Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Solutii fiscale: Declararea bunurilor aduse din alte state membre

10-Oct-2012
4366
Vom oferi, prin cele ce urmeaza, solutia legala in cazul unei persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania care executa mai multe proiecte de constructii pentru care a subcontractat lucrari de constructii montaj cu firme atat din Romania, cat si cu firme inregistrate in scopuri de TVA in alte state membre. Vom vedea astfel daca exista obligatia de declarare a bunurilor aduse din alte state membre de catre subantreprenorii din alte state membre care executa lucrari de constructii montaj in Romania, bunuri care sunt incorporate de acestia in lucrarile de constructii realizate.

Raspuns

Potrivit art. 133 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, prin exceptie de la prevederile alin. (2) si (3), pentru prestarile de servicii efectuate in legatura cu bunurile imobile, inclusiv serviciile prestate de experti si agenti imobiliari, de cazare in sectorul hotelier sau in sectoare cu functie similara, precum tabere de vacanta sau locuri amenajate pentru camping, de acordare de drepturi de utilizare a bunurilor imobile, pentru servicii de pregatire si coordonare a lucrarilor de constructii, precum serviciile prestate de arhitecti si de societatile care asigura supravegherea pe santier, locul prestarii este considerat a fi locul unde sunt situate bunurile imobile.

De asemenea, prestatorii din alte state membre care executa lucrarile de constructii-montaj in subantrepriza vor utiliza in Romania in scopul desfasurarii activitatii economice proprii, bunuri transportate sau expediate de acestia sau de alte persoane, in numele acestora, din statul membru pe teritoriul caruia aceste bunuri au fost produse, achizitionate, dobandite ori importate de catre acestia, in scopul desfasurarii activitatii economice proprii din Romania.

Conform art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, este asimilata unei achizitii intracomunitare cu plata utilizarea in Romania, de catre o persoana impozabila, in scopul desfasurarii activitatii economice proprii, a unor bunuri transportate sau expediate de aceasta sau de alta persoana, in numele acesteia, din statul membru pe teritoriul caruia aceste bunuri au fost produse, extrase, achizitionate, dobandite ori importate de catre aceasta, in scopul desfasurarii activitatii economice proprii, daca transportul sau expedierea acestor bunuri, in cazul in care ar fi fost efectuat din Romania in alt stat membru, ar fi fost tratat ca transfer de bunuri in alt stat membru, in conformitate cu prevederile art. 128 alin. (10) si (11).


Atunci cand un bun intra in Romania in aceste conditii, persoana impozabila trebuie sa analizeze daca din punct de vedere al legislatiei romane operatiunea ar fi constituit un transfer de bunuri daca transportul s-ar fi realizat din Romania in alt stat membru. Tratarea acestor transferuri ca si achizitii intracomunitare nu depinde de tratamentul aplicat pentru acelasi transfer in statul de origine. Locul achizitiei intracomunitare de bunuri este locul unde se gasesc bunurile in momentul in care se incheie expeditia sau transportul bunurilor conform art. 132^1 alin. (1) din Codul fiscal.
Conform art. 151 alin. (1) din Codul fiscal, persoana obligata la plata taxei pentru achizitii intracomunitare este persoana care efectueaza o achizitie intracomunitara de bunuri care este taxabila, conform titlului VI din Codul fiscal.

Conform art. 153 alin. (5) lit. a) din Codul fiscal, o persoana impozabila nestabilita in Romania si neinregistrata in scopuri de TVA in Romania, care intentioneaza sa efectueze o achizitie intracomunitara de bunuri, pentru care este obligata la plata taxei, conform art. 151 din Codul fiscal, va solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform acestui articol, inaintea efectuarii achizitiei intracomunitare. Achizitia intracomunitara de bunuri se declara in declaratia recapitulativa conform art.156^4 alin. (1) lit. d) din Codul fiscal.

Prin urmare, bunurile aduse din alte state membre in vederea incorporarii in lucrarile de constructii-montaj realizate vor fi declarate in declaratia recapitulativa 390 de catre subantreprenori, acestia avand obligatia de a se inregistra in Romania in scopuri de TVA pentru aceste achizitii intracomunitare. De asemenea, subantreprenorii vor efectua si plata taxei pentru achizitiile intracomunitare asimilate, conform art.157 alin.(2) din Codul fiscal prin evidentierea in decontul de TVA a taxei aferenta achizitiei intracomunitare, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila, in limitele si in conditiile stabilite la art.145 – 147 din Codul fiscal.

Baza legala

Legea nr 571 / 2003 articolul 133, alin. (4); art. 130^1 alin. (2) lit. a); 128 alin. (10) si (11); 132^1 alin. (1); 151 alin. (1); 153 alin. (5) lit. a); 156^4 alin. (1) lit. d).
Legea nr 571 / 2003 articolul art.156^4 alin. (1)

Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016