Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Paguba produsa de salariat si nerecuperata. Ce inregistrari contabile se fac?

05-Oct-2015
728

In cazul urmator, avem situatia in care casa de schimb valutar are de recuperat de la un salariat o anumita suma de bani, in urma unor greseli de calcul care au dus la plata unor sume mai mari clientilor (rest). Suma care nu poate fi platita de salariat va fi suportata de firma. Aceasta cheltuiala e deductibila? Cum va fi scazuta din contabilitate?

Inregistrarea initiala a pagubei produsa de salariata, probabil, s-a efectuat astfel:
461 / analitic salariata = 5311 suma respectiva.

Insa, conform functiunii contului 428 din Reglemnentarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014, in debitul acestuia se inregistreaza "sumele datorate de personal,
reprezentand imputatii (cont 531)".

Asadar, inregistrarea efectuata de dvs nu este una incorecta, insa conforma cu prevederile Reglementarilor contabile este utilizarea contului 4282 "Alte creante in legatura cu personalul (A)" analitic salariata in locul contului 461.

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii

In aceasta situatie, inregistrarea este:

4282 / analitic salariata = 5311.

In cazul in care persoana respectiva, pe timpul cat este angajata la societate, nu poate achita debitul fata de aceasta, iar societatea nu apeleaza la instanta de judecata pentru recuperarea prejudiciului, in conditiile in care salariatei ii inceteaza contractul de munca, creanta societatii se va inchide pe o cheltuiala nedeductibila fiscal, astfel:

6588 = 4282 / analitic salariata.

Caracterul nedeductibil al acestei cheltuieli este cauzat de faptul ca aceasta cheltuiala nu este efectuata in scpul obtinerii de venituri impozabile, in conformitate cu art. 21 alin. (1) din codul fiscal. Practic, este o paguba produsa societatii, nerecuperata de la faptas.

Inchiderea sumei pe cheltuieli se va face in baza unei decizii a administratorului societatii, in care se va stipula faptul ca, deoarece persoanei careia i s-a imputat paguba ii inceteaza contractul de munca, iar societatea nu doreste actionarea sa in instanta, cheltuielile fiind, poate, mai mari cu aceasta actiune decat suma respectiva, paguba inregistrata pe

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Otilia-Mihaela Roman, expert contabil si consultant fiscal

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Paguba produsa de salariat si nerecuperata. Ce inregistrari contabile se fac?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • E oficial! Majorarea plafonului TVA pentru intreprinderi mici : 300.000 lei
    • Regasiti mai jos Decizia Comisiei Europene privind plafonul special al intreprinderilor mici pentru perioada 1 ianuarie 2018 pana la 31 decembrie 2020. Astfel, conform art. 1, prin derogare de la articolul 287 punctul 18 din Directiva 2006/112/CE, Romania este autorizata sa acorde o scutire de la plata TVA persoanelor impozabile a caror cifra de afaceri anuala nu depaseste echivalentul in moneda nationala a 88.500 EUR la cursul de schimb din ziua aderarii sale. Articolul 2 Prezenta decizie...» citeste mai departe aici

  • Procedura de inregistrare in scopuri de TVA va fi corelata cu modificarile din Codul Fiscal
    • Printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala coreleaza prevederile "Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de TVA", cu modificarile recente ale Codului Fiscal. Astfel, din cuprinsul actualei proceduri si din continutul unor formulare va fi eliminata sintagma "nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica". De asemenea, este necesara stabilirea unei proceduri prin care sa se asigure exercitarea, de catre...» citeste mai departe aici

  • Revine impozitul pe bacsis!
    • O masura controversata, din nou in atentia autoritatilor: impozitul pe bacsis revine, iar dovada consta in faptul ca reprezentanti ai domeniului HORECA au in lucru, impreuna cu Ministerul de Finante, un proiect prin care este prevazuta impozitarea bacsisului cu 16%. Se fiscalizeaza astfel bacsisul pe care il primesc ospatarii si, considera autoritatile, masura va aduce si bani la buget. "Pe notele de plata din restaurante va aparea o rubrica noua: bacsisul pe care un client vrea il lase...» citeste mai departe aici

  • Noile criterii ANAF, inainte de respingerea codului TVA
    • Recent au fost aduse modificari in ce priveste reinregistrarea firmelor in scopuri de TVA. Prin Legea nr.177/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2017, a fost eliminata din Codul fiscal prevederea conform careia firmele pot fi reinregistrate in scopuri de TVA doar daca justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica, indiferent de motivul pentru care li se anulase inregistrarea in scopuri de TVA. Asadar, firmele nu trebuie sa isi mai justifice nici...» citeste mai departe aici

  • Cele mai multe firme din Romania gasesc cu greutate candidati valorosi
    • In functie si de cerintele companiei, dar si de felul in care universitatile isi pregatesc absolventii, pe piata fortei de munca nu intarzie sa apara o criza in ce priveste cererea si oferta. Conform unui studiu recent intocmit de Ejobs, circa 86% dintre respondenti, majoritatea afaceri mici si mijlocii, se confrunta cu o lipsa acuta de candidati valorosi atunci cand recruteaza. Printre motive se numara "competivitatea ridicata", dar si "accesul la candidati specializati" ingreunat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"