Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Tot ce trebuie sa stii despre facturare: Impact fiscal, tratament fiscal si declarativ

13-Nov-2019
3464
Factura este un document justificativ ce sta la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor economice, indiferend daca vorbim despre vanzari de bunuri sau prestari de servicii, ori achizitii de bunuri sau servicii.
 
Facturarea este un domeniu mult mai complex decat pare! De aceea, este important sa aflati care sunt SITUATIILE ATIPICE in care si CEI MAI EXPERIMENTATI CONTABILI AU PROBLEME si care sunt rezolvarile lor!
 
Modul in care este intocmita si inregistrata factura este esential, deoarece de acest lucru depinde modul in care se prezinta contabilitatea firmei dvs. in cazul unui control.
 
Iata o serie de intrebari la care ar trebui sa stii sa raspunzi corect pentru a intocmi facturile fara erori:
 
• „Cum trebuie sa intocmesc factura? Cu sau fara TVA?”
• „Tranzactia aceasta este scutita de TVA sau neimpozabila?”
• „Am primit o factura. Cum trebuie s-o inregistrez?”
• „Aplic taxare inversa?”
• „Declar in 390 sau declar in 394?”
 
... gasiti raspunsuri complete in lucrarea Factura de la A la Z. Impact fiscal, tratament fiscal si declarativ >>
 
Realizata de un reputat specialist, expertul fiscal Olga Crevelescu, lucrarea este un ghid practic foarte detaliat, ce contine informatii necesare despre facturare.
 
Aflati din lucrare care sunt abordarile corecte privind situatii atipice legat de facturare.
De ce este foarte important ca un contabil sa stie cum se inregistreaza o factura?
... gasiti detalii complete in lucrarea Factura de la A la Z. Impact fiscal, tratament fiscal si declarativ >>
 
Iata care sunt detaliile pe care trebuie sa le cunosti in ce priveste operatiunile de facturare:
  • intocmire
  • utilizare
  • arhivare
  • corectare
  • reconstituire
... gasiti detalii complete in lucrarea Factura de la A la Z. Impact fiscal, tratament fiscal si declarativ >>
 
ATENTIE!
 
TVA inregistrata incorect produce sanctiuni atat din punctul de vedere al nedepunerii (in termen, complet) declaratiilor de TVA, cat si sub forma penalitatilor de intarziere sau anularea dreptului de deducere. Si din punctul de vedere al impozitului pe profit pot exista incidente, daca in continutul facturilor nu sunt identificate corect elementele din punct de vedere contabil.
 
Spre exemplu, in cazul achizitiei unor bunuri cu instalare, costul de achizitie include si serviciile de instalare. In cazul evidentierii serviciilor de instalare in conturi de cheltuieli, impozitul pe profit ar fi diminuat artificial si, in eventualitatea unui control, pot fi generate accesorii de plata.
 
... gasiti detalii complete in lucrarea Factura de la A la Z. Impact fiscal, tratament fiscal si declarativ >>
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tot ce trebuie sa stii despre facturare: Impact fiscal, tratament fiscal si declarativ":
Rating:

Nota: 3.83 din 3 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnic
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o societate si ce documente trebuie sa depuna, legal, pentru a putea trimite salariatii in somaj tehnic si a primi banii de la stat pentru acestia? Despre acest subiect vom discuta in continuare cu unul dintre consilierii nostri juridici, plecand de la urmatoarea situatie: "Societatea A cu profil de activitate transport calatori, a pierdut contractul de prestari servicii care ii aducea venituri, dupa decretarea starii de urgenta, in urma inchiderii...» citeste mai departe aici

  • Situatia contractelor de munca suspendate(somaj tehnic)/incetate, inregistrate de Inspectia Muncii
    • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale informeaza, printr-un comunicat de presa, care este situatia contractelor individuale de munca suspendate/incheiate la data de 2 aprilie 2020. Conform MMPS, sunt in prezent: I: 862.557 de contracte individuale de munca suspendate,din care: -239.279 – Industria prelucatoare -171.454 – Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor -115.080 – Hoteluri si restaurante II: 173.834 de contracte individuale de...» citeste mai departe aici

  • Ghid pas cu pas pentru incarcarea documentelor necesare somajului tehnic in platforma online
    • Guvernul Romaniei a anuntat recent ca a lansat o platforma online pentru acordarea somajului tehnic. Astfel, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza ca platforma digitala poate fi consultata pe aici.gov.ro. pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

  • Certificatele de Urgenta: 15 intrebari si raspunsuri. PFA-urile pot beneficia de ele?
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat o serie de intrebari si de raspunsuri legate de Certificatele de Situatii de Urgenta. Reamintim ca Guvernul a stabilit, recent, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea si completarea OUG 30/2020, ca Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2. Totusi,...» citeste mai departe aici

  • Guvernul aloca fonduri de peste 54 milioane de lei destinate sectorului cresterii animalelor
    • Guvernul a aprobat, in sedinta de joi – 2 aprilie, o Hotarare privind instituirea unei scheme de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor, prin care s-a alocat pentru anul 2020, suma de maximum 54,048 milioane de lei. Banii vor fi suportati de la bugetul de stat, in limita prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pentru anul 2020. Intr-un comunicat remis presei, MADR arata ca din suma totala alocata, care se acorda sub forma serviciilor...» citeste mai departe aici

  • Noi informatii despre rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta(comunicat de presa ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa referitor la rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta. Astfel, institutia a informat ca in luna martie 2020 a restituit TVA in valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui numar de 24.526 deconturi (fata de 1,6 miliarde de lei media rambursarilor din primele doua luni ale anului 2020). De la data declararii starii de urgenta, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin:...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016