Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Operatiune triunghiulara aferenta unei achizitii intracomunitare

02-Sep-2011
13887
Valabil la 2.09.2011

O societate A cu sediul social in tara noastra cumpara produse la o societate B din Bulgaria. Aceasta marfa este cumparata initial de firma B de la firma C din Germania, fiind ulterior transportata direct la firma A din Romania. Cele trei societati sunt platitoare de TVA. Se va face facturarea produselor in etapele de transport (C-B, B-A) cu aplicarea taxarii inverse? Care vor fi documentele justificative? In plus, in cazul in care firma B detine un depozit in Romania, dar factureaza marfa din Bulgaria, ce fel de taxare va fi aplicata? In plus, este firma A obligata sa inregistreze fiscal depozitul daca efectueaza numai astfel de operatiuni?

Trebuie mentionat ca procedurile de mai sus se inscriu intr-o operatie triunghiulara la care societatea B din Bulgaria este cumparatorul-revanzator, iar societatea A din Romania, este beneficiarul final, iar Romania este al treilea stat, avand in vedere prevederile art. 150 alin. (4) din Codul fiscal.

Astfel, societatea din Romania datoreaza plata TVA prin taxare inversa, inregistrand TVA atat ca suma colectata cat si ca suma deductibila ( 4426 TVA colectat =4427 TVA deductibil), conform art. 157 alin. (2) din Codul fiscal. Societatea declara achizitia intracomunitara in declaratia recapitulativa 390.

Societatea din Bulgaria efectueaza o achizitie ce nu este in sfera TVA si declara in decont achizitii scutite, iar in declaratia recapitulativa VIES declara livrare triungiulara codul "T". Societatea din Germania efectueaza o livrare intracomunitara scutita de TVA cu drept de deducere.


Din punctul de vedere al depozitului detinut de societatea B in Romania, daca se efectueaza livrari de bunuri de la acest depozit, locul livrarii este locul unde incepe transportul bunurilor conform art. 132 alin. (1) din Codul fiscal, adica in Romania.

Astfel sunt posibile doua situatii:
a) daca se efectueaza aprovizionari din achizitii intracomunitare sau livrari intracomunitare societatea B are obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania conform art. 153 alin. (4)-(5) din Codul fiscal.

b) daca aprovizionarile si livrarile sunt efectuate numai pe teritoriul Romaniei inregistrarea in scopuri de TVA se va face dupa atingerea plafonului de scutire de TVA de 35000 eur/an recalculat, la cursul de la data aderarii, conform art.153 alin. (1) din Codul fiscal.

Astfel, in functie de aceste conditii se va factura cu TVA din Romania, deoarece se efectueaza o livrare pe teritoriul national al Romania, conform art. 126 alin. (1) din Codul fiscal.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

    • Magazinele online sunt din ce in ce mai populare, fiind, pentru multe persoane, mult mai comod sa dea cateva click-uri pentru a cumpara produsul dorit decat sa mearga in magazinele fizice. Daca si tu te-ai gandit sa iti deschizi un magazin online sau detii deja unul, trebuie sa tii contabilitatea si pentru ele. Desi in mare parte aceasta se bazeaza pe legile contabilitatii universale, exista si cateva aspecte usor diferite. In acest articol vom vedea care este tratamentul contabil la magazinele...» citeste mai departe aici

  • Firme care transporta marfa. Factura clasica mai poate fi utilizata ca document justificativ?

    • Pentru ca un transport sa fie legal, firmele care il efectueaza trebuie sa intocmeasca mai multe documente justificative, printre care si factura clasica. Insa in contextul aparitiei sistemelor RO e-Factura si RO e-Transport, si a unei noi legislatii, reprezentantul unei firme de transport se intreaba care sunt documentele justificative oficiale de insotire a marfii pe timpul transportului marfurilor, si daca factura clasica se poate folosi ca document justificativ pe...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016