Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Start-up-urile din Europa beneficiaza de sprijin nou si majorat din partea Comisiei Europene

24-Nov-2016
2275

Initiativa Comisiei privind infiintarea si extinderea intreprinderilor are ca scop sa ofere numerosilor intreprinzatori din Europa oportunitatea de a deveni intreprinderi de elita la nivel mondial. Initiativa reuneste toate posibilitatile pe care UE le ofera deja, cu un nou accent asupra investitiilor cu capital de risc, asupra legislatiei in materie de insolventa si asupra fiscalitatii.

Europa nu duce lipsa de idei inovatoare si nici de spirit antreprenorial. Totusi, multe firme noi nu reusesc sa treaca de perioada critica din primii ani sau isi incearca norocul intr-o tara terta in loc sa profite de clientii potentiali reprezentati de cei 500 de milioane de cetateni ai UE. Comisia Europeana este hotarata sa schimbe acest lucru si sa ajute start-up-urile sa-si valorifice intregul potential in materie de inovare si de creare de locuri de munca.

Vicepresedintele Jyrki Katainen, responsabil pentru locurile de munca, crestere, investitii si competitivitate, a declarat: "Start-up-urile locale de astazi ar putea deveni povestile de succes mondial de maine. Pentru ca dorim sa le ajutam sa ramana si sa se dezvolte in Europa, le vom ajuta sa se orienteze printre reglementarile percepute adesea ca obstacole, pentru a beneficia pe deplin de piata unica, le vom oferi posibilitatea de a beneficia de o a doua sansa, fara a fi stigmatizate daca nu reusesc din prima incercare si vom imbunatati accesul la finantare prin stimularea investitiilor private cu capital de risc."

Comisarul pentru piata interna, industrie, antreprenoriat si IMM-uri, Elzbieta Bienkowska, a declarat:

„In prezent, start-up-urile nu profita pe deplin de oportunitatile oferite de piata unica. Infiintarea si extinderea unei intreprinderi in Europa trebuie sa devina mai simple. Europa trebuie sa devina prima alegere pentru intreprinzatori atunci cand doresc sa-si concretizeze ideile de afaceri in intreprinderi de succes. Acest lucru va stimula crearea de noi locuri de munca, inovarea si competitivitatea in Europa.”

Initiativa reuneste o serie de masuri noi si existente in scopul crearii unui cadru mai coerent, pentru a permite start-up-urilor sa se dezvolte si sa-si desfasoare activitatea in intreaga Europa, in special:

Imbunatatirea accesului la finantare: Comisia si Grupul BEI lanseaza un fond de fonduri paneuropean de capital de risc. UE va oferi investitiile esentiale, in valoare de pana la 400 de milioane EUR, iar administratorul (administratorii) de fonduri trebuie sa stranga cel putin triplul acestei sume din surse private, generand astfel un fond de capital de risc in valoare de minimum 1,6 miliarde EUR. Acest fond va fi gestionat de unul sau mai multi administratori de fonduri competenti si experimentati, pentru a garanta o abordare conforma cu realitatile pietei. El vine in completarea instrumentelor de finantare existente ale UE, precum Fondul european pentru investitii strategice (FEIS), Programul european pentru competitivitatea intreprinderilor mici si mijlocii (COSME) si Orizont 2020, programul UE de finantare a cercetarii si inovarii.

A doua sansa pentru intreprinzatori: Comisia a prezentat o propunere legislativa privind legislatia in materie de insolventa. Aceasta va permite restructurarea din timp a intreprinderilor care se confrunta cu dificultati financiare, pentru a preveni falimentul si a evita concedierea personalului. De asemenea, propunerea respectiva va permite intreprinzatorilor cinstiti sa beneficieze de o a doua sansa, fara a fi penalizati pentru esecurile lor anterioare in afaceri, intrucat vor fi scutiti de toate datoriile dupa o perioada maxima de 3 ani.

Declaratii fiscale mai simple: Comisia lucreaza, de asemenea, la o serie de simplificari in materie de fiscalitate, inclusiv recenta propunere privind o baza fiscala consolidata comuna a societatilor (CCCTB), care ofera sprijin intreprinderilor mici si inovatoare care doresc sa isi extinda activitatile la nivel transfrontalier. Printre alte initiative se numara planurile de simplificare a sistemului UE privind TVA si extinderea orientarilor viitoare cu privire la cele mai bune practici privind regimurile fiscale din statele membre pentru capitalul de risc.


Initiativa pune, de asemenea, accentul pe necesitatea de a ajuta aceste intreprinderi sa se orienteze printre cerintele in materie de reglementare, pe imbunatatirea sprijinului pentru inovare prin reformarea programului Orizont 2020 si pe promovarea unor ecosisteme in care start-up-urile sa poata intra in legatura cu parteneri potentiali, precum investitori, parteneri de afaceri, universitati si centre de cercetare. Modificarile aduse programului Orizont 2020 vor pregati terenul pentru crearea unui consiliu european al inovarii si includ cerinta de a utiliza 1,6 miliarde EUR in perioada 2018-2020 pentru a furniza un sprijin de jos in sus pentru proiectele de inovare revolutionare realizate de startup- uri cu potential de crestere. Reteaua Startup Europe va fi consolidata pentru a conecta grupurile si ecosistemele din intreaga Europa. In 2017, Comisia va prezenta propuneri privind un portal digital unic, care sa faciliteze accesul online la informatii privind piata unica, la proceduri, la asistenta si la consultanta pentru cetateni si intreprinderi.

Reteaua intreprinderilor europene (EEN) ofera servicii de consultanta specifice pentru start-up-uri - prin intermediul consultantilor in domeniul extinderii intreprinderilor - inclusiv cu privire la oportunitatile de finantare, la crearea de parteneriate si la modalitatile de participare la achizitiile publice transfrontaliere. Comisia va adopta un set de masuri menite sa sprijine utilizarea drepturilor de proprietate intelectuala de catre IMM-uri si va actiona in vederea facilitarii accesului start-up-urilor la piata europeana a achizitiilor publice in valoare de 2 mii de miliarde EUR.

Context:
In ultimii ani, Comisia a propus o serie de politici in favoarea start-up-urilor din Europa, cum ar fi uniunea pietelor de capital, strategia privind piata unica si piata unica digitala. Alaturi de actiunile statelor membre, aceste propuneri au dus la crearea mai multor lideri de piata, precum Spotify, Klarna, Adyen, Blockchain, Jobandtalent, N26, Algolia, Intercom, Cabify sau Deliveroo.
Initiativa abordeaza trei obstacole principale care afecteaza infiintarea si dezvoltarea de intreprinderi in Europa, identificate in contextul unei consultari publice recente:

- accesul la finantare reprezinta problema cea mai mare pentru intreprinzatori, indiferent daca doresc sa infiinteze sau sa extinda o intreprindere;

- respectarea cerintelor normative si administrative necesita un consum prea mare de energie, care ar putea fi utilizata pentru dezvoltarea intreprinderilor, in special la nivel transfrontalier;

- crearea de legaturi cu partenerii de afaceri, cu pietele si cu lucratorii calificati potriviti este inca dificila, in pofida disponibilitatii unei piete unice europene de 500 de milioane de oameni.

Sursa: Comisia Europeana

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016