Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Recuperea de la furnizor a cheltuielilor de igienizare realizate asupra ambalajelor

29-Oct-2015
1738

In cazul urmator, o firma achizitioneaza de la un furnizor intern ambalaje (ladite, paleti, navete), dar pe care trebuie sa le igienizeze tot firma. Societatea doreste sa calculeze pentru ele un cost de igienizare astfel ca vom vedea ce variante exista pentru a recupera de la furnizor costul de igienizare (bonus, servicii igienizare, achizitia ambalajelor la un cost mai mic decat costul de igienizare etc)

Pentru a putea pretinde de la furnizor sa efectueze o cheltuiala cu igienizarea ambalajelor este necesar ca aceasta sa fie realizata in scopul realizarii de venituri de catre acesta pentru a dobandi calitatea de cheltuiala deductibila. Astfel trebuie identificata si comunicata nevoia acestuia de a efectua operatiunea in scopul realizarii de venituri prezentandu-i beneficiile serviciilor de igienizare pentru activitatea asa. In acest caz se va putea calcula si recupera de la furnizor cheltuielile de igienizare realizate asupra ambalajelor ca serviciu distinct oferit acestuia.

In situatia in care necesitatea igienizarii este determinata exclusiv de interesele societatii fara a profita furnizorului de ambalaje care se rezuma exclusiv la punerea la dispozitie a lor solutia este doar de suportare a cheltuielilor cu initierea unei stategii de diminuare a cheltuielilor de achizitionare cu costurile de igienizare.

Pentru a putea obtine o diminuarea a pretului pretins de catre furnizor strategia poate consta in identificarea unor furnizori alternativi care fie pretind un pret mai mic fie furnizeaza ambalaje pentru care nu este necesara igienizarea deoarece este deja realizata sau pentru care costurile de igienizare sunt mai mici (consumuri mai mici de apa, de energie pentru tratarea termica ori de manipulare).

O alta solutie poate fi reprezentata de renegocierea contractului in sensul diminuarii pretului cu valoarea integrala sa partiala a costurilor de igienizare in considerarea raporturilor existente sau/si din perspectiva stabilirii unei colaborari de durata. In concluzie, in ambele variante solutia este de obtinere o diminuare a pretului platit pentru ambalaje neputand pretinde furnizorului sa suporte un serviciu care nu ii este necesar sau pentru care nu identifica beneficii in activitatea sa.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Justinian Cucu - Jurist si expert in proceduri fiscale

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul Guvern

    • Un nou pachet de masuri fiscale si reforme bugetare se pregateste sa redefineasca echilibrul economic al Romaniei. Potrivit unui draft al Programului de Guvernare, publicat de profit.ro, viitorul Executiv intentioneaza sa implementeze un set extins de politici care sa sporeasca veniturile statului si sa reduca deficitul bugetar. Planul include majorari de taxe si accize, largirea bazei de impozitare si o ofensiva clara impotriva evaziunii fiscale, sustinuta de digitalizare, controale riguroase...» citeste mai departe aici

  • D101 in 2025. Termen limita + completarea D101 pentru pierderi fiscale si sponsorizari

    • Multi contribuabili se intreaba daca si in acest an data de 25 iunie 2025 este termenul limita pentru depunerea Declaratiei D101 privind impozitul pe profit aferent anului 2024. De asemenea, firmele pot transmite in acest an si Formularul 177, pentru redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre sponsorizari. In acest articol gasesti raspunsuri la aceste intrebari legate de completarea corecta a D101, mai ales in cazurile in care ai pierderi fiscale reportate. Iti...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • [Declaratia unica rectificativa] Termene de depunere, reglementari cheie si studii de caz

    • Declaratia Unica rectificativa reprezinta instrumentul prin care contribuabilii persoane fizice pot corecta eventualele erori aparute in formularul initial, fie ca este vorba de venituri, contributii sociale sau alte obligatii declarate. In acest articol va oferim o prezentare clara a termenelor de depunere, a reglementarilor-cheie prevazute de legislatia fiscala, precum si studii de caz relevante care ilustreaza modul corect de completare si transmitere a declaratiei rectificative.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016