Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Recuperea de la furnizor a cheltuielilor de igienizare realizate asupra ambalajelor

29-Oct-2015
523

In cazul urmator, o firma achizitioneaza de la un furnizor intern ambalaje (ladite, paleti, navete), dar pe care trebuie sa le igienizeze tot firma. Societatea doreste sa calculeze pentru ele un cost de igienizare astfel ca vom vedea ce variante exista pentru a recupera de la furnizor costul de igienizare (bonus, servicii igienizare, achizitia ambalajelor la un cost mai mic decat costul de igienizare etc)

Pentru a putea pretinde de la furnizor sa efectueze o cheltuiala cu igienizarea ambalajelor este necesar ca aceasta sa fie realizata in scopul realizarii de venituri de catre acesta pentru a dobandi calitatea de cheltuiala deductibila. Astfel trebuie identificata si comunicata nevoia acestuia de a efectua operatiunea in scopul realizarii de venituri prezentandu-i beneficiile serviciilor de igienizare pentru activitatea asa. In acest caz se va putea calcula si recupera de la furnizor cheltuielile de igienizare realizate asupra ambalajelor ca serviciu distinct oferit acestuia.

In situatia in care necesitatea igienizarii este determinata exclusiv de interesele societatii fara a profita furnizorului de ambalaje care se rezuma exclusiv la punerea la dispozitie a lor solutia este doar de suportare a cheltuielilor cu initierea unei stategii de diminuare a cheltuielilor de achizitionare cu costurile de igienizare.

Pentru a putea obtine o diminuarea a pretului pretins de catre furnizor strategia poate consta in identificarea unor furnizori alternativi care fie pretind un pret mai mic fie furnizeaza ambalaje pentru care nu este necesara igienizarea deoarece este deja realizata sau pentru care costurile de igienizare sunt mai mici (consumuri mai mici de apa, de energie pentru tratarea termica ori de manipulare).

O alta solutie poate fi reprezentata de renegocierea contractului in sensul diminuarii pretului cu valoarea integrala sa partiala a costurilor de igienizare in considerarea raporturilor existente sau/si din perspectiva stabilirii unei colaborari de durata. In concluzie, in ambele variante solutia este de obtinere o diminuare a pretului platit pentru ambalaje neputand pretinde furnizorului sa suporte un serviciu care nu ii este necesar sau pentru care nu identifica beneficii in activitatea sa.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Justinian Cucu - Jurist si expert in proceduri fiscale

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Recuperea de la furnizor a cheltuielilor de igienizare realizate asupra ambalajelor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Schimbare sediu social. In ce conditii depunem Formularul 088?
    • In cazul urmator, avem situatia in care, pentru schimbare sediu social, se va depune Declaratia 088. Societatea presteaza servicii intracomunitare si aplica taxare inversa. Vom stabili daca societatea poate continua activitatea (in speta sa emita facturile catre clientii din UE) pana la data comunicarii deciziei de aprobare sau respingere a declaratiei 088. Potrivit art. 4 din OPANAF 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016