Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Societate in insolventa si bilant. Cum facem inscrierea furnizorilor in bilant?

16-Sep-2015
7525

In analiza de mai jos, avem ca subiect o societate in insolventa aflata in perioada de observatie, cu precizarea ca inca nu s-a aprobat planul de reorganizare.

Stabilim astfel daca se pot inregistra in bilant la datorii mai mari de 1 an furnizorii care sunt inscrisi la masa credala si urmeaza a se plati in urma reorganizarii.

Conform Reglementarilor contabile aprobate prin Ordinul nr. 1802/2014 (pct. 361 si urmatoarele) , o datorie trebuie clasificata ca datorie pe termen scurt, denumita si datorie curenta, atunci cand:

a)se asteapta sa fie decontata in cursul normal al ciclului de exploatare al entitatii; sau
b)este exigibila in termen de 12 luni de la data bilantului.

Daca o entitate preconizeaza si are posibilitatea sa refinanteze sau sa reinnoiasca o obligatie pentru cel putin douasprezece luni dupa perioada de raportare conform unei facilitati de imprumut existente, ea clasifica obligatia ca fiind pe termen lung chiar daca, in caz contrar, ar fi trebuit sa fie achitata intr-o perioada mai scurta. In situatiile in care refinantarea sau reinnoirea obligatiei nu ar fi la indemana entitatii (de exemplu atunci cand nu exista un acord de refinantare), entitatea nu ia in calcul potentialul de refinantare a obligatiei si clasifica obligatia drept curenta.

In ceea ce priveste imprumuturile clasificate ca datorii curente, daca urmatoarele evenimente au loc intre finalul perioadei de raportare si data cand situatiile financiare sunt autorizate pentru emitere, acele evenimente sunt prezentate ca evenimente ce nu conduc la ajustarea situatiilor financiare:

a)refinantarea pe termen lung;


b)rectificarea unei incalcari a unui acord de imprumut pe termen lung; si
c)acordarea de catre creditor a unei perioade de gratie pentru a rectifica o abatere dintr-un acord de imprumut pe termen lung care se termina la cel putin douasprezece luni dupa perioada de raportare.

Datoriile pe termen lung sunt sume care trebuie platite intr-o perioada mai mare de un an si care imbraca forma de : imprumuturi din emisiuni de obligatiuni si prime de rambursare a acestora, credite bancare pe termen lung si mediu, sumele datorate entitatilor afiliate, entitatilor asociate si entitatilor controlate in comun, alte imprumuturi si datorii asimilate, precum si dobanzile aferente acestora.

Totodata, conform pct. 49 alin. (4) din aceleasi reglementari entitatile aflate in lichidare, potrivit legii, prezinta acest fapt in declaratia care insoteste situatiile financiare anuale. In scopul prezentarii bilantului, acestea procedeaza la reclasificarea creantelor pe termen lung in creante pe termen scurt, respectiv a datoriilor pe termen lung in datorii pe termen scurt.

In consecinta, datoriile comerciale (furnizori) se vor prezenta in situatiile financiare anuale ca datorii pe termen scurt (totodata si la datorii restante in formularul 030 din situatiile financiare).

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu, expert contabil

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici