Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Taxarea eronata ANAF poate provoca pagube de 400 milioane euro

10-Dec-2015
2324

Impozitarea eronata a jocurilor de noroc de catre ANAF poate duce la pagube de 400 de milioane de euro la buget, atrage atentia Asociatia Organizatorilor si Producatorilor de Jocuri de Noroc din Romania (AOPJNR).

AOPJNR sustine astfel initiativa Romanian Bookmakers privind clarificarea interpretarii eronate a ANAF asupra venitului operatorului de pariuri sportive si atrage atentia ca, prin nesocotirea legii de catre Fisc, statul roman poate sa rateze o contributie bugetara anuala de aproape 400 de milioane de euro, conform comunicatului transmis de Asociatie catre Agerpres.

"Atragem atentia asupra abordarii eronate a functionarilor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) demonstrata in timpul controalelor efectuate pe scara larga la operatorii de jocuri de noroc pe acest final de an. Aceasta grava eroare de interpretare a legislatiei va genera consecinte deosebit de grave. Aceste consecinte vor fi reprezentate in primul rand de un foarte important impact negativ asupra bugetului de stat, daca ANAF care nu ia in considerare reglementarile legale specifice jocurilor de noroc, care definesc la nivelul legii speciale, OG 77/2009, veniturile operatorilor de jocuri de noroc", se precizeaza in comunicatul amintit.


In aceeasi notificare sunt explicate motivele care pot duce la impozitarea eronata a jocurilor de noroc. Gaura bugetara poate ajunge astfel la circa 400 milioane de euro anual:

"Daca ANAF va perpetua premisele nelegale pe care interpreteaza venitul operatorului de jocuri de noroc la impunerea pe profit, va determina, de asemenea, un impact negativ si asupra industriei de slot-machine din Romania, deoarece agentiile de pariuri, prin aparatele de joc de tip slot-machine detinute, genereaza circa 16% din venitul brut al pietei jocurilor de tip slot-machines. Va facem cunoscut ca sectorul jocurilor de slot-machine a generat in 2012 in mod direct si indirect 569 de milioane de euro din PIB, creand direct si indirect 27.066 de locuri de munca si generand o contributie bugetara de 255 de milioane de euro sub forma de taxe si impozite. Daca ANAF va provoca extinctia pariurilor traditionale din Romania si apoi si pe cea a sectorului de slot-machines, ar insemna o "gaura" bugetara de aproape 400 de milioane de euro anual".

De asemenea, Romanian Bookmakers a atentionat si cu privire la controalele ample demarate de ANAF la operatorii de pariuri traditionale, informeaza Agerpres, in conditiile in care inspectorii ANAF au aplicat procentul de 5%, reglementat ca impozit minim pe profit prin art. 18 din Codul Fiscal aflat inca in vigoare, la venitul organizatorului, considerat de ANAF ca total al incasarilor.

"Reprezentantii ANAF au omis in mod inexplicabil sa ia in considerare ca organizatorul de pariuri plateste si premii, astfel ca in realitate venitul total este de fapt diferenta intre "incasari" si "premii", realitate transpusa in legislatia nationala la nivelul legii speciale privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, OG 77 / 2009", se mentioneaza in acelasi comunicat citat de Agerpres.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Monografie dividende interimare. La ce sa fie atenti cei care distribuire dividende in trim. III 2025

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un aspect esential al relatiei dintre societate si asociati, fiind modul prin care profitul ajunge efectiv la investitori. Totusi, acordarea dividendelor, mai ales în cursul exercitiului financiar sub forma de dividende interimare, impune respectarea unor conditii contabile si legale stricte. Nerespectarea acestor reguli poate atrage riscuri fiscale sau sanctiuni. In acest context, este important ca firmele sa cunoasca exact pasii procedurali si...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe profit. Declari in D100 sau D101 daca ai DIFERENTE la calculul impozitului?

    • In practica, pot aparea diferente intre impozitul pe profit calculat si cel declarat trimestrial, iar contribuabilii se intreaba cum trebuie tratate aceste situatii. Este important de stiut daca se pot face ajustari contabile sau daca trebuie declarate sume modificate in D100 sau in D101. Clarificarea acestor aspecte ajuta la evitarea erorilor fiscale. Avem acest caz concret. La 30 iunie impozitul pe profit contabilizat si declarat prin D100 a fost de 8552 lei. La 30 sept impozitul cumulat din...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar persoane juridice in 2025. Ce trebuie sa stie entitatile raportoare

    • In contextul actual al reglementarilor financiare, tranzactiile in numerar pot ridica riscuri si obligatii suplimentare pentru firme. Chiar daca numerarul este inca folosit in activitatea comerciala, legislatia impune limite stricte si conditii clare pentru a preveni fraudele, evaziunea fiscala si spalarea banilor. Astfel, orice firma care efectueaza incasari sau plati in numerar trebuie sa fie informata cu privire la plafonul legal, la interdictia fragmentarii sumelor si la eventualele...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016