se tina cont de faptul ca scoaterea din functiune a mijloacelor fixe se face cu aprobarea consiliului de administratie al agentului economic si este nevoie de o serie de documente. Iata ce spun specialistii nostri despre documentele care trebuie sa stea la baza casarii unor mijloace fixe integral amortizate si iesite din uz. Raspunsul specialistului Scoaterea din functiune a mijloacelor fixe se face cu aprobarea consiliului de administratie...» citeste mai departe aici

  • Echipamentele radio fara marcaj CE sunt ilegale si trebuie scoase din uz de urgenta
    • ANCOM atrage atentia asupra echipamentele radio care nu au marcajul CE (Conformitate Europeana), spunand ca trebuie scoase imediat din functiune, deoarece sunt ilegale si interfereaza cu serviciile de radiocomunicatii autorizate, precum 112. ANCOM cere scoaterea de urgenta din uz a aparatelro radio fara insemnul CE, intrucat prin interferentele produse cauzeaza disfunctionalitati serviciilor de radiocomunicatii autorizate, inclusiv celor destinate pentru salvarea de vieti omenesti....» citeste mai departe aici

  • Consiliul Fiscal identifica riscuri semnificative de depasire a tintei de deficit, in contextul actualei rectificari bugetare
    • In contextul actualei rectificari bugetare, Consiliul Fiscal a emis, vineri, 10 august a.c., un punct de vedere in care atrage atentia asupra riscurilor semnificative, pe termen scurt, de depasire a tintei de deficit bugetar, deci si a nivelului de referinta de 3% din PIB pentru soldul bugetar. Autoritatea a publicat Opinia privind proiectul de rectificare bugetarape anul 2018, care a fost prezentat ca fiind pozitiv. Consiliul Fiscal este de parere ca primul proiect de rectificare din acest an...» citeste mai departe aici

  • Completarea de catre ONG-uri a Declaratiei 101 privind impozitul pe profit
    • In analiza de astazi vom vedea cum se completeaza Declaratia 101 privind impozitul pe profit, in cazul ONG-urilor. Specialistii nostri vor raspunde intrebarilor privind situatia unui ONG preluat care a avut in 2016 si 2017 activitate fara scop lucrativ, venituri din donatii, sponsorizari, taxe de membru si imprumuturi de la presedinte. In declaratiile 101 pe 2016 si 2017 s-au trecut veniturile si cheltuielile respective. La venituri din exploatare s-au obtinut pierdere atat in 2016, cat si in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016